Zisk reťazca Ahold prudko klesol

Holandská maloobchodná spoločnosť Ahold hlási za 4. štvrťrok minulého roka prudký pokles zisku, medziročne o 41 %.

AMSTERDAM. Môže za to rast nákladov, a to najmä výdavkov na dôchodky a reštrukturalizáciu, konštatujú agentúry AP a RTTNews.

Čistý zisk Aholdu za tri mesiace do konca decembra klesol na 158 miliónov eur, čo predstavuje 15 centov na akciu, z 270 miliónov eur (24 centov/akcia) v rovnakom období predchádzajúceho roka.

Prevádzkový zisk reťazca sa znížil eur z 328 miliónov eur v 4. kvartáli 2011 na 156 miliónov. V tomto výsledku sú už započítané aj jednorazové náklady 88 miliónov eur spojené s reformou amerického dôchodkového systému a náklady na reštrukturalizáciu a odpisy z hodnoty softvéru.

Tržby reťazca pritom v posledných troch mesiacoch minulého roka vzrástli o 7,5 % na 7,84 miliardy eur. Ahold aj v poslednom kvartáli minulého roka zaznamenal dvojciferný rast internetového predaja na domácom holandskom trhu i v USA, kde generuje zhruba 60 % zo svojich tržieb.

Celkový obrat reťazca Ahold v USA sa v období október-december 2012 zvýšil medziročne o 4,3 % a v Holandsku vzrástol o 7,7 %. Jeho tržby v ostatných európskych krajinách, vrátane Slovenska a Česka, však v sledovanom období klesli o 3 %.

Začiatkom februára sa Ahold dohodol s investičnou spoločnosťou Hakon Invest na predaji 60 % podielu v škandinávskom maloobchodnom reťazci ICA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 043
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 184
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 782
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 195
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 828
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 724
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 165
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 067
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 064

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

SVET

Rádioaktívny mrak prišiel z Uralu. Potvrdili to aj Rusi

Znečistenie izotopom Ru-106 presiahlo normu až tisícnásobne.

ROZHOVOR

Režisér Jan Hřebejk: Som veľký Eurohujer

Režisér legendárnych Pelíškov neprestal riešiť boľševika.

Neprehliadnite tiež

Brannobezpečnostný výbor neodobril rozpočet rezortu vnútra

Posledné slovo k rozpočtu bude mať najbližšie plénum Národnej rady Slovenskej republiky.

Online nakupovanie v EÚ sa zjednoduší, prijali dohodu o geoblokácii

Firmy už nebudú môcť brániť zákazníkom pri nakupovaní len preto, že majú bydlisko v inom členskom štáte Únie.

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.