AKTUALIZOVANÉ 21:45

Bratislavský Volkswagen vlani zdvojnásobil výrobu

Výrobca áut sa približuje počtom zamestnancov košickým oceliarňam.

Šéf bratislavského Volkswagenu Albrecht Reimold ukazuje elektromobil e-­up!(Zdroj: Ilustračné - TASR)

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom

BRATISLAVA. Bratislavský Volkswagen vyrobil za celý minulý rok 419 888 vozidiel. „Oproti roku 2011 je to nárast o 99 percent,“ vyhlásil včera Albrecht Reimold, predseda predstavenstva spoločnosti.

K nášmu hrubému domácemu produktu (HDP) tak pridala jedna automobilka sama pol až jedno percento. Celá ekonomika pritom za minulý rok rástla približne o dve percentá, hovorí analytik Uni〜Credit Bank Ľubomír Koršňák.

K tomu treba prirátať dodávateľov výrobcov áut a ďalšie pracovné miesta v týchto firmách. Vďaka tomu je potom vplyv na HDP niekoľkonásobne vyšší, myslí si analytik Tatra banky Boris Fojtík.

V praxi platí, že každé jedno pracovné miesto v automobilke vytvorí aj štyri ďalšie v dodávateľských firmách.

V čase, keď viaceré firmy riešili vážnu krízu a prepúšťali ľudí, Volkswagen rozšíril svoje rady o ďalších 1000 zamestnancov. Dovedna ich tak dnes zamestnáva 9400. Viac privátne zamestnáva len košický U. S. Steel bez zarátania jeho dcérskych firiem.

Trnavský závod PSA minulý rok prijal 600 nových zamestnancov, Kia 900.

Bratislavský VW chce v naberaní pokračovať aj tento rok. Čoskoro prijme 100 ľudí pre novú lisovňu a ďalších 550 výhľadovo potrebuje do novej karosárne.

Elektromobil na dosah

Tri tisícky zamestnancov sa zaškoľujú na výrobu nového elektromobilu e­up! Ten po tom, ako ho asi pred týždňom odkryla automobilka v nemeckom Wolfsburgu, ukázala včera aj u nás.

„V druhom polroku spustíme výrobu prvého sériového čisto elektrického vozidla koncernu Volkswagen e­up!,“ povedal šéf Volkswagenu Reimold.

Fakty 2012
Výroba áut
  • VW, Bratislava: 420­tisíc áut
  • vyrába VW Touareg, Audi Q7, Volkswagen up! , Škodu Citigo, Seat Mii, karosérie Por〜sche Cayenne.
  • Kia, Žilina: 290­tisíc áut
  • vyrába: Kia cee’d vo viacerých úpravách, športovo- úžitkové Kia Sportage a Kia Venga.
  • PSA, Trnava: 215­tisíc áut
  • vyrába Peugeot 208 a Citroën C3 Picasso.

Nový model prejde na nabitie najviac 150 kilometrov a maximálne 135­kilometrovou rýchlosťou. Na úroveň 80 percent sa nabije za pol hodiny. Záujemcovia si ho budú môcť kúpiť na jeseň, cena ešte nie je známa.

Rádovo pôjde o výrobu len niekoľkých stoviek kusov elektromobilu. K nim sa pridá aj športovejšia verzia klasického Volkswagenu up! – cross up!.

Ďalej by sa mali predávať veľké športovo­úžitkové autá ako Audi Q7 či VW Touareg.

Pokles nečakajú

Novinky chystá aj žilinská Kia. „Vo februári 2013 sme spustili sériovú výrobu trojdverového modelu pro_cee’d. V polovici mája 2013 plánujeme do výroby zaradiť aj jeho novú verziu,“ povedal hovorca automobilky Jozef Bačé. Pribudne aj päťdverová verzia Kia cee’d GT.

Všetky tri automobilky dohromady vyrobili za minulý rok asi 900­tisíc áut. Žiadna z nich nečaká tento rok mínus. Kia očakáva rovnakú výrobu ako tento rok. PSA viackrát spomenul rast. Volkswagen hovorí o „pozitívnych očakávaniach“. Čo presne to znamená, nehovorí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 673
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 731
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 101
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 051
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 183
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 623
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 620
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 446
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 433
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 046

Téma: Fotky, Fotografie a fotogalérie


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Fotky, Fotografie a fotogalérie  na domov.sme.sk
Článok je zaradený aj do ďalších tém Štrajk vo Volkswagene, Autá Volkswagen, Sme v obrazoch

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.