Názvy vlakov ako Tatran a Kriváň zostanú, Počiatek by ich nepredal

Ak by zmena názvov niektorých vlakov nemala priniesť významnú čiastku, minister dopravy by ich najradšej nemenil vôbec.

(Zdroj: SITA)

Selektívny prístup sa páči aj železničiarom.

BRATISLAVA. Niektorým slovenským vlakom ako Kriváň či Tatran zostanú ich tradičné názvy. Ján Počiatek (Smer) nechce dovoliť železničiarom predať všetky pomenovania rýchlikov či InterCity (IC) vlakov ako formu reklamy pre firmy alebo ich výrobky.

Rezort dopravy o tejto problematike so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK) ešte v súčasnosti rokuje. "Podľa názoru Jána Počiatka si niektoré rýchliky svoje tradičné meno zaslúžia," interpretoval ministrove slová jeho hovorca Martin Kóňa.

Ministerstvo však tvrdí, že chápe snahu ZSSK o čo najefektívnejšie využitie všetkých zdrojov. Preto rezort navrhuje, aby niektoré pomenovania zostali, iné sa budú môcť predávať.

V prípade IC vlakov by si svoje pôvodné meno mal ponechať vlak Tatran a Kriváň.

Zostať by mali Čingov, Dargov, Spišan či Považan

"Zároveň považujeme za potrebné stabilizovať tradičné miestopisné pomenovania významných vlakov diaľkovej dopravy na najdôležitejších tratiach a časových polohách," doplnil Kóňa.

Na trati z Bratislavy cez Žilinu do Košíc by si tak mali svoje názvy ponechať vlaky Čingov, Dargov, Spišan a Považan. Na trati z Bratislavy do Zvolena a Banskej Bystrice má ísť o vlaky Sitno, Tekov a Hron.

"V ostatných prípadoch nemáme výrazné námietky voči tomu, aby ZSSK využila marketingový potenciál vlakov a rokovala s potenciálnymi obchodnými partnermi o marketingovej spolupráci," konštatoval Kóňa. Samozrejme, podľa jeho slov treba k tejto otázke pristupovať citlivo. "Aby komerčné názvy vlakov akýmkoľvek spôsobom nedehonestovali osobnú vlakovú dopravu alebo cestujúcich," dodal.

Len v prípade, že sa to oplatí

S myšlienkou opätovného predaja názvov vlakov ako istej formy reklamy prišiel osobný dopravca Železničná spoločnosť začiatkom decembra minulého roka. Minister Počiatek však na konci roka 2012 pre TASR povedal, že sa o tom bude ešte diskutovať.

"V prípade, že to nemá priniesť signifikantnú sumu, tak je zbytočné miasť ľudí novými názvami," konštatoval vtedy šéf rezortu dopravy.

Železničiari: Veľmi dobrý kompromis

S najnovším riešením, s ktorým prichádza ministerstvo, teda niektorým vlakom predaj názvu povoliť, ale pri iných ho zachovať, súhlasí aj ZSSK.

"Je to veľmi dobré kompromisné riešenie," zhodnotil pre TASR riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt.

Projekt môže byť podľa neho efektívny aj v takejto zoštíhlenej podobe. Spoločnosť podľa Schmidta vypravuje denne približne 1400 vlakov a takáto forma reklamy môže byť zaujímavá napríklad aj v regiónoch.

Pomenovania vlakov, ktoré slúžia ako reklama pre firmy či ich produkty, fungovali na Slovensku už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov. Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dopad na orientáciu cestujúcich.

"Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 894
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 619
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 549
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 143
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 817
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 666
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 518
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 303
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 399

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michael Kocáb: Som hrdý slniečkar, s tvrdou silou nemáme šancu

Pre SME hovorí, že nie je rusofób. Aj to mohlo podľa neho prispieť k bezproblémovému odsunu sovietskych vojsk.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

KOMENTÁRE

Drop sa vracia. Domov, na Slovensko

Je to jeden z najzvláštnejších vtákov.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop