Najviac za reklamy na úvery dala vlani Poštová banka

Výdavky na reklamu úverov a pôžičiek vlani vzrástli o 150 percent.

BRATISLAVA. Banky a nebankové subjekty poskytujúce spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti vlani investovali do reklamy spomínaných produktov viac než 36 mil. eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom znamená nárast o viac než 150 %.

Z tejto čiastky pripadlo 87 % na propagáciu spotrebných úverov, zvyšných 13 % predstavovali výdavky na reklamu pôžičiek v hotovosti.

Vyplýva to z výsledkov monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.

"Vývoj výdavkov do reklamy počas roka 2012 napovedá, že ochota zadlžiť sa je pravdepodobne vyššia v predvianočnom období, keď poskytovatelia pôžičiek a spotrebných úverov komunikujú svoje produkty výrazne viac ako počas ostatných mesiacov," uvádza TNS Slovakia.

Banky a nebankové subjekty sa potenciálnych zákazníkov snažili osloviť najmä prostredníctvom televízie, kde zadávatelia investovali 89 % z celkového objemu výdavkov na reklamu spotrebných úverov a pôžičiek.

Celkovo slovenské televízne stanice vlani odvysielali 34,8 tis. spotov propagujúcich spomínané produkty.

Inzercia v tlačených médiách predstavovala 5 % výdavkov, pričom pokryla 343 reklamných strán. Na vonkajšie plochy pripadli 4 % výdavkov, rádiá zinkasovali zvyšné 2 %.

Najväčším zadávateľom reklamy na spotrebné úvery podľa TNS Slovakia vlani bola Poštová banka, ktorá mala 28-percentný podiel na celkových reklamných výdavkoch.

Na druhom mieste sa umiestnila VÚB Banka s podielom 16 %, nasledovaná Slovenskou sporiteľnou s 15-percentným podielom. Prvú päťku uzatvára Zuno (8%) spolu s Prima Bankou (6 %).

Pôžičky v hotovosti v médiách najviac propagovala spoločnosť Provident, ktorá sa na celkových reklamných výdavkoch podieľala 5 percentami.

Druhá v poradí bola firma Tesco, ktorej podiel predstavoval 4 %. Do prvej pätice najväčších inzerentov hotovostných pôžičiek sa vošli ešte firmy Pohotovosť, Euro Cassa a Profi Credit so zhodným 1-percentným podielom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  2. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  6. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  8. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  10. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  1. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  2. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  3. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  6. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  7. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  8. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  10. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 18 317
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 14 608
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 12 829
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 259
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 884
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 540
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 5 408
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 5 331
  9. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 3 625
  10. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 2 431

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Článok je zaradený aj do ďalších tém Banky

Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Tomáša Prokopčáka

Výpalníci, ktorí berú slovenskej vede

Ako môže vyzerať schéma na ministerstve.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Glváč sa zamotal do vlastných klamstiev

Ako sa podpredseda parlamentu nachytal.

Neprehliadnite tiež

Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí

Ušetriť nemusí znamenať uskromniť sa.

Kia vysvetľuje, prečo prepustila takmer tridsať ľudí

Väčšina prepustených siahla po vyššom odstupnom.

Tesco nemá papierové tašky, lebo hľadá dodávateľa

Papierové tašky plánuje nahradiť lepšími.