Rusko môže o tri roky predbehnúť Nemecko v predaji áut

V Rusku sa podľa predbežných informácií vlani predalo 2,74 milióna osobných automobilov.

HAMBURG/MOSKVA. Informuje o tom nemecký portál manager magazin. V porovnaní s rokom 2011 sa ich dostalo na cesty o 11 % viac.

Experti očakávajú, že tento rok vzrastie ruský automobilový trh o 2,9 % a v nasledujúcich dvoch rokoch dosiahne jeho vzostup po 3 %.

Ak sa odhady stanú skutočnosťou, Rusko predbehne v predaji osobných automobilov Nemecko v roku 2015 a stane sa v ňom európskou jednotkou.

Hlavný analytik agentúry Polk Ulrich Winzen však tvrdí, že za priaznivých okolností môže Rusko predbehnúť Nemecko už v tomto roku a najneskoršie v prvej polovici nasledujúceho roka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ruský automobilový trh si zvyšuje už aj tak obrovský rastový potenciál. Hrubý domáci produkt (HDP) vlani vzrástol podľa kvalifikovaných odhadov asi o 4 %, mzdy sa zvyšujú, klesá nezamestnanosť, stúpa záujem o predmety dlhodobej spotreby, vrátane osobných vozidiel.

Z nemeckých automobilových koncernov sa v Rusku podnikateľsky najviac angažuje Volkswagen (VW). Vlani tam predal vyše 310.000 vozidiel a dosiahol medziročný prírastok odbytu 38 %.

Jeho podiel na tomto trhu sa zvýšil z 8,9 % v roku 2011 na 11 %.

VW vyrába v Rusku v troch vlastných závodoch s ročnou projektovanou kapacitou 350.000 vozidiel. V roku 2015 uvedie v Kaluge do prevádzky aj motoráreň.

V Rusku zvyšujú podnikanie aj ďalšie medzinárodné koncerny, ktoré chcú vyrábať autá veľkosériovo.

General Motors nedávno informoval, že do ich výroby v nasledujúcich piatich rokoch vloží asi 1 miliardu USD (768,52 milióna eur). Renault-Nissan získal v decembri kúpou akcií za 577 miliónov eur väčšinu v Avtovaze Togliatti.

Už v tomto roku začne na dvoch linkách, na ktorých sa doteraz skladali Lady, montovať dva vlastné modely. Renault spustí výrobu cenovo prístupných vozidiel a zrejme využije cenné skúsenosti, ktoré s ňou získal v rumunskej Dacii.

Vladimir Putin ešte ako predseda vlády pred dvoma rokmi prijal rozhodnutie o podpore výroby osobných vozidiel v krajine.

Podľa vládneho dekrétu zahraniční výrobcovia, ktorí v Rusku dosiahnu ročnú výrobu vozidiel nad 300.000, budú môcť dovážať svoje autá do krajiny za výhodnejších colných podmienok než ostatní.

Rozhodnutie nadobudne platnosť v roku 2016. To objasňuje, prečo sa zahraničné koncerny rozhodli zvyšovať výrobu vozidiel v Rusku.

Na rozdiel od Číny, kde je výroba áut rozptýlená do viacerých provincií, v Rusku ju vláda programovo sústreďuje do vybraných oblastí. Hyundai, Ford, General Motors a Toyota dominujú v okolí Petrohradu.

V Kaluge, ktorá leží 80 kilometrov od Moskvy, vznikli výrobné kapacity Volkswagenu, Škody a PSA Citroënu.

V Tatársku v meste Naberežnyje Čelny postavil závod na úžitkové vozidlá Daimler a podľa ruských kritérií sa nachádza len 400 km od Togliatti, kde leží areál Lady. Na Ďalekom východe vo Vladivostoku vyrábajú pre ruský trh japonské firmy Ssangyong, Toyota a Mazda.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Agentúra S&P zlepšila výhľad ratingu dlhodobých záväzkov Grécka

Predvídateľnosť politiky krajiny a tiež perspektíva jej ekonomiky sa podľa agentúry zlepšujú.

Šéf automobilky Fiat Chrysler skončil zo zdravotných dôvodov

Marchionne sa podrobil operácii ramena, prišlo však k nečakaným komplikáciám.

Eskalácia obchodnej vojny odkrýva ďalšie riziká

Eskalácia obchodného napätia je zlá správa pre svetové trhy.

Najnižšia miera nezamestnanosti bola v júni v okrese Galanta

Miera evidovanej nezamestnanosti v júni tohto roku vzrástla na 5,43 percenta.

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.