Pilotom škandinávskeho dopravcu SAS znížili platy, manažéri dostali odmeny

Zástupcovia odborov škandinávskej leteckej spoločnosti SAS dnes pobúrene reagovali na zistenia, že vybraným manažérom boli ponúknuté vysoké odmeny, zatiaľ čo veľká časť zamestnancov musela v snahe zachrániť spoločnosť pred bankrotom pristúpiť na zníženie

ŠTOKHOLM. platov.

Informovala o tom agentúra DPA, ktorá sa odvolala na správu v nórskom finančnom denníku Finansavisen.

V úsilí zabrániť bankrotu vedenie SAS sa v novembri dohodlo so zástupcami ôsmich odborových organizácií zastupujúcich pilotov a palubný personál v Nórsku, Dánsku a vo Švédsku, že väčšina z 15.000 zamestnancov prijme zníženie platov o 17 %.

Okrem toho museli piloti a palubný personál súhlasiť aj s predĺžením pracovnej doby a znížením dôchodkov.

Teraz však zistili, že minimálne 15 manažérom firma ponúkla odmenu vo výške polročného platu, aby ich v spoločnosti udržala.

"Sme veľmi nahnevaní," povedal Sven Cahier zo švédskych odborov zastupujúcich zhruba 2000 administratívnych zamestnancov SAS. Ako dodal, tento krok spôsobí, že firma to bude mať "omnoho ťažšie" pri presviedčaní zamestnancov, aby pristúpili na ďalšie úsporné opatrenia.

SAS potvrdila, že skupine "kľúčových manažérov" ponúkla vysoké odmeny, tento krok však obhajuje. Ako uviedla, bolo to nevyhnutné na to, aby firma s ich pomocou dokázala zrealizovať plán reštrukturalizácie.

SAS pritom koncom decembra priznala, že bola len pár dní pred bankrotom, ak by tvrdý úsporný plán v polovici novembra zástupcovia pilotov a palubného personálu neschválili. Uviedol to vtedy podpredseda správnej rady SAS Jacob Wallenberg.

Podľa Wallenberga mala SAS hotovosť už len na 10 dní, keď v novembri oznámila rozsiahly úsporný plán v hodnote 3 miliárd švédskych korún (347,83 milióna eur) ročne.

"Ak by plán nebol schválený, SAS by musela oznámiť bankrot a 15.000 zamestnancov by prišlo o prácu," dodal Wallenberg.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 296
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 781
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 082
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 037
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 161
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 423
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 421
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 061

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.