Boeing: O desať rokov budú v Európe len tri-štyri letecké spoločnosti

Mníchov 24. septembra (TASR) - Konkurenčný boj leteckých spoločnosti v Európe bude pokračovať. Podľa odhadov marketingového šéfa divízie civilných dopravných ...

Mníchov 24. septembra (TASR) - Konkurenčný boj leteckých spoločnosti v Európe bude pokračovať. Podľa odhadov marketingového šéfa divízie civilných dopravných lietadiel Boeingu Randyho Baselera, za desať rokov zostanú na starom kontinente len tri-štyri letecké spoločnosti, ktoré budú poskytovať služby zákazníkom na pravidelných linkách. Znamená to, že z podnikateľskej mapy Európy zmizne okolo desať leteckých firiem. K týmto zmenám dôjde aj napriek tomu, že niektoré krajiny pokladajú samostatnosť svojej leteckej spoločnosti za vec národnej cti.

Udalosti 11. septembra 2001 budú vrhať dlhý tieň na výrobu lietadiel tak v americkom Boeingu ako aj európskom Airbuse. Baseler podľa nemeckého denníka Süddeutsche Zeitung opravil svoju prognózu o tom, že sa výroba lietadiel dostane na úroveň prvej polovice vlaňajška už od začiatku 2004. Nestane sa tak. Na tom bude mať však svoj podiel aj pokles hospodárskej konjunktúry.

V nasledujúcich dvadsiatich rokoch nebude počet cestujúcich rásť medziročne o 5,1 ale len o 4,9 %. Najrýchlejšie by mala preprava cestujúcich stúpať v Ázii a do roku 2021 by mala jeho úroveň dosiahnuť stav leteckej prepravy Severnej Ameriky.

Letecké spoločnosti budú podľa výpočtu Boeingu v nasledujúcich dvoch desaťročiach potrebovať na obnovu svojho parku a rozšírenie svojich prepravných kapacít 24 000 nových lietadiel. Otázkou zostáva, koľko a akých lietadiel s malou, stredne veľkou a veľkou kapacitou bude treba na rýchlu, pohodlnú a relatívne lacnú prepravu cestujúcich. Kým Airbus kladie dôraz na výrobu lietadla A380 pre 555 cestujúcich, Boeing sa bude orientovať na veľkokapacitný model 747 pre 420 cestujúcich. Airbus odhaduje potrebu A380 v každodennej prevádzke okolo 1 500, Boeing vychádza z kalkulácie, že ich bude treba najviac 950.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 454
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 766
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 427
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.