Praha - Po úspešných rokoch začína pokles odbytu zaznamenávať aj česká firma Škoda Auto. V januári 2013 sa predaj najväčšej českej automobilky znížil medziročne o 7,8 % na 69.500 vozidiel. Tento pokles však nie je taký dramatický, keďže vlani v januári automobilka zaznamenala rekordný odbyt, konštatuje na svojej internetovej stránke český hospodársky denník E15.
Škoda Auto vidí za januárovým znížením predaja predovšetkým pokles dopytu na európskych trhoch. V západnej Európe Škoda v prvom mesiaci tohto roka predala 26.500 áut, čo bolo o 2800 menej ako v januári 2012. A zákazníkom vo východnej Európe česká automobilka v sledovanom období dodala vyše 6200 áut, čo predstavuje medziročný pokles o 1500 vozidiel. Slabší odbyt však firma zaznamenala aj na domácom trhu, kde v januári 2013 predala o 3700 áut menej ako v rovnakom mesiaci vlani.
Nie všade ale záujem o modely z produkcie Škoda Auto klesal. Výnimku tvorí napríklad Nemecko, ktoré je pre českú firmu druhým najväčším trhom. Tam Škoda zaznamenala rast odbytu o 0,2 % na 8900 áut. Automobilka zároveň zvýšila svoj trhový podiel v Nemecku takmer na 4,7 %.
Zvýšený odbyt dosiahla aj v Británii, kde v porovnaní s vlaňajším januárom predala 4300 áut, čo predstavuje nárast o 18,5 %. V Dánsku sa dopyt po modeloch Škoda zvýšil o 37,4 % na 800 vozidiel a v Rakúsku o 19 % na 2400 áut.
Nárast predaja Škoda zaznamenala aj na čínskom trhu, na ktorý česká automobilka v januári dodala 21.600 áut, čo je o 800 vozidiel viac ako v prvom mesiaci 2012.
Januárové zníženie odbytu nie je až také prekvapujúce, rok 2012 bol totiž pre Škodu Auto rekordný, keďže vlani predala 939.200 áut, z toho v januári 75.400, čo bol medziročný nárast o 10,2 %. Do roku 2018 chce Škoda zdvihnúť ročný predaj na 1,5 milióna áut.