MÉDIÁ

Reklamy Orange aj Kooperativy sú podľa Rady neetické

Orange aj Kooperativa tvrdili v reklame niečo iné, ako uvádzajú na svojich weboch.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - ORANGE)


BRATISLAVA. Reklamu od mobilného operátora a poisťovne označila Rada pre reklamu za neetické.

Rada pre reklamu (RPR) na svojom zasadnutí označila reklamný leták “Teraz už nezáleží na tom, kto do vás nabúral“ od poisťovne Kooperativa a reklamnú kampaň “Prenos čísla do Orangeu – získate až 150 a nemusíte sa ani viazať“ od Orange za reklamy, ktoré sú v rozpore so zásadami Kódexu reklamnej praxe.

Zároveň počas rokovania, ktoré sa konalo 21. februára rozhodla, že bilbordy Kauflandu Slovensko “Smer najnižšie ceny!“ a tiež webstránka www.obraznastenu.sk etiku reklamy neporušujú. Spolu rada posudzovala sťažnosti na šesť reklám a nálezy prijala k spomínaným štyrom.

Rozpor medzi reklamou a zmluvnými podmienkami

Sťažnosť na reklamný leták od Kooperativy, ktorý propaguje havarijné poistenie Auto, plus dostala Rada pre reklamu od fyzickej osoby.

Sťažnosť sa týkala rozporu medzi informáciami z reklamy a informáciami uvedenými v osobitných poistných podmienkach havarijného poistenia na webstránke zadávateľa.

Z poistných podmienok podľa sťažnosti vyplýva, že úhrada nákladov na opravu nie je 100 percent, ako sa tvrdí v reklame.

Podľa Arbitrážnej komisie RPR je táto sťažnosť čiastočne opodstatnená. Podľa nej je neopodstatnené a v rozpore s pravidlami etiky reklamy “samotné označenie produktu ako havarijné poistenie. Základnou podmienkou uplatnenia tohto produktu je, že k poškodeniu alebo zničeniu poisteného motorového vozidla v dôsledku dopravnej nehody musí dôjsť pri nezavinenej havárii“.

RPR tvrdí, že “v konečnom dôsledku sa ponúkaný produkt výrazne odlišuje od spotrebiteľom všeobecne vnímaného havarijného poistenia. Produkt predstavuje len určitú formu dodatkového či doplnkového poistenia“.

Arbitrážna komisia RPR sa preto domnieva, že označenie tohto produktu ako havarijné poistenie môže, “najmä s ohľadom na okolnosti v akých sa označenie prezentuje – poistenie k povinnému zmluvnému poisteniu, uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu“.

Kooperativa by denniksme

Bonus iba za viazanosť

Rovnako od fyzickej osoby dostala Rada pre reklamu sťažnosť aj na reklamnú kampaň Orange. Autor sťažnosti túto reklamu považuje za zavádzajúcu, lebo bonus 150 eur sa dá získať iba pri podpise viazanosti na 24 mesiacov tak, ako je to uvedené v rámci internetovej stránky zadávateľa.

Arbitrážna komisia RPR s týmto názorom súhlasí, keďže v rámci reklamy zadávateľ explicitne uvádza, že ‘Za prenos čísla získate až 150 eur a nemusíte sa ani viazať!‘

Z reklamy však podľa rady “nie je zrejmé, že spôsob získania bonusu má podobu poskytnutia kreditu (zľavy z fakturovanej sumy) za jednotlivé zúčtovacie obdobia, a to vo výške najviac 5 eur za jedno zúčtovacie obdobie. Zákazník tak nezíska bonus v plnej výške ihneď, respektíve obratom po prenose čísla tak, ako by sa z reklamy mohol mylne domnievať, ale na to aby získal spomínaný bonus v hodnote 150 eur musí služby operátora využívať 30 mesiacov“.

Rada pre reklamu sa domnieva, že v tomto prípade ide o základnú charakteristiku “viazanosti“ a že podmienky ponuky sú v reklame predstavené spôsobom, ktorý môže zákazníka zaviesť.

Arbitrážna komisia RPR považuje v rozpore s etickým kódexom reklamy aj informácie uvedené v rámci vizuálu webstránky zadávateľa, v čase podania sťažnosti.

Konkrétne ide o text “zľava 150 pri podpise viazanosti na 24 mesiacov“.

Podľa rady, “uvedená zľava v skutočnosti nepredstavuje výšku bonusu, ktorý je predmetom ponuky tak, ako by si zákazník mohol vzhľadom k hlavnému komunikačnému posolstvu kampane myslieť, ale je výškou jednorazového kreditu, ktorý môže zákazník získať pri ďalších špecifických podmienkach, vrátane viazanosti na konkrétne obdobie. Podmienky zľavy sa však dozvie z cenníka služieb“.

Arbitrážna komisia RPR preto dospela k názoru, že priemerný spotrebiteľ môže byť vzhľadom na okolnosti a súvislosti v akých sa informácia komunikuje uvedený do omylu a “myslieť si, že získa bonus za prenos čísla aj jednorazovo, a to pri viazanosti 24 mesiacov, čo však taktiež nie je pravda“.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 960
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 271
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 9 153
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 827
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 244
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 542
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 485
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 378
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 237
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 786

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

SVET

Minúta po minúte: Choďte a voľte, vyzval nemecký prezident

Schulz už odovzdal hlas, Merkelová pôjde k urnám poobede.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.