Do obchodov budú ľudia nosiť tašky s oblečením

Zber a recykláciu starého ošatenia už zaviedli niektoré módne značky. Ďalšie o tom uvažujú.

Tvárou módnej kolekcie reťazca H&M Conscious je herečka Vanessa Paradis.(Zdroj: SITA/AP)

BRATISLAVA. Ak od štvrtka 21. februára prídete do vybraných obchodov reťazca H&M u nás i v zahraničí a prinesiete do nich obnosené oblečenie, dostanete zľavu pri kúpe nového.

Za každú tašku naplnenú odevami dá reťazec poukaz na zľavu vo výške jedného eura pri kupe tovaru nad 10 eur.

Dve tašky denne

Hoci má H&M u nás 13 predajní, zbierať oblečenie bude len v obchodoch, ktoré má v nakupných centrach Aupark a Avion v Bratislave, Optima v Košiciach, Mlyny Nitra a Aupark v Žiline. Denne možno priniesť maximálne dve tašky oblečenia.

H&M chce akciou zabrániť tomu, aby oblečenie, ktoré sa dá ešte využiť, skončilo na skládke odpadu. Tvrdí, že 95 percent odevov sa dá po spracovaní použiť či recyklovať.

To, ktoré vyzbiera, použije pri výrobe kolekcie Conscious.

Zber obnoseného oblečenia už zaviedol na našom trhu reťazec Intimissimi. Za starú podprsenku dáva trojeurový poukaz na nákup novej.

Vyzbierané podprsenky tento reťazec zrecykluje. Vyrábajú sa z nich napríklad izolačné a zvukoizolačné panely.

Hľadajú partnera

O spôsobe zavedenia zberu nepotrebného šatstva u nás uvažuje aj britský reťazec Marks & Spencer. Pre SME to potvrdila Helena Vyhnánková z marketingu reťazca.

V domovskej krajine už tento projekt úspešne funguje. Za staré oblečenie dostanú zákazníci poukaz na nákup a súťažia ešte o týždennú cenu.

„Na Slovensku zatiaľ Marks & Spencer na takýto projekt hľadá partnera,“ vraví Vyhnánková.

V Británii práve on vozí vyzbierané oblečenie do krajín tretieho sveta, vlákna recykluje a využíva alebo oblečenie predáva v svojej sieti second­handov.

O zbieraní obnoseného šatstva od zákazníkov uvažujú aj módne značky Reserved a Cropp Town.

„Analyzujeme všetky možnosti a aspekty zavedenia tohto konceptu,“ povedala Adriana Šimková, z marketingu firmy Koba, ktorá siete u nás prevádzkuje.

Chcú na seba upozorniť

Takýmito akciami chcú obchodníci prispieť k ochrane životného prostredia, ale najmä upozorniť spotrebiteľov na seba a priviesť ich do svojich predajní, tvrdí analytik obchodu Ľubomír Drahovský: „Aj malý bonus, ktorý zákazník získa, je bonus.“

Hoci má obchod so zorganizovaním zberu oblečenia náklady, to, že zákazníkov pritiahne a minú uňho peniaze, považuje za dôležitejšie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 728
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 820
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 112
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 993
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 306
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 151
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 677
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 673
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 409
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 405

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.