MÉDIÁ

Reklamy Orange aj Kooperativy sú podľa Rady neetické

Orange aj Kooperativa tvrdili v reklame niečo iné, ako uvádzajú na svojich weboch.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - ORANGE)


BRATISLAVA. Reklamu od mobilného operátora a poisťovne označila Rada pre reklamu za neetické.

Rada pre reklamu (RPR) na svojom zasadnutí označila reklamný leták “Teraz už nezáleží na tom, kto do vás nabúral“ od poisťovne Kooperativa a reklamnú kampaň “Prenos čísla do Orangeu – získate až 150 a nemusíte sa ani viazať“ od Orange za reklamy, ktoré sú v rozpore so zásadami Kódexu reklamnej praxe.

Zároveň počas rokovania, ktoré sa konalo 21. februára rozhodla, že bilbordy Kauflandu Slovensko “Smer najnižšie ceny!“ a tiež webstránka www.obraznastenu.sk etiku reklamy neporušujú. Spolu rada posudzovala sťažnosti na šesť reklám a nálezy prijala k spomínaným štyrom.

Rozpor medzi reklamou a zmluvnými podmienkami

Sťažnosť na reklamný leták od Kooperativy, ktorý propaguje havarijné poistenie Auto, plus dostala Rada pre reklamu od fyzickej osoby.

Sťažnosť sa týkala rozporu medzi informáciami z reklamy a informáciami uvedenými v osobitných poistných podmienkach havarijného poistenia na webstránke zadávateľa.

Z poistných podmienok podľa sťažnosti vyplýva, že úhrada nákladov na opravu nie je 100 percent, ako sa tvrdí v reklame.

Podľa Arbitrážnej komisie RPR je táto sťažnosť čiastočne opodstatnená. Podľa nej je neopodstatnené a v rozpore s pravidlami etiky reklamy “samotné označenie produktu ako havarijné poistenie. Základnou podmienkou uplatnenia tohto produktu je, že k poškodeniu alebo zničeniu poisteného motorového vozidla v dôsledku dopravnej nehody musí dôjsť pri nezavinenej havárii“.

RPR tvrdí, že “v konečnom dôsledku sa ponúkaný produkt výrazne odlišuje od spotrebiteľom všeobecne vnímaného havarijného poistenia. Produkt predstavuje len určitú formu dodatkového či doplnkového poistenia“.

Arbitrážna komisia RPR sa preto domnieva, že označenie tohto produktu ako havarijné poistenie môže, “najmä s ohľadom na okolnosti v akých sa označenie prezentuje – poistenie k povinnému zmluvnému poisteniu, uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu“.

Kooperativa by denniksme

Bonus iba za viazanosť

Rovnako od fyzickej osoby dostala Rada pre reklamu sťažnosť aj na reklamnú kampaň Orange. Autor sťažnosti túto reklamu považuje za zavádzajúcu, lebo bonus 150 eur sa dá získať iba pri podpise viazanosti na 24 mesiacov tak, ako je to uvedené v rámci internetovej stránky zadávateľa.

Arbitrážna komisia RPR s týmto názorom súhlasí, keďže v rámci reklamy zadávateľ explicitne uvádza, že ‘Za prenos čísla získate až 150 eur a nemusíte sa ani viazať!‘

Z reklamy však podľa rady “nie je zrejmé, že spôsob získania bonusu má podobu poskytnutia kreditu (zľavy z fakturovanej sumy) za jednotlivé zúčtovacie obdobia, a to vo výške najviac 5 eur za jedno zúčtovacie obdobie. Zákazník tak nezíska bonus v plnej výške ihneď, respektíve obratom po prenose čísla tak, ako by sa z reklamy mohol mylne domnievať, ale na to aby získal spomínaný bonus v hodnote 150 eur musí služby operátora využívať 30 mesiacov“.

Rada pre reklamu sa domnieva, že v tomto prípade ide o základnú charakteristiku “viazanosti“ a že podmienky ponuky sú v reklame predstavené spôsobom, ktorý môže zákazníka zaviesť.

Arbitrážna komisia RPR považuje v rozpore s etickým kódexom reklamy aj informácie uvedené v rámci vizuálu webstránky zadávateľa, v čase podania sťažnosti.

Konkrétne ide o text “zľava 150 pri podpise viazanosti na 24 mesiacov“.

Podľa rady, “uvedená zľava v skutočnosti nepredstavuje výšku bonusu, ktorý je predmetom ponuky tak, ako by si zákazník mohol vzhľadom k hlavnému komunikačnému posolstvu kampane myslieť, ale je výškou jednorazového kreditu, ktorý môže zákazník získať pri ďalších špecifických podmienkach, vrátane viazanosti na konkrétne obdobie. Podmienky zľavy sa však dozvie z cenníka služieb“.

Arbitrážna komisia RPR preto dospela k názoru, že priemerný spotrebiteľ môže byť vzhľadom na okolnosti a súvislosti v akých sa informácia komunikuje uvedený do omylu a “myslieť si, že získa bonus za prenos čísla aj jednorazovo, a to pri viazanosti 24 mesiacov, čo však taktiež nie je pravda“.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  3. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 099
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 11 427
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 137
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 199
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 904
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 1 962
  7. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 648
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 606
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 471
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 336

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

BRATISLAVA

Majiteľom garáží praskajú steny, zatarasili preto nad nimi cestu

Cestu nevlastní mesto ani mestská časť.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Opäť žltý lístok. Prečo niektoré zásielky pošta nedoručí domov

Ľudia sa často mylne domnievajú, že aj pri objednaní menšieho tovaru ide o balík.

Plzeňskú Škodu Transportation kúpi najbohatší Čech Kellner

Investičná skupina PPF za stopercentný podiel podľa odhadov zaplatí viac ako desať miliárd korún.

Danko povedal, ako bude fungovať 13. a 14. plat

Je dôležité, aby ľudia dostávali systémové odmeny, povedal predseda parlamentu a SNS.

V Poľsku si už v nedeľu nenakúpite. Ale až od roku 2020

Poslanci dolnej komory poľského parlamentu v piatok schválili návrh zákona, ktorý počíta s úplným zákazom nedeľných nákupov.

Talianska energetická firma Eni bude hľadať plyn pri Cypre

Generálny riaditeľ Eni Claudio Descalzi uviedol, že firma má o región strategický záujem.