Vážny má poradcu, čo priviedol železničné Cargo do straty

Podpredsedovi vlády bude radiť manažér známy vysokou stratou a vysokým odstupným.

(Zdroj: TASR)

So širokorozchodnou traťou radí vláde bývalý šéf Carga. Štátny podnik sa pod jeho vedením tuneloval, tvrdí exminister dopravy Figeľ.

BRATISLAVA. Štátne železničné Cargo doviedol za prvej Ficovej vlády do straty 127 miliónov eur, firme vtedy hrozil krach. V roku 2010 opúšťal post šéfa Carga s odstupným 154-tisíc eur.

Do služieb Ficovej vlády sa však Matej Augustín (na snímke) vrátil. Už mesiac radí vicepremiérovi pre investície a exministrovi dopravy Ľubomírovi Vážnemu (Smer). Ten ho v roku 2006 do Carga nominoval.

Robí na širokorozchodnej

„Matej Augustín je odborníkom v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Jeho pracovná náplň v kancelárii podpredsedu vlády pre investície spočíva v riešení problematiky súvisiacej s projektom predĺženia širokorozchodnej trate,“ povedala hovorkyňa Úradu vlády Beatrice Hudáková.

Augustín je len v dočasnej štátnej službe, Vážny ho nemusel vyberať cez konkurz. Jeho plat Úrad vlády neprezradil.

Zákon mu umožňuje zverejniť len platy vedúcich úradníkov a tým Augustín nie je.

Patrí medzi piatich zamestnancov, ktorí pre Vážneho pracujú. Ďalších 74 ľudí má vicepremiér dostať, keď prevezme správu eurofondov.

Bývalého ministra dopravy a šéfa KDH Jána Figeľa informácia o Augustínovom mieste u Vážneho rozhorčila. Sám ho z Carga odvolával pre zlé hospodárenie: „Jeho výber je úplnou diskvalifikáciou Ľubomíra Vážneho, ktorý tým priznal, že je len predĺženou rukou mecenášov Smeru.“

Figeľ kritizuje, že Vážny ešte vo funkcii ministra dopravy Augustínovi nadelil vysoké odstupné. Ročne pritom aj bez neho zarábal 80– až 90-­tisíc eur.

Úrad vlády sa Augustína zastáva. „V čase jeho pôsobenia sa uskutočnila v Cargu intenzívna reštrukturalizácia,“ tvrdí Hudáková a dodáva, že vďaka tomu bola firma v roku 2008 v zisku.

Išlo len o papierový zisk, o rok neskôr totiž podnik prerobil 127 miliónov eur. Hudáková pripomína, že stratu spôsobila aj kríza a pokles záujmu o dopravu.

Na zlatý padák nereagujú

Figeľ považuje tieto argumenty za úplne nezmysly. „Za Augustína sa Cargo tunelovalo, aukcie odhalili predraženie o 600 percent. To nespôsobila kríza, ale jeho manažérske schopnosti,“ vraví Figeľ.

Nakoniec však aj Figeľov šéf Carga Pavol Ďuriník odišiel so zlatým padákom 96-tisíc eur.

Toto vysoké odstupné kritizoval premiér Robert Fico aj minister dopravy Ján Počiatek.

Keď sme však včera Úradu vlády pripomenuli Augustínov zlatý padák, úradníci na tento škandál v stanovisku nereagovali.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 271
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 7 930
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 816
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 867
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 775
  6. Kam do tepla v januári? 2 370
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 321
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 074
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 221
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 186

Téma: Širokorozchodná


Článok je zaradený aj do ďalších tém Vlaky

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

DOMOV

Dobré ráno: Z úst im išli retiazky a klince, opisuje prácu exorcista

Exorcistu vyberie biskup, musí byť kňaz.

Neprehliadnite tiež

Uber zavedie v Británii povinné prestávky pre vodičov

Uber bojuje o udržanie svojich aktív v Londýne.

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Chýbajú im tisíce ľudí. Dovoľte nám najímať cudzincov, kričia automobilky

Zväz automobilového priemyslu varuje, že tento rok bude kritický. Prístup vlády rozhodne, ako veľmi tu budú koncerny rozširovať investície.

Európska komisia sa zameria na boj proti plastom, musia sa dať recyklovať

Európska komisia vydala smernicu, ktorá ukladá úlohy do roku 2030.