Riadiť eurofondy má podľa Počiatka Úrad vlády

Minister dopravy Ján Počiatek považuje umiestnenie Centrálneho koordinačného orgánu pre riadenie eurofondov na Úrade vlády za najracionálnejšie riešenie.

Minister dopravy Ján Počiatek pri uvedení návrhu novely kompetenčného zákona v druhom čítaní povedal, že umiestnenie Centrálneho koordinačného orgánu pre riadenie eurofondov je najracionálnejšie na Úrade vlády.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Parlament začal v stredu šestnástu schôdzu diskusiou k novele kompetenčného zákona. Podľa nej má koordinácia finančných prostriedkov Európskej únie prejsť z ministerstva dopravy na úrad vlády k 1. aprílu.

Minister dopravy Ján Počiatek pri uvedení návrhu v druhom čítaní povedal, že umiestnenie Centrálneho koordinačného orgánu pre riadenie eurofondov je najracionálnejšie na Úrade vlády.

Návrh zákona reaguje na skutočnosť, že 26. novembra 2012 bola zriadená funkcia podpredsedu vlády pre investície, ktorým sa stal Ľubomír Vážny.

Poslanci budú o tomto návrhu, podobne ako o ďalších bodoch prvého dňa 16. schôdze hlasovať až podvečer.

Kritika opozície

Poslanec Pavol Zajac (KDH) v rozprave uviedol, že presuny pôsobnosti pri riadení eurofondov neprospievajú Centrálnemu koordinačnému orgánu.

Zároveň však dodal, že ak táto jednotka dobre pracuje, je jedno, pod akým ministerstvom funguje. Vytvorenie postu vicepremiéra pre investície, ktorý bude koordinovať aj využívanie peňazí EÚ, označil za zbytočné a drahé.

Zajac vyčítal Vážnemu, ktorý bol ministrom dopravy v prvej vláde Roberta Fica, že rýchlostná cesta R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami sa postavila cez PPP projekt a nie s využitím eurofondov, čo by bolo výhodnejšie. Štát podľa opozičného poslanca teraz musí platiť koncesionárovi R1 ročne okolo 130 mil. eur.

Zajac zapochyboval o tom, či diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami bude dokončená v roku 2018, ako avizoval minister dopravy.

"Plán prepojiť Bratislavu a Košice diaľnicou v roku 2018 je reálny," povedal Počiatek s tým, že to závisí aj od priebehu verejného obstarávania na výstavbu chýbajúcich úsekov na diaľnici.

Do piatich rokov by mal byť podľa ministra hotový aj juhozápadný obchvat Prešova na D1, a to napriek tomu, že príprava jeho výstavby bola zanedbaná.

Keď všetko pôjde podľa plánov, Prešov a Ružomberok by mali mať súvislé prepojenie po diaľnici do dvoch rokov.

Stop pre PPP

Poslanec za KDH povedal, že to bude možné aj vďaka tomu, že bývalý minister dopravy Ján Figeľ zastavil vtedajší projekt PPP na výstavbu úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom a rozhodol o súťažení výstavby jednotlivých úsekov samostatne.

Počiatek kritizoval svojho predchodcu za to, že nedal pripraviť štúdiu realizovateľnosti na výstavbu úsekov R4 od Prešova k hranici s Poľskom, a preto musela byť projektová príprava pozastavená. Európska únia by totiž stavbu cesty bez štúdie realizovateľnosti nepreplatila a v štátnom rozpočte na to niet dosť peňazí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 204
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 803
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 090
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 029
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 165
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 656
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 646
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 421
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 419
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 114

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza Plavčan a eurofondy, Eurofondy (Ekonomika), Eurofondy (Profit)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.