Komerčné názvy vlakov ešte nemajú konečný súhlas Počiatka

O myšlienke návratu ku komerčným názvom vlakov sa bude podľa ministra dopravy Jána Počiatka (Smer) ešte diskutovať.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Podľa terajšieho vedenia ZSSK komerčné názvy zmysel majú a prinesú aj finančné prostriedky. Zmätku pre ľudí sa dopravca neobáva.

BRATISLAVA. O myšlienke návratu ku komerčným názvom vlakov sa bude podľa ministra dopravy Jána Počiatka (Smer) ešte diskutovať. Nápad pomenovávať vlaky po výrobkoch či názvoch firiem tak ešte nemá definitívne požehnanie šéfa rezortu dopravy.

"V prípade, že to nemá priniesť signifikantnú sumu, tak je zbytočné miasť ľudí novými názvami," uviedol Počiatek v rozhovore pre TASR. S myšlienkou opätovného predaja názvov vlakov ako istej formy reklamy prišiel osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

"Pristúpime aj k možnosti využívania tohto mediálneho priestoru," uviedol začiatkom decembra minulého roka pre TASR riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt. Komerčné názvy vlakov by sa podľa jeho slov mohli stať realitou v roku 2013 počas pravidelných zmien v cestovnom poriadku. A to buď pri úpravách v marci, alebo v júni.

Takéto pomenovania vlakov, ktoré slúžia ako reklama pre firmy či ich produkty, fungovali už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage.

V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov. Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dopad na orientáciu cestujúcich.

"Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

Podľa terajšieho vedenia ZSSK však komerčné názvy zmysel majú a prinesú aj finančné prostriedky. Zmätku pre ľudí sa dopravca neobáva. "Cestujúci potrebuje cestovať a potrebuje mať nastavený grafikon a odchody vlakov. Názov nie je vo väčšine rozhodujúci," doplnil Schmidt.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 723
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 347
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 174
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 130
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 013
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 866
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 740
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 481
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 412

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop