Atómku v Mochovciach valné zhromaždenie nedoriešilo

Štát včera neodhlasoval zdraženie a oneskorenie dostavby Mochoviec.

Dostavba Mochoviec bude meškať asi dva roky.(Zdroj: Ilustračné - SITA)

BRATISLAVA. Valné zhromaždenie Slovenských elektrární malo včera rozhodnúť, ako ďalej s dostavbou atómovej elektrárne v Mochovciach. Stavbu zastrešuje talianska spoločnosť Enel ako 66­percentný akcionár Slovenských elektrární. Zvyšok akcií vlastní štát.

Enel podľa vlády žiada na dostavbu asi 800 miliónov eur navyše. Na to sa má okrem Talianov vyzbierať aj štát, a to tak, že sa ďalšie roky vzdá dividend z elektrární. Dnes je dohoda taká, že sa nevyplatia ešte za rok 2015. Enel avizuje, že dividendy uvidí štát až v roku 2018.

Nový program financovania včerajšie valné zhromaždenie neschválilo. „Zdržali sme sa hlasovania,“ povedal za slovenskú stranu hovorca ministerstva hospodárstva Stanislav Jurikovič.

Už dávnejšie minister hospodárstva Tomáš Malatinský povedal, že Enel nemá v podobných otázkach právomoc rozhodnúť bez súhlasu slovenského akcionára v elektrárňach.

Jurikovič tvrdí, že vyjednávania s Enelom o detailoch dostavby Mochoviec stále prebiehajú. Nie je tak jasné, čo štát od Enelu žiada.

Malatinský hovorí, že ak sa majú termíny dostavby posunúť, chce mať garancie, že sa skutočne postaví načas. Dostavba bola totiž dohodnutá bez sankcií iba v privatizačnej zmluve.

Pôvodne mal byť tretí mochovský blok hotový v roku 2012 a posledný tento rok. Najnovšie odhady hovoria o tom, že sa bloky budú spúšťať na budúci rok a v roku 2015.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 5 041
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 842
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 339
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 574
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 290
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 057
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 897
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 810
  10. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 757

Hlavné správy zo Sme.sk

PRIMÁR

Päťdesiatnici a stres: Po päťdesiatke začne stres zabíjať

Nikto nie je stavaný na to, aby prežíval dlhodobý stres.

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

ŠPORT

Expert: Sagan je ako rocková hviezda cyklistiky

MS môže pokojne vyhrať aj sedemkrát, myslí si.

Neprehliadnite tiež

Železnice ukázali zmodernizované Pendolino. Pozrite sa, ako vyzerá

Jednotku prevádzkuje Železničná spoločnosť Slovensko s Českými dráhami na linke medzi Košicami a Prahou

Pozrite sa, koľko rokov pracovného života môžete ako Európan očakávať (Eurostat)

Za uplynulú dekádu stúpla očakávaná dĺžka pracovného života v priemere o 1,8 roka, zistil európsky štatistický úrad.

Škoda nestíha vyrábať Superb, časť výroby presunie do Nemecka

Automobilka v súčasnosti nedokáže uspokojiť veľký dopyt zákazníkov po vozidlách.