Autá pre Rusov majú vyhrievané ostrekovače

Pre čínsky trh montuje Volkswagen volanty naľavo aj napravo. Niektoré krajiny majú nižšie nároky na ochranu životného prostredia pred emisiami.

Autá treba pre rôzne trhy špeciálne upraviť.(Zdroj: Ilustračné - SITA)

Pre čínsky trh montuje Volkswagen volanty naľavo aj napravo. Niektoré krajiny majú nižšie nároky na ochranu životného prostredia pred emisiami.

BRATISLAVA. Keď automobilka PSA Peugeot Citroën v Trnave začala pred niekoľkými týždňami vyrábať autá pre ruský trh, musela tomu prispôsobiť aj výrobu. Model Peugeot 208 pre Rusko tak má špeciálne ostrekovače. „Má špecifické vyhrievané ostrekovače, aby odolali silným mrazom,“ vraví hovorca automobilky Peter Švec.

Viac emisií, iné batérie

Ruskí vodiči uprednostňujú vozidlá s automatickými prevodovkami. Pri benzínových modeloch s 1,6­litrovým motorom je s automatickou prevodovkou až 75 percent plánovanej produkcie do Ruska, tvrdí Peugeot. Samozrejmosťou je ruská mapa v navigácii namiesto európskej a preklad etikiet do ruštiny.

Špecifické skúsenosti s požiadavkami na autá pre ruský trh majú aj v žilinskom závode Kia, odkiaľ sa už dlhšie vyvážajú. V Rusku napríklad môžu nové autá vypúšťať do ovzdušia viac emisií ako v Únii. „Benzínové motory, ktoré sa montujú do áut určených pre ruský, bieloruský, či moldavský trh, spĺňajú emisné normy Euro 4.

Vozidlá určené na export do Ukrajiny spĺňajú emisnú normu Euro 3,“ povedal hovorca Kia Jozef Bačé. Dodal, že do áut určených na severské trhy sa zasa montujú batérie s vyššou kapacitou.

Volanty raz tam, raz inde

Športovo­úžitkové modely z bratislavského Volkswagenu smerujú na čínsky trh.

„V Číne sa jazdí s volantom naľavo, tak ako v Európe, ale Hongkong, dnes už súčasť Číny, ale bývalá britská kolónia, má volant napravo. Na jeden trh tak smerujú vozidlá s volantom na oboch stranách,“ vraví hovorca závodu Volkswagen v Bratislave Vladimír Machalík.

Podobné skúsenosti majú aj v Česku. Špeciálne úpravy sa môžu prejaviť aj na cene auta, hovorí Antonín Šípek zo Sdružení automobilového průmyslu.

Spravidla nejde o úpravy, ktoré neboli dopredu vyvinuté a odskúšané, ale skôr o komplexné balíčky, ktoré sa do áut montujú. Niekedy, ako napríklad v prípade nižších noriem na emisie, môžu odlišnosti krajín auto aj zlacniť, hovorí Šípek.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 336
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 293
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 172
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 007
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 902
  6. Kam do tepla v januári? 1 734
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 103
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 062
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Najväčšia škandinávska banka zakázala zamestnancom obchodovať s kryptomenami

Banka vyhlásila, že nebude nútiť zamestnancov, ktorí aktuálne vlastnia kryptomeny, aby ich predali.

V Európskej centrálnej banke dôjde v nasledujúcich rokoch k významným zmenám

V roku 2019 sa skončí funkčné obdobie šéfa centrálnej banky Maria Draghiho.

Agentúra Weiss Ratings začne kryptomenám udeľovať ratingy

Mnohé kryptomeny sú podľa zakladateľa agentúry Martina Weissa netransparentné, ich kurzy nafúknuté a hrozí im kolaps.

Daňová reforma prezidenta Trumpa zhoršila výsledky aj švajčiarskej UBS

Zisk veľkobanky klesol medziročne o 64 percenta na 990 miliónov eur.