SME

Cargo vlani prehĺbilo stratu

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia hospodárila v minulom roku po druhej predbežnej uzávierke celkovo so stratou takmer 24 miliónov.

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. hospodárila v minulom roku po druhej predbežnej uzávierke celkovo so stratou 23,957 mil. eur.

Agentúru SITA o tom informoval hovorca spoločnosti Martin Halanda s tým, že je to zatiaľ neauditovaný výsledok. Štátny železničný nákladný dopravca vlani plánoval stratu 24,2 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlaňajšia strata spoločnosti sa medziročne výrazne prehĺbila, keďže v roku 2011 sa zmiernila na 331 tis. eur zo 122,64 mil. eur v roku 2010.

Prevádzkové výnosy spoločnosti vlani dosiahli 320,39 mil. eur a prevádzkové náklady 265,66 mil. eur, takže pozitívny prevádzkový výsledok dosiahol 54,73 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu

Za použitie železničnej dopravnej cesty Cargo zaplatilo Železniciam Slovenskej republiky 44,14 mil. eur. Cargo v roku 2012 prepravilo spolu 35,3 mil. ton tovarov, čo je medziročne menej o 5,9 %, resp. o 2,2 mil. ton.

Na dovoz pripadlo 14,74 mil. ton, vývoz 8,06 mil. ton, vnútroštátnu prepravu 4,21 mil. ton a na tranzit 8,28 mil. ton.

"Cargo predpokladá v tomto roku zachovanie objemu prepravy približne na úrovni z roku 2012. Zatiaľ však valné zhromaždenie, teda ministerstvo dopravy ako 100-percentný akcionár, neschválilo podnikateľský plán na rok 2013, je preto predčasné hovoriť o ďalších detailoch," dodal Halanda.

Nákladný vlakový prepravca očakáva, že do konca tohto roka ukončí pracovný pomer s plánovaným počtom šesťsto zamestnancov v súlade s nahláseným hromadným prepúšťaním.

SkryťVypnúť reklamu

"Optimalizácia počtu zamestnancov spoločnosti a ich prispôsobenie prepravným výkonom neustále pokračuje a je to postupný proces. Optimalizácia sa dotýka všetkých zložiek od administratívy až po prevádzku," uviedol Halanda. Koncom minulého roka malo Cargo 6 822 zamestnancov a ich počet sa medziročne znížil o 1 232, teda o 15,3 %.

V závere roku 2011 spoločnosť ešte zamestnávala 8 054 ľudí. Od konca vlaňajška do začiatku februára ubudlo ďalších 44 pracovníkov, ich stav sa tak znížil na 6 778.

Cargo nepredpokladá, že v prípade odchodu amerických majiteľov z U.S. Steel Košice by sa okamžite znížil objem prepravy pre túto spoločnosť. Na výkonoch Carga sa táto preprava podieľa tretinou.

"Naša spoločnosť by sa, samozrejme, novej situácii musela prispôsobiť. Je však veľmi predčasné prezentovať konkrétne kroky, keďže zatiaľ nevieme, či sa vôbec U.S. Steel Košice predá, kto bude prípadne nový vlastník, aký objem a druh výroby v Košiciach zachová a ako rýchlo zmeny urobí," dodal Halanda.

SkryťVypnúť reklamu

Pre U.S. Steel vlani Cargo prepravilo 11,83 mil. ton tovaru, čo z celkových výkonov 35,3 mil. ton predstavuje 33,5 %.

Tržby Carga z prepravy pre U.S. Steel dosiahli 83,85 mil. eur, čiže 30,3 % z jeho celkových prepravných tržieb. Ďalšie tržby od oceliarne za pobyty a používanie vozňov oproti tržbám z prepravy boli minimálne.

"Ak by sme nepreviezli ani tonu, znamenalo by to výpadok tržieb minimálne 83,8 mil. eur a ďalších tržieb za používanie a pobyty vozňov. Na dopravnej ceste by sme ušetrili okolo 15 mil. eur, na elektrine, nafte 15 mil. eur a náklady za zahraničné úseky 8,7 mil. eur," vypočítal Halanda.

Popri výpadku tržieb by úspora na nákladoch dosiahla 38,7 mil. eur. Keby Cargo podľa neho hneď nenastavilo prevádzku firmy na prepravu 24 mil. ton, čiže bez výkonov pre U.S. Steel, a neznížilo fixné náklady na ľudí a prenájmy, čistá strata z výpadku tržieb by bola okolo 45 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (18. 4. 2024)
USD 1.064
AUD 1.656
CZK 25.228
JPY 164.540
CAD 1.469
GBP 0.854
HUF 393.000
PLN 4.351
CHF 0.969
SEK 11.679

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 293
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 662
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 139
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 128
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 859
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 361
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 160
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 801
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 70 195
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 218
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 680
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 410
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 544
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 096
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 14 133
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Šéf Európskej obchodnej komory v Číne vyzval lídrov na hľadanie kompromisov.


TASR
Parkovacie domy, ktoré by mohli vyrásť v Bratislave.

Vyrásť by mali vo väčšine mestských častí.


 Dominik Hapl, analytik Across Private Investments

Cena ropy by mohla stúpnuť až o tretinu, tvrdí analytik.


Ilustračné foto.

Eaconomy nemá na predaj finančných produktov oprávnenie.


  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 801
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 70 195
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 218
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 680
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 410
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 544
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 096
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 14 133
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu