Malatinský vláde predstavil, ako chce podporiť rast. Plán zatiaľ neukáže

Celý plán by mal minister hospodárstva ukázať koncom marca.

BRATISLAVA. Minister hospodárstva Tomáš Malatinský (nominant Smeru) na dnešnom rokovaní Vládu ústne informoval o príprave opatrení na podporu hospodárskeho rastu.

"Materiál je prierezový cez všetky ministerstvá. Informoval som o tom, ako sa nám darí príslušný materiál sumarizovať. Niektoré rezorty zaostávajú s podkladmi na komplexnú informáciu. Diskutovali sme dnes o tom, čo by sme od rezortov očakávali. Obsahovo sme sa tejto téme dnes nevenovali, skôr organizačne," uviedol Malatinský po dnešnom rokovaní vlády o ďalšom postupe pri tvorbe materiálu zameraného na podporu rastu hospodárstva Slovenska.

"O postupe budeme informovať na každom rokovaní vlády až do konca mesiaca marca 2013, aby sa nám tento materiál darilo dávať dokopy," spresnil.

"Ponechali sme jednotlivým rezortom možnosť, aby nám predložili priority svojich opatrení, aby sme mali ich pohľad," informoval.

Následne bude treba podľa neho opatrenia rozdeliť "do krátkodobého, strednodobého a dlhodobého efektu, pretože každé opatrenie má svoju inú formu, inú váhu". Za najväčší problém považuje minister kvantifikáciu nákladov a efektov súvisiacich s opatreniami.

Kažimír: Ide to dobrým smerom

Príprava opatrení na podporu hospodárskeho rastu sa hýbe dobrým smerom. Uviedol to dnes po rokovaní vlády minister financií Peter Kažimír (Smer).

"Kľúčovými partnermi v tejto hre sú samozrejme ekonomické rezorty. Odtiaľ prichádzajú aj hlavné nápady a návrhy," uviedol dnes ďalej šéf rezortu financií po rokovaní vlády.

"Je veľmi dôležité, aby to však neboli opatrenia na papieri, ale aby skutočne krátkodobo a aj strednodobo fungovali. Mojou úlohou je, aby na výdavkovej strane opatrenia nenarušovali ciele, ktoré sme si stanovili," zdôraznil Kažimír s tým, že pripravované opatrenia nechce vopred komentovať.

Na príprave materiálu o opatreniach podľa Kažimíra "usilovne pracuje niekoľko rezortov".

"Našou úlohou je strážiť verejné financie, eventuálne zabezpečiť realokáciou financovanie príslušných projektov. Našou snahou by malo byť z toho mála, čo máme, použiť všetky verejné výdavky čo najefektívnejšie tak, aby prispievali k tvorbe pracovných miest, k lepšiemu podnikateľskému prostrediu a k vyššiemu ekonomickému rastu," ozrejmil.

"Najprv musia prísť konkrétne opatrenia. Otázka ich financovania musí byť v rámci výdavkovej obálky, ktorá je stanovená štátnym rozpočtom," dodal Kažimír na otázku, či existuje finančný limit pre prostriedky na podporu ekonomického rastu.

Opatrenia majú ukázať do konca marca

Komplexný súhrnný materiál má rezort hospodárstva následne predložiť vláde do 31. marca tohto roka.

Na základe spoločných charakteristík a oblastí dopadu sú pripravované kroky rozdelené na opatrenia súvisiace s podporou podnikania a investovania, podporou zamestnanosti, školstva či smerujúce k včasnému spusteniu veľkých infraštruktúrnych projektov.

Ďalej ide o opatrenia súvisiace s podporou a diverzifikáciou exportu, so zvyšovaním efektivity čerpania štrukturálnych fondov, zlepšovaním životného prostredia, zvyšovaním energetickej efektívnosti, efektívnym fungovaním verejnej správy, ako aj efektívnou správou finančných aktív štátu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Od septembra opäť po starom
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 246
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 378
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 856
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 783
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 478
  6. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 329
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 260
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 250
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 177
  10. Leto nekončí! 853

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

PRIMÁR

Opustení a nepripravení. Čo stresuje budúcich prvákov

Nápor z množstva zmien môže u čerstvého školáka vyvolať stres a fóbiu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.