Pôvodný agentúrny text sme nahradili článkom z tlačeného vydania SME.
AMSTERDAM, BRATISLAVA. Videoprehrávače či televízory so značkou Philips začnú postupne miznúť z regálov. S podobným či rovnakým dizajnom a funkciami ich bude ponúkať japonská spoločnosť Funai.
Za divíziu zábavnej a domácej elektroniky zaplatila Philipsu 150 miliónov eur. Dodatočne bude ešte platiť licenčné poplatky za používanie značky, ktorú môže na slúchadlá, prehrávače či televízory dávať ešte päť až desať rokov.
Funai je na Slovensku známa najmä ako lacná alternatíva, výrobky japonskej firmy ponúkajú aj obchodné reťazce. Funai je napríklad dodávateľom elektroniky pre americký reťazec Walmart.
Holandská spoločnosť Philips, ktorá je dnes najväčším výrobcom žiariviek, sa predajom zbaví nevýnosného biznisu.
„Zábava je on-line, ľudia preto už nebudú kupovať DVD alebo Blue-ray prehrávače,“ vysvetlil podľa Wall Street Journal šéf firmy Frans van Hauten. Teraz sa chce holandský výrobca sústrediť na zlepšenie biznisu so svietidlami a zdravotníckou technikou. Z domácich spotrebičov bude vyrábať už len holiace strojčeky a zubné kefky, čo sú podľa van Hautena dva najziskovejšie produkty.
V divízii zábavnej techniky, ktorú Philips predal Funaiu, vynašli v roku 1963 kompaktnú audiokazetu, vďaka ktorej sme mohli počúvať hudbu z walkmanov. O desať rokov neskôr stál Philips pri zrode prvého videorekordéra.