Na reklamu v tlači išlo vlani vyše 168 miliónov, najviac dal Orange

Medziročne objem inzertných výdavkov poklesol o 2,7 percenta.

BRATISLAVA. Na reklamu v slovenskej tlači išlo vlani zhruba 168,7 milióna eur. Medziročne tak objem inzertných výdavkov poklesol o 2,7 percenta. Vyplýva to z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádzal z oficiálnych cenníkov médií.

Celkom sa v roku 2012 predalo 49.318 inzertných strán. Zadávatelia investovali najmä do reklamy v časopisoch, kde bolo inzerátom venovaných 27.113 strán. Napriek medziročnému poklesu celkového objemu o vyše štyri percentá, zisky časopisov z reklamy dosiahli asi 92,5 milióna eur.

Takmer tri štvrtiny celkových výdavkov na reklamu v printových médiách si medzi sebou podelilo päť vydavateľstiev.

Najväčší zisk z inzerentov mal podľa monitoringu Ringier Axel Springer, ktorý si mal vďaka reklame za rok prilepšiť o vyše 44 miliónov eur. Okrem neho nárast tržieb z inzerentov vlani spomedzi najväčších vydavateľstiev zaznamenal už len Ecopress, ktorého tržby za reklamu dosiahli takmer sedem miliónov eur.

Medzi mesačníkmi investovali zadávatelia už tradične najviac prostriedkov do reklamy v časopise Eva, ktorý si drží toto prvenstvo už niekoľko rokov.

Spomedzi týždenníkov si zadávatelia najčastejšie vybrali Plus 7 dní a medzi denníkmi vlani prvenstvo držal Nový čas.

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol v roku 2012 tak ako aj predošlý rok Orange, ktorý na tento účel investoval vyše 5,2 milióna eur. Nasledoval Mountfield a Slovak Telekom. Viac ako tri milióny eur na inzerciu v tlači dal aj verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 610
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 484
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 6 052
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 007
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 122
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 620
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 315
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 279
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 212
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 686

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan, Sagan a opäť Sagan. Chlapec bez nervov je tretí raz majstrom sveta

Pre mňa je to neuveriteľné, výnimočné, vravel slovenský cyklista.

ŠPORT

Titul venoval Sagan manželke a šampiónovi, ktorý zahynul

Využil jedinú šancu, ktorú mal. Má tretí titul majstra sveta.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.