Článok pokračuje pod video reklamou
BRATISLAVA. Americký reťazec rýchleho občerstvenia Broaster Chicken plánuje vstup na slovenský a český trh. V oboch krajinách teraz hľadá výhradných zástupcov.
Firma svoju prvú európsku pobočku otvorila v roku 2011 v Poľsku, teraz tam má šesť prevádzok. Potvrdil to pre českú agentúru ČTK Adam Rezek zo spoločnosti PROFIT system, ktorá sa zaoberá poradenstvom v oblasti franšíz.
„Reťazec vidí v českom trhu potenciál na otvorenie až 150 prevádzok, na Slovensku je to niečo podobné. Dôvodom je relatívne nízka konkurencia a priestor na rast,“ povedal pre SME.
Kedy, zatiaľ nejasné
Stále nie je jasné, kedy budú prvé pobočky otvorené. „Zatiaľ prebiehajú rokovania, je predčasné hovoriť o časovom rámci,“ dodal.
Pobočky by sa mali otvárať v mestách s minimálne 50-tisíc obyvateľmi, povedal pre ČTK majiteľ spoločnosti Etna Distribution, ktorá zastupuje Broaster Chicken v krajinách strednej a východnej Európy.
Broaster Chicken by tam mal konkurovať fastfoodovým sieťam ako McDonald`s, KFC a Subway. Burger King svoje slovenské prevádzky pred rokom zatvoril, nedarí sa ani KFC, ktorý od februára zatvoril pobočku na Námestí SNP v Bratislave.
„Nebola rentabilná. S jej tržbami sme neboli spokojní,“ povedala vtedy Lucia Vašková zo spoločnosti Queensway Restaurants Slovakia, ktorá u nás vlastní licenciu na prevádzky KFC a Pizza Hut.
Už pred dvoma rokmi zanikla pobočka KFC na Obchodnej ulici v Bratislave. Reťazec tvrdil, že koncepcia dvojpodlažnej pobočky nebola vyhovujúca.
Náklady na pobočku
Frenčízový partner Broaster Chicken si bude musieť kúpiť licenciu. Tá stojí na jednu prevádzku na Slovensku 400-tisíc eur, v Česku až 1,5 milióna eur.
Nový fast food sa bude podobať na KFC. Na webe firmy sa píše, že Broaster Chicken ponúka unikátnu receptúru obaľovaného kurčaťa, ktoré je pripravené metódou „broasting", čo je príprava mäsa kombináciou tlakového a hĺbkového smaženia.
Pôvodom pochádza reťazec z amerického Wisconsinu, dnes má podľa Rezeka 10-tisíc prevádzok v USA.