Prichádza k nám nový diskont s oblečením z Afriky

Reťazec Pepco vidí na Slovensku priestor pre 80 svojich predajní.

Obchodná sieť Pepco začína expanziu z poľskej Poznane, kde má aj centrálu.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - pepco.pl/galeria)

Nový diskontný reťazec chce vyťažiť z nízkej kúpnej sily ľudí, ponúkne lacné odevy a doplnky.

BRATISLAVA. Konkurencia na trhu s lacným oblečením a doplnkami do domácností na Slovensku sa vyostrí. Prvé dva obchody u nás totiž dnes otvára diskontná sieť Pepco. Oba sú v Žiline, jeden v obchodnom centre Mirage, druhý v centre Max.

„V marci sa rozšírime aj do Bratislavy,“ povedala Beata Dranikowska z poľskej centrály Pepco Poland. V hlavnom meste Slovenska pribudnú obchody Pepco v obchodnom centre Retro v Ružinove a nákupnom centre Saratov v Dúbravke.

Otvorením obchodov v Žiline a Bratislave začne reťazec svoju expanziu v krajinách strednej a východnej Európy. Zatiaľ je v Poľsku, namierené má aj do Česka, Maďarska, Rumunska a Litvy.

Chcú desiatky predajní

Diskont Pepco
Fakty
  • predajca oblečenia a tovaru pre domácnosť s nízkymi cenami dnes začína expanziu na Slovensku,
  • prvé obchody otvorí v Žiline, v marci k nim pribudne Bratislava, potom Košice a Dunajská Streda,
  • Pepco patrí do holdingu Pepkor, investičnú spoločnosť z Juhoafrickej republiky,
  • pod Pepkor patria značky: PEP, Ackermans, Best&Less, Dunns, Shoe City a John Craig,
  • vo svete má 2800 obchodov, zamestnáva 27­ tisíc ľudí.

Počas tohto roku chce reťazec otvoriť u nás 20 až 25 predajní. „Celkovo by sme chceli mať na Slovensku okolo 80 predajní,“ hovorí marketingová manažérka spoločnosti Nikoleta Bobeničová.

Pepco sa zaujíma napríklad o Košice, Zvolen a Dunajskú Stredu. Potvrdili to aj januárové nábory na pozície pokladníkov a predavačov, ktoré boli na portáli Profesia.sk.

Pepco je jednou zo siedmich značiek, ktoré patria pod investičný gigant Pepkor. Ten je jednou z najväčších kapitálových spoločností v Juhoafrickej republike.

Sieť sa zameriava na nižšiu a strednú príjmovú skupinu, skladbou tovaru a cenou pripomína nemecký reťazec Kik.

Ten rovnako ako Pepco okrem oblečenia a obuvi ponúka aj textil a doplnky do domácnosti a kúpeľne. Typickým zákazníkom obchodov Pepco vo svete je vydatá žena vo veku od 25 do 45 rokov, ktorá nakupuje pre rodinu a domácnosť všetko potrebné pod jednou strechou. „Chceme poskytnúť zákazníkovi najväčšie nákupy za čo najnižšie ceny,“ dodáva Bobeničová.

Nízka cena k úspechu

Svoj marketing tento diskont založil na slogane „Cena je najdôležitejšia“, zvýrazňuje ho aj v letákoch. Analytik obchodu Ľubomír Drahovský tvrdí, že nový reťazec má u nás šancu uspieť. „Nahráva mu vysoká nezamestnanosť a nízka kúpyschopnosť obyvateľstva,“ tvrdí.

Získať môže aj tým, že predajne Pepco poskytujú lepší štandard, ako je stánkový predaj čínskych a vietnamských predajcov. Pepco zrejme uspeje predvšetkým v okresných mestečkách na juhu či východe Slovenska, kde sú diskonty veľmi obľúbené.

„Na druhej strane zažívajú ťažké časy predajcovia značkového oblečenia, ktorí majú klientelu skôr vo veľkých mestách,“ dodáva Drahovský.

Potvrdzujú to aj prípady dvoch predajcov športového oblečenia a vybavenia. V januári požiadal o ochranu pred veriteľmi ExiSport. Pred časom odišiel z nášho trhu reťazec Gigasport.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 359
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 882
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 464
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 469
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 253
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 866
  7. Kam do tepla v januári? 2 064
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 861
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 690
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 002

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová: Presvedčila som sa, že chyba nie je v streleckej forme

Slovenská biatlonistka je bez stresu a vo väčšej pohode. V stíhacích pretekoch skončila jedenásta.

PLUS

Logopedička: Nikdy nie je neskoro odnaučiť sa ráčkovať

Detí s problémami je čoraz viac.

Neprehliadnite tiež

Stravovanie sa mení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.