Šéf VW: Sme pod tlakom slabých i silných výrobcov

Odbyt automobilov v Európe v roku 2012 klesol na najnižšiu úroveň za posledných 17 rokov. Volkswagen chce tento rok investovať miliardy.

Predseda správnej rady najväčšieho európskeho automobilového koncernu Martin Winterkorn.(Zdroj: TASR/AFP)

BERLÍN. V dôsledku odbytovej krízy čakajú na Volkswagen (VW) v Európe ťažké časy. V obežníku to uviedol predseda správnej rady najväčšieho európskeho automobilového koncernu Martin Winterkorn.

Dodal, že Volkswagen sa nachádza pred vážnou previerkou. Agentúra DPA sa odvoláva na najnovšie vydanie týždenníka Automobilwoche, ktorý má dôverný text manažéra k dispozícii.

Situácia sa rýchlo nezlepší

Winterkorn konštatoval, že "automobilový sektor sa rozdelil na silných a slabých. Obe skupiny nás chcú ovplyvniť. Slabí sa nás v zúfalstve pokúšajú vtiahnuť do neľútostnej cenovej vojny; silní nás považujú za súpera číslo jeden, preto nás prenasledujú vo všetkých oblastiach".

Winterkorn poukázal na to, že v mnohých európskych krajinách zasiahnutých krízou nejestvuje nádej, že sa situácii rýchlo zlepší. V Európe však základný závod VW predáva asi tretinu svojej produkcie vozidiel.

"A v Európe tak ako v minulosti získavame veľkú časť našich peňazí. Bude čoraz ťažšie, aby sme si túto baštu príjmov ubránili."

Pokles predajov v Európe

Dlhová kríza spôsobila, že odbyt automobilov v Európe v roku 2012 klesol na najnižšiu úroveň za posledných 17 rokov.

Vlani medziročne poklesol predaj nových vozidiel o 8,2 %. VW však fakticky zostal medzi víťazmi. Jeho odbyt sa znížil len o 1,6 %.

Do oveľa horšej situácie sa dostali PSA Peugeot Citroën, Renault a Opel. Volkswagen predal vlani celkove 9,1 milióna automobilov. Výsledok dosiahol vďaka rastu ich predaja v Číne a Spojených štátoch.

Winterkorn v obežníku zdôraznil, že koncern chce investovať miliardy. Značka VW získa tento rok o 700 miliónov eur viac ako vlani a suma prvýkrát prekročí hranicu 5 miliárd eur.

Peniaze zabezpečia realizáciu dôležitých základných projektov, ale vytvorí sa aj priestor pre vývoj dodatočných modelov.

auta_male.jpg

Kliknutím - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 128
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 563
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 326
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 069
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 892
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 801
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 663
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 256
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 155
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 872

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.