Najviac za reklamy na úvery dala vlani Poštová banka

Výdavky na reklamu úverov a pôžičiek vlani vzrástli o 150 percent.

BRATISLAVA. Banky a nebankové subjekty poskytujúce spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti vlani investovali do reklamy spomínaných produktov viac než 36 mil. eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom znamená nárast o viac než 150 %.

Z tejto čiastky pripadlo 87 % na propagáciu spotrebných úverov, zvyšných 13 % predstavovali výdavky na reklamu pôžičiek v hotovosti.

Vyplýva to z výsledkov monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.

"Vývoj výdavkov do reklamy počas roka 2012 napovedá, že ochota zadlžiť sa je pravdepodobne vyššia v predvianočnom období, keď poskytovatelia pôžičiek a spotrebných úverov komunikujú svoje produkty výrazne viac ako počas ostatných mesiacov," uvádza TNS Slovakia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Banky a nebankové subjekty sa potenciálnych zákazníkov snažili osloviť najmä prostredníctvom televízie, kde zadávatelia investovali 89 % z celkového objemu výdavkov na reklamu spotrebných úverov a pôžičiek.

Celkovo slovenské televízne stanice vlani odvysielali 34,8 tis. spotov propagujúcich spomínané produkty.

Inzercia v tlačených médiách predstavovala 5 % výdavkov, pričom pokryla 343 reklamných strán. Na vonkajšie plochy pripadli 4 % výdavkov, rádiá zinkasovali zvyšné 2 %.

Najväčším zadávateľom reklamy na spotrebné úvery podľa TNS Slovakia vlani bola Poštová banka, ktorá mala 28-percentný podiel na celkových reklamných výdavkoch.

Na druhom mieste sa umiestnila VÚB Banka s podielom 16 %, nasledovaná Slovenskou sporiteľnou s 15-percentným podielom. Prvú päťku uzatvára Zuno (8%) spolu s Prima Bankou (6 %).

Pôžičky v hotovosti v médiách najviac propagovala spoločnosť Provident, ktorá sa na celkových reklamných výdavkoch podieľala 5 percentami.

Druhá v poradí bola firma Tesco, ktorej podiel predstavoval 4 %. Do prvej pätice najväčších inzerentov hotovostných pôžičiek sa vošli ešte firmy Pohotovosť, Euro Cassa a Profi Credit so zhodným 1-percentným podielom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Talent - vzdelanie - úspech
  5. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  6. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 000
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 11 009
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 10 854
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 025
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 435
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 746
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 176
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 982
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 617
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 509

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Článok je zaradený aj do ďalších tém Banky

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Pochopí len ten, kto to zažil. Aká je realita s Alzheimerovou chorobou

Nechodia na návštevy a nonstop je v strehu.

KOMENTÁRE

Víťazný február nepriniesol spravodlivejšiu spoločnosť

Funkcionári nakupovali v lepších obchodoch.

KOMENTÁRE

Tiež by ste chceli žiť v modernej krajine?

Hrádza proti všetkému novému je výsledkom starého myslenia.

Neprehliadnite tiež

Turecko uvažuje o vlastnej kryptomene turkcoin

Turecký návrh prichádza potom, čo podobné plány ohlásili Irán a Venezuela.

Agentúra S&P zvýšila rating Ruska do investičného pásma

Agentúra predpokladá, že západné sankcie budú platiť aj v najbližších rokoch.

Európske akciové burzy nemajú jasnú vývojovú tendenciu

Hlavný index nemeckej akciovej burzy sa v piatok rozlúčil bez jasného smerovania.

Česi prestávajú chodiť do krčiem, uprednostňujú plechovkové pivo

Spotreba raketovo stúpa na úkor čapovaného piva.

Viaceré zdravotnícke organizácie odmietajú povinné členstvo v komorách

Problémom nie je povinné členstvo, ale chýbajúce finančné zdroje.