RÍM. Informovala o tom agentúra DPA.
Začiatkom tohto týždňa Fiat a Chrysler oznámili, že plánujú posilniť svoju pozíciu na rastúcom čínskom trhu prostredníctvom súčasného spoločného podniku s čínskym partnerom Guangzhou Automobile Group (GAC), ktorý by mal vyrábať vozidlá značky Jeep.
Fiat aj Chrysler v porovnaní s inými firmami zatiaľ dosť zaostávajú vo výrobe v Číne a navyše, Fiat má stále väčšie problémy s predajom v Európe, ktorá zápasí s dlhovou krízou.
"Spoločne s GAC by sme mohli v Číne vyrábať ročne 100.000 áut. Závod je pripravený a produkcia by sa mohla začať do 18 mesiacov," povedal Marchionne. Produkcia, ktorá bude určená v hlavnej miere pre čínsky trh, menej na vývoz, by sa podľa neho mohla postupne zvýšiť na viac než 200.000 vozidiel ročne.
Marchionne zároveň skritizoval Európsku úniu za rozhodnutie otvoriť európsky automobilový trh ázijskej konkurencii. Brusel minulý rok podpísal dohodu o voľnom obchode s Južnou Kóreou a v rovnakej záležitosti začal rokovania s Japonskom.
"Nie je žiadny dôvod na to, aby sme európsky automobilový priemysel ohrozovali ďalšou dohodou, z ktorej bude profitovať iba jedna strana. Navyše, práve s Japonskom, ktoré je jedným z našich najväčších rivalov," povedal Marchionne.