SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Počiatek chce do volieb rozostavať 310 km diaľnic

Minister dopravy plánuje investovať do dopravnej infraštruktúry za štyri roky vyše osem miliárd eur.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Plány vo výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku, ale aj oprava a údržba ciest I. triedy.

To sú témy, na ktoré opäť nevedeli nájsť súčasný a bývalý minister dopravy spoločnú reč.

Šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer) a jeho predchodca Ján Figeľ (KDH) sa spolu stretli v diskusnej relácii televízie TA3 V politike.

Počiatkove plány na najbližšie obdobie sú jasné. V tomto roku chce rozostavať vyše 80 kilometrov (km) diaľnic. Za celé volebné obdobie by to malo byť približne 310 km diaľnic a rýchlostných ciest.

Skryť Vypnúť reklamu

Celkovo chce tak minister investovať do dopravnej infraštruktúry za štyri roky vyše 8 miliárd eur z eurofondov a štátneho rozpočtu.

"Tento plán je veľmi ambiciózny, ale reálny," skonštatoval Počiatek. Plán podľa neho vychádza z možností štátneho rozpočtu.

Figeľ: Nereálne, prvá Ficova vláda splnila tretinu

Exminister dopravy Figeľ to však vidí inak. "Máte veľmi ambiciózny program, ale ja ho nepovažujem za reálny. Preinvestovať 8 miliárd, to neviem, kto dokáže," zhodnotil.

Pripomenul, že prvá vláda Roberta Fica (Smer) si určila ako plán rozostavať 361 km diaľnic.

"Viete, koľko z toho sa podarilo za štyri roky začať? Menej než tretinu," argumentoval exminister.

Diskutujúci sa tiež nezhodli na tom, kto nesie zodpovednosť za pozastavenie platieb z eurofondov pre ministerstvo dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Počiatka sa spravila chyba ešte za čias Figeľovho ministrovania, keď sa do žiadosti o preplatenie peňazí z európskych fondov zahrnuli aj neoprávnené výdavky.

Figeľ však vidí pochybenie ešte v období, keď rezort viedol jeho predchodca Ľubomír Vážny (Smer).

Opravu ciest I. triedy vidí za európske peniaze

Témou diskusie bola aj oprava a údržba ciest prvej I. triedy, keďže tie sú najmä po zime v dezolátnom stave.

Problémom je podľa ministra dlhodobo nízke investovanie do opráv a modernizácie týchto ciest.

"Veľkú časť modernizácie však vieme financovať z európskych peňazí," dodal Počiatek. Projekty na modernizáciu ciest I. triedy ale našiel podľa vlastných slov v rezorte po bývalej vláde v "havarijnom stave".

Narážal pritom najmä na možnosti ich preplácania z európskych peňazí.

Skryť Vypnúť reklamu

"Realizovali projekty len v duchu poďme to rýchlo urobiť, a nedbali o to, či to Európska komisia preplatí," vyčítal Počiatek svojmu predchodcovi.

Figeľ oponoval, že dva projekty na modernizáciu ciest I. triedy zrealizoval a ďalšie dva boli pripravené. Počiatek ich ale podľa neho zastavil.

Minister na to argumentoval tým, že takto nastavené projekty by neboli financovateľné z eurofondov a robí všetko preto, aby sa tiež zrealizovali.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 562
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 432
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 158
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 869
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 592
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 355
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 791
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 140
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 939
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 612
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Diaľnice

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Ján Počiatek
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Vinice spoločnosti Tokaj & Co.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.

Americkej ekonomike bude trvať ešte rok, kým sa vzchopí z koronakrízy

Trh práce bude zrejme potrebovať ešte dlhšie obdobie.

Koronavírus vo svete: Muž kráča popri zatvorenom obchode v Niles 21. mája 2020.

Ropný koncern ConocoPhillips kúpi Concho Resources za 9,7 miliardy USD

ConocoPhillips sa zaradí medzi najväčších producentov ropy v Permskej kotline.

Benzínová stanica americkej ropnej spoločnosti ConocoPhillips.