PRAHA. Predaj áut v Českej republike oslabil vo februári medziročne o 22 %.
Ide tak o ďalší náznak slabého spotrebiteľského dopytu v krajine, ktorej ekonomika sa nachádza v recesii. Informovalo o tom v utorok tamojšie združenie dovozcov automobilov.
Za prvé dva mesiace sa v krajine zaregistrovalo 22 633 vozidiel, čo predstavuje pokles v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška o 14,5 %.
Najväčší trhový podiel v ČR dosiahla v januári a februári automobilka Škoda, dcérska spoločnosť nemeckej skupiny Volkswagen, a to 30 %. Nasledoval samotný Volkswagen a juhokórejský výrobca áut Hyundai.
Česká ekonomika má problémy vrátiť sa k rastu po tom, ako od polovice roku 2011 oslabuje. Dôvodom je zvyšovanie daní, škrty vládnych výdavkov a spomalenie dopytu po exportoch krajiny v dôsledku krízy v eurozóne.
Guvernér českej centrálnej banky Miroslav Singer minulý mesiac povedal, že pokles ekonomiky pravdepodobne dosiahol svoje dno.