Elektronické čítačky sa na Slovensku neudomácnia

BRATISLAVA. Elektronické čítačky kníh nemajú veľkú šancu presadiť sa na slovenskom mediálnom trhu periodickej tlače. V porovnaní s ďalšími mobilnými zariadeniami majú menej funkcií, problémy s pripojením na internet a využívajú menej výkonnú technológiu.

"Pozitívny trend je skôr vidieť v elektronických tabletoch a mobilných zariadeniach," uviedol šéfredaktor portálu mediálne.sk Tomáš Czwitkovics.

Zo strany slovenskej tlače môže byť využívanie elektronických čítačiek podľa neho skôr otázkou experimentu, prípadne imidžu. Možnosť prečítať si vydanie novín prostredníctvom najznámejšej čítačky Kindle dnes ponúka na Slovensku iba denník SME. "Nemyslím si, že sa to rozšíri medzi ďalšie médiá a SME asi ostane jediné, ktoré to má," podotkol Czwitkovics.

Nepredpokladá pritom ani to, že by sa elektronickým čítačkám mohlo podariť presadiť na Slovensku aspoň na trhu s literatúrou. Kým napríklad v USA mnohé knihy súčasne vychádzajú v papierovej aj elektronickej podobe, na Slovensku ten druhý formát obvykle chýba.

Dostupná literatúra pre čítačky je navyše často len v anglickom jazyku. "Nečakám, že by sa z toho mohla stať na Slovensku masová vec," podotkol Czwitkovics.

Elektronické čítačky sú dnes najviac rozšírené v USA, kde je objem predaných elektronických kníh porovnateľný s ich tradičnými alternatívami. Vlaňajší prieskum spoločnosti Pew Research Center ukázal, že ich užívatelia v USA v priemere prečítajú za rok viac kníh ako ľudia, ktorí uprednostňujú pevnú väzbu.

Populárne sú aj audioknihy, ktoré dokážu reprodukovať viaceré čítačky. Ich najznámejší výrobca, spoločnosť Amazon, koncom minulého roka ohlásila záujem dostať svoje výrobky aj do škôl, kde by sa čítačky mohli používať vo vzdelávacom procese. Na jednom prístroji je možné súčasne umiestniť stovky až tisícky kníh.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.