Fiat otvoril nový závod na výrobu Maserati a znížil straty v Európe

Fiat vykáže za minulý rok v Európe stratu 700 miliónov eur. Na vine je recesia v dôsledku dlhovej krízy a prepad odbytu áut na domácom trhu a tiež v ďalších krajinách južnej Európy, ktoré sú pre Fiat kľúčové.

GRUGLIASCO. Talianska automobilka Fiat vo 4. kvartáli 2012 zredukovala svoje straty v Európe. Vyhlásil to dnes generálny riaditeľ koncernu Sergio Marchionne pri slávnostnom otvorení nového závodu na výrobu športových modelov Maserati v meste Grugliasco neďaleko Turína. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.

Marchionne odhaduje, že

Na ilustráciu, v 3. kvartáli 2012 mal taliansky koncern v Európe zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou iba 219 miliónov eur.

Globálny čistý zisk skupiny Fiat za tri mesiace do konca septembra dosiahol 268 miliónov eur, a to vďaka dobrému odbytu v zahraničí, predovšetkým v Brazílii, ako aj v USA, kde talianska skupina vlastní automobilku Chrysler.

Marchionne sa najnovšie chce sústrediť na výrobu luxusných áut, ktoré prinášajú väčší zisk, ich klientska základňa je stabilnejšia a nepodlieha tak výkyvom na trhu.

Do skupiny Fiat patria okrem amerického Chrysleru aj výrobcovia luxusných modelov Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Ferrari a Maserati.

Podľa predbežných údajov sa minulý rok odbyt talianskeho koncernu na starom kontinente prepadol medziročne o 16,1 %. Šéf skupiny Fiat na európskom trhu neočakáva návrat zisku skôr ako v roku 2015 prípadne 2016.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 7 219
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 536
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 321
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 927
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 178
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 618
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 058
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 986
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 983
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 981

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

SVET

Minúta po minúte: České voľby pokračujú druhým dňom

Česi rozhodnú o smerovaní krajiny.

Neprehliadnite tiež

Hygienici upozorňujú na nebezpečnú kozmetiku i naberačku

Výrobky sa môžu vyskytovať aj na Slovensku.

Konkurentmi Kažimíra na post šéfa Euroskupiny sú ministri financií Francúzska či Luxemburska

Peter Kažimír sa ako možný nástupca Jeroena Dijsselbloema spomína už niekoľko mesiacov. Nahráva mu aj jeho stranícka príslušnosť k sociálnym demokratom.

Fico: Nemôžeme riešiť s Britániou obchod, kým nevyriešime podmienky odchodu

Podľa Fica platí, že kým nie sme dohodnutí na pravidlách ukončenia členstva Británie, nemôžeme diskutovať o pravidlách pre budúcnosť.

Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri

Ministerstvo vnútra súhlasí, aby sa znížil vek pre vodičov kamiónov a autobusov na 18 a 21 rokov vo vnútroštátnej doprave.