NEW YORK, DETROIT.
Takýto krok by diverzifikovanému výrobcovi umožnil sústrediť sa na produkty pre stavebníctvo a batérie novej generácie, ktoré mu prinášajú vyššiu maržu. Agentúru Reuters o tom v stredu informovali tri zdroje blízke rozhodovaniu.
Spoločnosť už v októbri 2012 odčlenila od divízie interiérov výrobu automobilových sedadiel s tým, že ekonomické a konkurenčné prostredie v oblasti sedadiel, interiérov a elektroniky sú "stále rozdielnejšie".
Predpoklad Johnson Controls na finančný rok 2012 počíta v divízii interiérov s maržou na úrovni od 1,9 do 2,1 %, pričom divízia firmy, ktorá sa zaoberá výrobou batérií, predpokladá marže okolo 14,6 až 14,8 %.
Obrat za finančný rok, ktorý sa spoločnosti skončil v septembri, dosiahol 42 mld. USD, pričom najväčším dielom k nemu prispela výroba sedadiel.
Hoci je Johnson Controls najväčším dodávateľom komponentov pre automobily v USA s predajom za finančný rok 2012 v objeme viac ako 4 mld. USD, spoločnosť bojuje s tlakom na zníženie marží, klesajúcim objemom výroby automobilov v Európe a stupňujúcou sa konkurenciou z Číny.
Úspešný predaj divízie automobilových interiérov, ktorej konkurujú medzinárodní rivali ako Magna International alebo Faurecia, by znamenal, že Johnson Controls by sa pripojil k skupine ďalších konglomerátov, ktoré sa zbavujú obchodných jednotiek, ktoré im neprinášajú dostatočný zisk.
Poradenstvo spoločnosti poskytuje investičná banka JPMorgan Chase. Banka aj Johnson Controls odmietli informácie komentovať, napriek tomu akcie spoločnosti na newyorskej burze stúpli približne o 6 % na 33,74 USD, vďaka čomu hodnota konglomerátu narástla na približne 23 mld. USD.
Johnson Controls pôsobí aj na Slovensku. Firma na slovenský trh vstúpila v roku 1993 a pôsobiská má okrem iného napr. v Lučenci, Námestove, vo výrobnom závode v Lozorne a Automotive Business Center v Bratislave.
Spoločnosť má svoje pobočky aj v ďalších krajinách strednej a východnej Európy ako napríklad v Slovinsku, Poľsku, Rumunsku, Českej republike, Bulharsku či v Macedónsku.