Železničiari nové uniformy nedostanú

Zmluvu na nové rovnošaty Železničná spoločnosť Slovensko zrušila. Odôvodnila to snahou šetriť.

Novú uniformu mali mať aj železničiarky.(Zdroj: TASR)

Do nových modelov svojich zamestnancov železnice neprezlečú. Chystajú však tender na dodávateľa dnešných rovnošiat.

BRATISLAVA. Golfové čiapky a klobúčiky na hlavách železničiarov tak skoro neuvidíte.

Železnice síce dokončili súťaž aj podpísali dodanie nových uniforiem pre zamestnancov v teréne, no napokon si výmenu starých modelov rovnošiat za nové rozmysleli.

Za dodávky nových uniforiem mali zaplatiť asi milión eur. Vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) však usúdilo, že ak železničiarov neprezlečie, ušetrí asi 720­-tisíc eur.

„Zmluva bola ukončená Dohodou o ukončení Rámcovej dohody na dodávku rovnošatových súčastí,“ povedala hovorkyňa železníc Zuzana Červená.

Firma Bemaco, ktorá mala dodať hlavné časti nových uniforiem, nemá s rozhodnutím železníc problém. Podľa jej šéfa Ladislava Kovalského zatiaľ nestihli pripraviť ich dodanie a tak im ani nevznikli veľké straty.

Jediné náklady mali len v súvislosti s tendrom, tvrdí Kovalský. No tie mali aj ďalší súťažiaci zo súťaže na nové rovnošaty.

Sprievodcovia s páskou

Železničná firma
Aký bol tender na uniformy
  • Železnice obstarávali štyri časti: zvlášť košele a blúzky, saká a nohavice, vesty a polokošele a rovnošaty pre rušňovodičov.
  • Väčšinu súčastí uniforiem ponúkla najlacnejšie dodať firma Bemaco, za cenu 1,05 milióna eur.
  • Železnice s firmou uzavreli zmluvu, no neskôr ju zrušili.

Železnice teraz plánujú urobiť tender na dodávateľa starých modelov uniforiem. Okrem toho, že to vyjde lacnejšie, lepšie sa vraj aj hodia na prácu železničiarov.

„Aktuálne vzory uniforiem sú aj vyhotovením vhodnejšie do podmienok, v ktorých naši zamestnanci pracujú,“ povedala Červená.

Kým dodávateľa uniforiem opäť vysúťažia, musia riešiť akútny problém. Už pred pár týždňami totiž chýbali železničiarom kusy uniforiem.

Niektorí sprievodcovia tak pracovali oblečení v civile označení červenou páskou.

Zmluva s pôvodným dodávateľom DeLUX-SM prestala podľa Červenej platiť koncom marca. Odvtedy nedostali železnice rovnošaty: „Ich potreba je už akútna,“ povedala Červená.

Železnice budú nakupovať len v malom najpotrebnejšie časti oblečenia, aby neprekročili finančný limit, ktorý určuje pre verejné obstarávanie zákon.

Straty budú vyššie

Bývalé vedenie železníc na čele s Pavlom Kravecom odôvodňovalo nahradenie starých uniforiem novými tým, že by zamestnanci v teréne mali mať pohodlnejšie oblečenie, aby dobre zapôsobili na cestujúcich.

Už desať rokov sa totiž oblečenie železničiarov nemenilo.

Tender na nové uniformy sa natiahol aj pre námietky súťažiacich. Definitívne rozhodnutie tak padlo na nové vedenie železničnej firmy.

Jozef Schmidt, obchodný riaditeľ ZSSK sa už dávnejšie vyjadril, že finančné problémy dostanú spoločnosť do červených čísiel aj na budúci rok, hoci vtedy už mala mať vyrovnané hospodárenie.

Pod problémy sa podľa neho podpísala strata v prevádzke InterCity vlakov. Tiež to, že osobný železničný dopravca odkupuje od nákladného Carga časť jeho opravárenských kapacít. Cena za ne má byť vyše 50 miliónov eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 766
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 545
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 204
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 481
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 941
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 682
  7. Kam do tepla v januári? 1 988
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 802
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 633
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 987

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.