Názvy vlakov ako Tatran a Kriváň zostanú, Počiatek by ich nepredal

Ak by zmena názvov niektorých vlakov nemala priniesť významnú čiastku, minister dopravy by ich najradšej nemenil vôbec.

(Zdroj: SITA)

Selektívny prístup sa páči aj železničiarom.

BRATISLAVA. Niektorým slovenským vlakom ako Kriváň či Tatran zostanú ich tradičné názvy. Ján Počiatek (Smer) nechce dovoliť železničiarom predať všetky pomenovania rýchlikov či InterCity (IC) vlakov ako formu reklamy pre firmy alebo ich výrobky.

Rezort dopravy o tejto problematike so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK) ešte v súčasnosti rokuje. "Podľa názoru Jána Počiatka si niektoré rýchliky svoje tradičné meno zaslúžia," interpretoval ministrove slová jeho hovorca Martin Kóňa.

Ministerstvo však tvrdí, že chápe snahu ZSSK o čo najefektívnejšie využitie všetkých zdrojov. Preto rezort navrhuje, aby niektoré pomenovania zostali, iné sa budú môcť predávať.

V prípade IC vlakov by si svoje pôvodné meno mal ponechať vlak Tatran a Kriváň.

Zostať by mali Čingov, Dargov, Spišan či Považan

"Zároveň považujeme za potrebné stabilizovať tradičné miestopisné pomenovania významných vlakov diaľkovej dopravy na najdôležitejších tratiach a časových polohách," doplnil Kóňa.

Na trati z Bratislavy cez Žilinu do Košíc by si tak mali svoje názvy ponechať vlaky Čingov, Dargov, Spišan a Považan. Na trati z Bratislavy do Zvolena a Banskej Bystrice má ísť o vlaky Sitno, Tekov a Hron.

"V ostatných prípadoch nemáme výrazné námietky voči tomu, aby ZSSK využila marketingový potenciál vlakov a rokovala s potenciálnymi obchodnými partnermi o marketingovej spolupráci," konštatoval Kóňa. Samozrejme, podľa jeho slov treba k tejto otázke pristupovať citlivo. "Aby komerčné názvy vlakov akýmkoľvek spôsobom nedehonestovali osobnú vlakovú dopravu alebo cestujúcich," dodal.

Len v prípade, že sa to oplatí

S myšlienkou opätovného predaja názvov vlakov ako istej formy reklamy prišiel osobný dopravca Železničná spoločnosť začiatkom decembra minulého roka. Minister Počiatek však na konci roka 2012 pre TASR povedal, že sa o tom bude ešte diskutovať.

"V prípade, že to nemá priniesť signifikantnú sumu, tak je zbytočné miasť ľudí novými názvami," konštatoval vtedy šéf rezortu dopravy.

Železničiari: Veľmi dobrý kompromis

S najnovším riešením, s ktorým prichádza ministerstvo, teda niektorým vlakom predaj názvu povoliť, ale pri iných ho zachovať, súhlasí aj ZSSK.

"Je to veľmi dobré kompromisné riešenie," zhodnotil pre TASR riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt.

Projekt môže byť podľa neho efektívny aj v takejto zoštíhlenej podobe. Spoločnosť podľa Schmidta vypravuje denne približne 1400 vlakov a takáto forma reklamy môže byť zaujímavá napríklad aj v regiónoch.

Pomenovania vlakov, ktoré slúžia ako reklama pre firmy či ich produkty, fungovali na Slovensku už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov. Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dopad na orientáciu cestujúcich.

"Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 169
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 602
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 852
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 486
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 651
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 613
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 272
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 115
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 084
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 082

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Návrat Ščurka z basy k hokeju: vražda, klamstvá aj podozrenie z korupcie

Pôvodne mu hrozilo až 20 rokov. Prečo dostal hokejista Ščurko za brutálnu vraždu rozhodcu Mareka Liptaja len mierny trest.

SVET

Mexiko ničí ďalšie zemetrasenie. Má už 248 obetí

Tisíce ľudí utekali ulicami, padali aj budovy. Medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

Neprehliadnite tiež

Thyssenkrupp a Tata Steel sa spoja. V Európe budú dvojkou na oceliarskom trhu

Oba koncerny budú mať 50-percentný podiel v spoločnom podniku, ktorý budú riadiť cez holdingovú spoločnosť.

Nimnicu s Púchovom spojí 4-kilometrová cyklotrasa

Cyklotrasa môže byť v budúcnosti spojnicou medzi tromi kúpeľnými miestami - Nimnicou, Trenčianskymi Teplicami a Piešťanmi.

Americká spoločnosť CME chce predať televíziu Markíza

CME predáva aj ďalšie televízie, cena by mala prekračovať jednu miliardu dolárov.