SME
Streda, 22. január, 2020 | Meniny má Zora

Prichádza k nám nový diskont s oblečením z Afriky

Reťazec Pepco vidí na Slovensku priestor pre 80 svojich predajní.

Obchodná sieť Pepco začína expanziu z poľskej Poznane, kde má aj centrálu.Obchodná sieť Pepco začína expanziu z poľskej Poznane, kde má aj centrálu.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - pepco.pl/galeria)

Nový diskontný reťazec chce vyťažiť z nízkej kúpnej sily ľudí, ponúkne lacné odevy a doplnky.

BRATISLAVA. Konkurencia na trhu s lacným oblečením a doplnkami do domácností na Slovensku sa vyostrí. Prvé dva obchody u nás totiž dnes otvára diskontná sieť Pepco. Oba sú v Žiline, jeden v obchodnom centre Mirage, druhý v centre Max.

„V marci sa rozšírime aj do Bratislavy,“ povedala Beata Dranikowska z poľskej centrály Pepco Poland. V hlavnom meste Slovenska pribudnú obchody Pepco v obchodnom centre Retro v Ružinove a nákupnom centre Saratov v Dúbravke.

Otvorením obchodov v Žiline a Bratislave začne reťazec svoju expanziu v krajinách strednej a východnej Európy. Zatiaľ je v Poľsku, namierené má aj do Česka, Maďarska, Rumunska a Litvy.

Chcú desiatky predajní

Diskont Pepco
Fakty
  • predajca oblečenia a tovaru pre domácnosť s nízkymi cenami dnes začína expanziu na Slovensku,
  • prvé obchody otvorí v Žiline, v marci k nim pribudne Bratislava, potom Košice a Dunajská Streda,
  • Pepco patrí do holdingu Pepkor, investičnú spoločnosť z Juhoafrickej republiky,
  • pod Pepkor patria značky: PEP, Ackermans, Best&Less, Dunns, Shoe City a John Craig,
  • vo svete má 2800 obchodov, zamestnáva 27­ tisíc ľudí.

Počas tohto roku chce reťazec otvoriť u nás 20 až 25 predajní. „Celkovo by sme chceli mať na Slovensku okolo 80 predajní,“ hovorí marketingová manažérka spoločnosti Nikoleta Bobeničová.

Pepco sa zaujíma napríklad o Košice, Zvolen a Dunajskú Stredu. Potvrdili to aj januárové nábory na pozície pokladníkov a predavačov, ktoré boli na portáli Profesia.sk.

Pepco je jednou zo siedmich značiek, ktoré patria pod investičný gigant Pepkor. Ten je jednou z najväčších kapitálových spoločností v Juhoafrickej republike.

Sieť sa zameriava na nižšiu a strednú príjmovú skupinu, skladbou tovaru a cenou pripomína nemecký reťazec Kik.

Ten rovnako ako Pepco okrem oblečenia a obuvi ponúka aj textil a doplnky do domácnosti a kúpeľne. Typickým zákazníkom obchodov Pepco vo svete je vydatá žena vo veku od 25 do 45 rokov, ktorá nakupuje pre rodinu a domácnosť všetko potrebné pod jednou strechou. „Chceme poskytnúť zákazníkovi najväčšie nákupy za čo najnižšie ceny,“ dodáva Bobeničová.

Nízka cena k úspechu

Svoj marketing tento diskont založil na slogane „Cena je najdôležitejšia“, zvýrazňuje ho aj v letákoch. Analytik obchodu Ľubomír Drahovský tvrdí, že nový reťazec má u nás šancu uspieť. „Nahráva mu vysoká nezamestnanosť a nízka kúpyschopnosť obyvateľstva,“ tvrdí.

Získať môže aj tým, že predajne Pepco poskytujú lepší štandard, ako je stánkový predaj čínskych a vietnamských predajcov. Pepco zrejme uspeje predvšetkým v okresných mestečkách na juhu či východe Slovenska, kde sú diskonty veľmi obľúbené.

„Na druhej strane zažívajú ťažké časy predajcovia značkového oblečenia, ktorí majú klientelu skôr vo veľkých mestách,“ dodáva Drahovský.

Potvrdzujú to aj prípady dvoch predajcov športového oblečenia a vybavenia. V januári požiadal o ochranu pred veriteľmi ExiSport. Pred časom odišiel z nášho trhu reťazec Gigasport.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  4. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  5. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  6. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  7. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  8. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  9. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  10. Nové VIVO! Bratislava žne úspechy
  1. Trenčania sa môžu zbaviť starého domáceho elektroodpadu
  2. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  3. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  4. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  5. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  6. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  7. Noerr advise NEI on acquisition of Kinex
  8. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  9. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  10. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 19 536
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 784
  3. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 11 027
  4. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 950
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 10 166
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 261
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 8 202
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 656
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 566
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 512

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Kriak.
Komentár Zuzany Kepplovej

Prečo majú protesty význam naozaj vždy

Antifa protesty vraj len nafúknu kotlebovcov.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Mobil najbohatšieho muža sveta hackol saudskoarabský princ

Útok môže súvisieť s vraždou novinára.

Výkonný riaditeľ Amazonu Jeff Bezos.
Cynická obluda

Zákerný útok neoliberálov

Cynická obluda k aktuálne najzábavnejšej kauze slovenského internetu.

Neprehliadnite tiež

Ikea.
Člen UNAS Vladimír Sopúch (tretí zľava), člen UNAS Eugen Gunár a člen predsedníctva Únie Autodopravcov Slovenska (UNAS) Stanislav Skala počas brífingu po rokovaní zástupcov Ministerstva dopravy a výstavby SR a autodopravcov o úprave zliav zo sadzieb mýta.
Búracie práce na stavenisku na Rázsochách.
Komentár Eduarda Žitňanského

Bitka o nájomné byty

Cena za úsporu je privysoká. Ako vždy, keď sa štát montuje niekam, kam nemá.

Eduard Žitňanský