Poľská konkurencia nášmu Cargu neublíži, tvrdí ministerstvo

Ministerstvo dopravy verí slovenskému železničnému dopravcovi. S poľským konkurentom obstojí, tvrdí.

(Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia má podľa ministerstva dopravy všetky predpoklady, aby doma obstála v konkurenčnom boji s poľským nákladným železničným dopravcom PKP Cargo.

Rezort tvrdí, že výhodami slovenského Carga sú dôkladná znalosť domáceho prostredia, kvalifikovaný personál, ako aj dostatočné množstvo techniky a opravárenská základňa.

"Tým, že podniká doma, je predpoklad mierne nižších cien na personál. Nemá jazykový problém v komunikácii jeho personálu s manažérom infraštruktúry," uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Reagoval tak na otázku, nakoľko dokáže naše Cargo ako štátna firma konkurovať svojimi cenami za prepravu tovaru na liberalizovanom trhu iným železničným nákladným dopravcom v susedných štátoch.

Poplatky neznížia

Ministerstvo dopravy preto v súčasnosti nepovažuje za potrebné ďalšie zníženie poplatkov pre nákladné spoločnosti za využívanie železničnej infraštruktúry. Takéto opatrenie by totiž na druhej strane zaťažilo výdavky štátu na jej prevádzku.

"Domnievame sa, že tento krok aktuálne nie je potrebný. Zvýšilo by to nároky na štátny rozpočet a nemalo by to vplyv na získanie výhody slovenského Carga voči poľskému, či inému dopravcovi pri prepravách v SR," uviedol Kóňa.

Poplatky za používanie železničnej infraštruktúry sú podľa neho v SR na úrovni priemeru Európskej únie už od roku 2011. Sú pritom rovnaké pre všetkých domácich a zahraničných nákladných železničných dopravcov.

Privatizáciu Smer odmieta

Vládny Smer naďalej odmieta privatizáciu vysoko zadlženého a stále stratového Carga. Spoločnosť v uplynulých rokoch musela škrtať výdavky a pokračuje v masovom prepúšťaní ľudí. Navyše musí splácať štátnu pôžičku v objeme 166 mil. eur z čias prvej vlády Roberta Fica.

Rezort dopravy tvrdí, že v nákladnej železničnej doprave v Európe je viacero úspešných dopravcov. Národní železniční dopravcovia v rukách štátu fungujú aj v okolitých štátoch.

"Na zabezpečenie prepravy hromadných substrátov alebo nebezpečného tovaru pre potreby slovenských firiem je dobré mať spoľahlivého domáceho dopravcu, ktorý súčasne poskytovaním práce stabilizuje aj pracovné prostredie a sociálny zmier. Je samozrejmé, že tento dopravca musí poskytovať svoje služby za konkurencieschopné ceny," uzavrel Kóňa.

U.S. Steel ostane u Carga

Vláda sa v memorande so spoločnosťou U.S. Steel z 26. marca zaviazala zabezpečiť, že domáce Cargo vynaloží primerané úsilie poskytovať prepravné služby pre košickú oceliareň za konkurenčné ceny. U.S. Steel zas vyhlásil, že bude využívať Cargo ako preferovaného železničného dopravcu za predpokladu, že jeho ceny budú konkurenčné.

Cargo očakáva, že po zotrvaní U.S. Steel na Slovensku bude pokračovať ich doterajšia úspešná spolupráca. Železničný dopravca označil hutnícku spoločnosť za svojho významného klienta a stabilného partnera na trhu nákladnej železničnej prepravy. Cargo vlani pre U.S. Steel prepravilo 11,83 mil. ton tovaru, čo z jeho celkových výkonov v objeme 35,3 mil. ton to predstavovalo 33,5 %. Tržby Carga z prepravy pre U.S. Steel v minulom roku dosiahli 83,85 mil. eur, čiže 30,3 % z jeho celkových prepravných tržieb.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť eviduje základné imanie 401,646 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 577
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 344
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 985
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 288
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 652
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 748
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 573
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 080
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 502
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 415

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

PLUS

Varenie v stredoveku? Kaviár prasatám, miesto vody víno

Páv chrlil oheň a mäsové guľky vyzerali ako pomaranče.

Neprehliadnite tiež

Kraft Heinz neuspel s ponukou 143 miliárd dolárov za Unilever

Kraft Heinz ponúkol za akcie Unilever len 18-% prirážku.

Čína zastaví dodávky uhlia zo Severnej Kórey, podporí tak sankcie OSN

Čína už odmietla zásielku uhlia v hodnote asi milióna dolárov. Stalo sa tak po tom, ako KĽDR otestovala raketu stredného doletu.

Londýnske reštaurácie sa pozerajú do budúcnosti. S obavami

Majiteľom reštaurácii priťažil brexit.

Aké možnosti má človek, ktorý prišiel krátko pred dôchodkom o prácu

Skorý odchod do predčasnej penzie sa nemusí vyplatiť, treba si to vypočítať.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop