Počiatek hovorí o príprave desiatok kilometrov diaľnic

V súčasnosti sa podľa ministra dopravy Jána Počiatka súťaží vyše 85 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a rezort ich chce v tomto roku aj reálne začať stavať. Predseda KDH Ján Figeľ kritizuje svojho nástupcu za rozbité cesty po zime.

BRATISLAVA. Minister dopravy Ján Počiatek tvrdí, že počas prvého roku vlády v rekordne krátkom čase pripravili na výstavbu desiatky kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Momentálne sa podľa neho súťaží vyše 85 kilometrov diaľnic, ktoré chce rezort v tomto roku aj reálne začať stavať.

"A to napriek tomu, že môj predchodca nám za takmer dva roky svojho pôsobenia nechal stavebné povolenia len na 18 kilometrov diaľnic," uviedol pre agentúru SITA Počiatek.

Plány rezortu v oblasti rozvoja infraštruktúry sú podľa ministra ambiciózne. Investície vo výške okolo 8 mld. eur, ktoré majú ísť do roku 2016 na tieto ciele, prinesú podľa Počiatka veľké množstvo práce najmä stavbárom, ale zároveň zlepšia kvalitu infraštruktúry.

Predseda KDH Ján Figeľ kritizuje Počiatka za rozbité cesty po zime. "My sme rozbehli projekty cez eurofondy na obnovu ciest I. triedy, žiaľ, minister Počiatek ich všetky zastavil a teraz sa čuduje, že cesty na Slovensku sú rozbité," uviedol pre agentúru SITA Figeľ.

Exminister dopravy tvrdí, že jeho nástupca nebol za celý rok schopný uzavrieť jediný tender, čo považuje za unikát na Slovensku. Pripomenul, že dva tendre, na výstavbu úsekov D1 s tunelom Višňové pri Žiline a Hubová - Ivachnová pri Ružomberku, ktoré sa začali ešte v závere roku 2011, stále nie sú ukončené.

"Nič, nula, zero - to je výsledok Jána Počiatka pri výstavbe diaľnic na Slovensku," dodal Figeľ.

Počas vlády Ivety Radičovej, od júla 2010 do apríla 2012:

  • začala výstavba úsekov R4 Košice - Milhosť (vyše 14 kilometrov),
  • druhého profilu D1 Jablonov - Studenec (vyše 5 km),
  • D1 Dubná Skala - Turany (16,5 kilometra),
  • D1 Fričovce - Svinia (vyše 11 km),
  • D1 Jánovce - Jablonov (I. úsek, 9 km).

Spolu tak začali práce na 55 kilometroch diaľnic a rýchlociest, z toho 5 kilometrov v druhom profile. Tendre na prvé dve stavby začali ešte počas prvej vlády Roberta Fica.

Tendre na stavbu úsekov D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (13,4 km) a D1 Hubová - Ivachnová (vyše 15 km) začala ešte v roku 2011, ale pre námietky neboli dodnes uzavreté.

Počas Radičovej vlády boli odovzdané:

  • obchvaty Hornej Štubne (vyše 4 km) a Trstenej (vyše 7 km) na R3 v polovičnom profile,
  • dokončil sa opravený obchvat Svidníka (takmer 5 km) na R4,
  • úsek Lehôtka pod Brehmi - Šiatorská Bukovinka (okolo 8,5 km) na R1,
  • do užívania tak odovzdali 25 kilometrov rýchlociest, z toho 11 km v polovičnom profile.

Za terajšej Ficovej vlády:

  • začala stavba obchvatu Žiaru nad Hronom (takmer 6 km) na R2.
  • začali tendre na stavbu D3 Svrčinovec - Skalité (vyše 12 km) v polovičnom profile,
  • D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka (viac ako 11 km),
  • D3 Žilina, Strážov - Brodno (vyše 4 km),
  • R2 Ruskovce - Pravotice (takmer 11 km, v polovičnom profile),
  • R2 Zvolen, východ - Pstruša (okolo 8 km) a R2 Pstruša - Kriváň (vyše 10 km),
  • v súťažiach začatých počas súčasnej vlády je tak 56 kilometrov, z toho 23 v polovičnom profile.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  1. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  4. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  5. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  9. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  10. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 481
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 130
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 087
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 397
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 133
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 203
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 043
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 301
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 204
  10. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 133

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo robot vyrobí lepšie hoaxy, ako ktorýkoľvek kotlebovec či vysielač

Výskumníci sa pozreli na hoaxy. A zistili nielen prečo sa šíria, ale že môže byť oveľa horšie.

DOMOV

Tomanová nám viac škodí ako pomáha, hovoria niektorí rodičia

Znalca odvolávajúceho sa na Tomanovú stiahli z prípadu.

PLUS

Miro Jaroš: Prekážajú mi rodičia niektorých detí

Spevák má niekedy pocit, že detské pesničky sú jeho jediný svet.

Neprehliadnite tiež

Michael Kors kúpi firmu Jimmy Choo, zaplatí za ňu 896 miliónov libier

Topánky na ihličkovom podpätku Jimmy Choo si obľúbila napríklad hlavná predstaviteľka seriálu Sex v meste Carrie Bradshawová.

Majiteľovi Googlu kvôli pokute od EÚ klesol zisk o 28 percent

Google dostal minulý mesiac pokutu 2,4 miliardy eur za zneužitie dominantného postavenia na trhu.

Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť

Horskú službu si dnes ľudia volajú, aj keď sa boja búrky.

Každá nová bytovka má byť pripravená na elektromobily

Developeri by podľa návrhu museli po roku 2020 do projektov kresliť šachty na kabeláž pre nabíjačky. Elektrizačná sústava na to nie je pripravená.