United Continental skončili vlani s výraznou stratou

CHICAGO. Americká letecká spoločnosť United Continental Holdings oznámila za rok 2012 stratu vo výške 723 miliónov dolárov (541,61 milióna eur). To je výrazná zmena v porovnaní s rokom 2011, keď dosiahla zisk na úrovni 840 miliónov dolárov.

Dôvodom boli náklady spojené s technologickými zmenami, ktoré nasledovali po fúzii United Airlines a Continental Airlines koncom roka 2010. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

Bez započítania mimoriadnych nákladov vo výške 1,3 miliardy dolárov by najväčšia letecká spoločnosť na svete dosiahla zisk 589 miliónov dolárov, čo na akciu predstavuje 1,59 dolára. Tým by splnila očakávania analytikov. Tržby za celý rok sa mierne zvýšili na 37,15 miliardy dolárov.

Za posledný štvrťrok minulého roka dosiahla strata spoločnosti 620 miliónov USD. Tržby klesli medziročne o 2,5 percenta na 8,7 miliardy dolárov.

Aerolínie doplatili najmä na presun veľkej časti cestujúcich ku konkurencii po tom, čo počas roka zaznamenali technologické problémy v dôsledku zmien spojených s integráciou Continentalu.

Čiastočne sa však pod výsledok podpísala aj búrka Sandy, ktorá koncom októbra zasiahla severovýchod USA a spoločnosť stála 85 miliónov dolárov. Na porovnanie, za 4. štvrťrok 2011 dosiahla strata United Continental Holdings 138 miliónov dolárov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  2. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  5. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  8. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  10. Leto nekončí!
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 208
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 090
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 936
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 783
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 486
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 431
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 265
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 252
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 169
  10. Leto nekončí! 837

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko inú možnosť ako jadro Únie nemá, Fico to vie

Krajiny bez eura budú strácať vplyv, Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

DOMOV

Plavčan urobil nezvyčajnú vec. Oznámil Kiskovi, kedy končí

Fico naťahovanie času nekomentoval.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.