SME
Streda, 23. jún, 2021 | Meniny má SidóniaKrížovkyKrížovky
MÉDIÁ

Reklamy Orange aj Kooperativy sú podľa Rady neetické

Orange aj Kooperativa tvrdili v reklame niečo iné, ako uvádzajú na svojich weboch.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - ORANGE)


BRATISLAVA. Reklamu od mobilného operátora a poisťovne označila Rada pre reklamu za neetické.

Rada pre reklamu (RPR) na svojom zasadnutí označila reklamný leták “Teraz už nezáleží na tom, kto do vás nabúral“ od poisťovne Kooperativa a reklamnú kampaň “Prenos čísla do Orangeu – získate až 150 a nemusíte sa ani viazať“ od Orange za reklamy, ktoré sú v rozpore so zásadami Kódexu reklamnej praxe.

Zároveň počas rokovania, ktoré sa konalo 21. februára rozhodla, že bilbordy Kauflandu Slovensko “Smer najnižšie ceny!“ a tiež webstránka www.obraznastenu.sk etiku reklamy neporušujú. Spolu rada posudzovala sťažnosti na šesť reklám a nálezy prijala k spomínaným štyrom.

Rozpor medzi reklamou a zmluvnými podmienkami

Sťažnosť na reklamný leták od Kooperativy, ktorý propaguje havarijné poistenie Auto, plus dostala Rada pre reklamu od fyzickej osoby.

Sťažnosť sa týkala rozporu medzi informáciami z reklamy a informáciami uvedenými v osobitných poistných podmienkach havarijného poistenia na webstránke zadávateľa.

Z poistných podmienok podľa sťažnosti vyplýva, že úhrada nákladov na opravu nie je 100 percent, ako sa tvrdí v reklame.

Podľa Arbitrážnej komisie RPR je táto sťažnosť čiastočne opodstatnená. Podľa nej je neopodstatnené a v rozpore s pravidlami etiky reklamy “samotné označenie produktu ako havarijné poistenie. Základnou podmienkou uplatnenia tohto produktu je, že k poškodeniu alebo zničeniu poisteného motorového vozidla v dôsledku dopravnej nehody musí dôjsť pri nezavinenej havárii“.

RPR tvrdí, že “v konečnom dôsledku sa ponúkaný produkt výrazne odlišuje od spotrebiteľom všeobecne vnímaného havarijného poistenia. Produkt predstavuje len určitú formu dodatkového či doplnkového poistenia“.

Arbitrážna komisia RPR sa preto domnieva, že označenie tohto produktu ako havarijné poistenie môže, “najmä s ohľadom na okolnosti v akých sa označenie prezentuje – poistenie k povinnému zmluvnému poisteniu, uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu“.

Kooperativa by denniksme

Bonus iba za viazanosť

Rovnako od fyzickej osoby dostala Rada pre reklamu sťažnosť aj na reklamnú kampaň Orange. Autor sťažnosti túto reklamu považuje za zavádzajúcu, lebo bonus 150 eur sa dá získať iba pri podpise viazanosti na 24 mesiacov tak, ako je to uvedené v rámci internetovej stránky zadávateľa.

Arbitrážna komisia RPR s týmto názorom súhlasí, keďže v rámci reklamy zadávateľ explicitne uvádza, že ‘Za prenos čísla získate až 150 eur a nemusíte sa ani viazať!‘

Z reklamy však podľa rady “nie je zrejmé, že spôsob získania bonusu má podobu poskytnutia kreditu (zľavy z fakturovanej sumy) za jednotlivé zúčtovacie obdobia, a to vo výške najviac 5 eur za jedno zúčtovacie obdobie. Zákazník tak nezíska bonus v plnej výške ihneď, respektíve obratom po prenose čísla tak, ako by sa z reklamy mohol mylne domnievať, ale na to aby získal spomínaný bonus v hodnote 150 eur musí služby operátora využívať 30 mesiacov“.

Rada pre reklamu sa domnieva, že v tomto prípade ide o základnú charakteristiku “viazanosti“ a že podmienky ponuky sú v reklame predstavené spôsobom, ktorý môže zákazníka zaviesť.

Arbitrážna komisia RPR považuje v rozpore s etickým kódexom reklamy aj informácie uvedené v rámci vizuálu webstránky zadávateľa, v čase podania sťažnosti.

Konkrétne ide o text “zľava 150 pri podpise viazanosti na 24 mesiacov“.

Podľa rady, “uvedená zľava v skutočnosti nepredstavuje výšku bonusu, ktorý je predmetom ponuky tak, ako by si zákazník mohol vzhľadom k hlavnému komunikačnému posolstvu kampane myslieť, ale je výškou jednorazového kreditu, ktorý môže zákazník získať pri ďalších špecifických podmienkach, vrátane viazanosti na konkrétne obdobie. Podmienky zľavy sa však dozvie z cenníka služieb“.

Arbitrážna komisia RPR preto dospela k názoru, že priemerný spotrebiteľ môže byť vzhľadom na okolnosti a súvislosti v akých sa informácia komunikuje uvedený do omylu a “myslieť si, že získa bonus za prenos čísla aj jednorazovo, a to pri viazanosti 24 mesiacov, čo však taktiež nie je pravda“.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  2. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  5. Kam patria rolky z toaletného papiera? Dávať dole etikety zo sklenených nádob?
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  7. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  10. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  1. Koniec čakania na kuriéra
  2. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  3. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  6. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  7. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  8. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  9. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 11 510
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 640
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 986
  4. Stiahnite si stovky e-kníh 5 627
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 5 447
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 819
  7. Crème de la crème po slovensky 3 259
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 959
  9. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 799
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 2 559
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Momentka zo zápasu Slovensko - Španielsko na EURO 2020 / 2021.

Čo sa udialo v zápase Slovensko - Španielsko na ME vo futbale?


Juraj Berzedi 3 h
Pablo Sarabia strieľa tretí gól Španielska v zápase proti Slovensku.

Hodnotenie hráčov.


Pavol Spál 3 h
Prezidentka SR Zuzana Čaputová.

Čaputová kritizuje opozíciu.


5 h
Medvede v Čavoji.

Ad: Šéf zásahového tímu pre medveďa hnedého: Strieľanie nič nerieši


Ján Mikuláš 22. jún

Neprehliadnite tiež

Nemecká kancelárka Angela Merkelová v rozhovore s ministrom financií Olafom Scholzom.

Návrh predpokladá schodok 99,7 miliardy eur.


SITA 3 h
Veronika Remišová prichádza na rokovanie vlády.

Ministerka Remišová bude navrhovať zníženie alokácií zle čerpajúcim rezortom.


TASR 3 h
Ilustračná fotografia.

Na rok 2021 je vyčlenených 3 642 000 eur.


TASR 6 h
Minister financií Igor Matovič.

Slovensko bude musieť vrátiť eurofondy vo výške do 55,5 milióna eur.


TASR 6 h