FRANKFURT NAD MOHANOM. Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi Puma zaznamenal vlani pokles zisku. Spoločnosť sa preto rozhodla zmeniť svoje ciele a namiesto zvýšenia tržieb na 4 miliardy eur do roku 2015 sa jej prioritou stáva zlepšenie ziskovosti. Informovala o tom agentúra Blooomberg.
"Zvýšenie predaja už nie je našou prioritou a ostáva zatiaľ ambicióznym cieľom," uviedol Franz Koch, generálny riaditeľ druhého najväčšieho výrobcu športových potrieb v Európe. Dodal, že Puma bude tento rok pokračovať v zavádzaní opatrení, ktoré jej pomôžu zlepšiť ziskovosť, vrátane zrušenia 450 pracovných miest. Odhaduje tiež, že tohoročné tržby zostanú zhruba na rovnakej úrovni ako vlani.
Puma v rámci reštrukturalizácie zatvára obchody a redukuje širokú škálu produktov, aby zvýšila ziskovosť.
Z hospodárskych výsledkov spoločnosti vyplýva, že jej zisk pred úrokmi, zdanením a mimoriadnymi položkami vlani klesol o 13 percent na 290,7 milióna eur, zatiaľ čo jej tržby vzrástli medziročne o 8,7 percenta na 3,27 miliardy eur.
Dôvodom nižšieho zisku sú jednorazové výdavky, vrátane nákladov vo výške 98 miliónov eur spojených s poplatkami za ochrannú známku v Španielsku a tiež náklady na zatvorenie obchodov v Grécku, na Cypre a v Bulharsku.
Firma očakáva, že do konca tohto roka zatvorí ďalšie obchody a ich počet tak klesne na 540 z 590 na konci roka 2012.
Vedenie spoločnosti navrhuje vyplatiť dividendy za minulý rok vo výške 50 centov na akciu, čo je menej ako 2 eurá na akciu v roku 2011.