Názvy vlakov ako Tatran a Kriváň zostanú, Počiatek by ich nepredal

Ak by zmena názvov niektorých vlakov nemala priniesť významnú čiastku, minister dopravy by ich najradšej nemenil vôbec.

(Zdroj: SITA)

Selektívny prístup sa páči aj železničiarom.

BRATISLAVA. Niektorým slovenským vlakom ako Kriváň či Tatran zostanú ich tradičné názvy. Ján Počiatek (Smer) nechce dovoliť železničiarom predať všetky pomenovania rýchlikov či InterCity (IC) vlakov ako formu reklamy pre firmy alebo ich výrobky.

Rezort dopravy o tejto problematike so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK) ešte v súčasnosti rokuje. "Podľa názoru Jána Počiatka si niektoré rýchliky svoje tradičné meno zaslúžia," interpretoval ministrove slová jeho hovorca Martin Kóňa.

Ministerstvo však tvrdí, že chápe snahu ZSSK o čo najefektívnejšie využitie všetkých zdrojov. Preto rezort navrhuje, aby niektoré pomenovania zostali, iné sa budú môcť predávať.

V prípade IC vlakov by si svoje pôvodné meno mal ponechať vlak Tatran a Kriváň.

Zostať by mali Čingov, Dargov, Spišan či Považan

"Zároveň považujeme za potrebné stabilizovať tradičné miestopisné pomenovania významných vlakov diaľkovej dopravy na najdôležitejších tratiach a časových polohách," doplnil Kóňa.

Na trati z Bratislavy cez Žilinu do Košíc by si tak mali svoje názvy ponechať vlaky Čingov, Dargov, Spišan a Považan. Na trati z Bratislavy do Zvolena a Banskej Bystrice má ísť o vlaky Sitno, Tekov a Hron.

"V ostatných prípadoch nemáme výrazné námietky voči tomu, aby ZSSK využila marketingový potenciál vlakov a rokovala s potenciálnymi obchodnými partnermi o marketingovej spolupráci," konštatoval Kóňa. Samozrejme, podľa jeho slov treba k tejto otázke pristupovať citlivo. "Aby komerčné názvy vlakov akýmkoľvek spôsobom nedehonestovali osobnú vlakovú dopravu alebo cestujúcich," dodal.

Len v prípade, že sa to oplatí

S myšlienkou opätovného predaja názvov vlakov ako istej formy reklamy prišiel osobný dopravca Železničná spoločnosť začiatkom decembra minulého roka. Minister Počiatek však na konci roka 2012 pre TASR povedal, že sa o tom bude ešte diskutovať.

"V prípade, že to nemá priniesť signifikantnú sumu, tak je zbytočné miasť ľudí novými názvami," konštatoval vtedy šéf rezortu dopravy.

Železničiari: Veľmi dobrý kompromis

S najnovším riešením, s ktorým prichádza ministerstvo, teda niektorým vlakom predaj názvu povoliť, ale pri iných ho zachovať, súhlasí aj ZSSK.

"Je to veľmi dobré kompromisné riešenie," zhodnotil pre TASR riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt.

Projekt môže byť podľa neho efektívny aj v takejto zoštíhlenej podobe. Spoločnosť podľa Schmidta vypravuje denne približne 1400 vlakov a takáto forma reklamy môže byť zaujímavá napríklad aj v regiónoch.

Pomenovania vlakov, ktoré slúžia ako reklama pre firmy či ich produkty, fungovali na Slovensku už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov. Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dopad na orientáciu cestujúcich.

"Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 671
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 759
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 169
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 742
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 619
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 541
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 234
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 860
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 129
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 057

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lipšicova advokátka: S takým postupom prokuratúry som sa ešte nestretla

Exposlanec zrazil 72-ročného chodca v septembri. Hrozí mu za to trest na dva až päť rokov väzenia.

KOMENTÁRE

Keď sa z nájomného vraha stane Superstar

Scény pri prepustení Kajínka pripomínali skôr rockový koncert.

KOMENTÁRE

Manchester: ako obmedziť dodávky kyslíka islamskému teroru

Svet niekdy nebol bezpečné miesto.

ŽENA

Voda či klepanie na čelo. Ako rýchlo poraziť chuť na sladké

Maškrteniu sa dá odolať vedecky overenými krokmi.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.