Počiatek: Diaľnica do Košíc bude v roku 2018

Hoci plán výstavby diaľnic, ktorý je v súčasnosti v medzirezortnom pripomienkovom konaní, oficiálne hovorí o roku 2019, Počiatek chce diaľnicu o rok skôr.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

"V budúcom roku chceme rozostavať 79,2 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest," uviedol minister.

BRATISLAVA. Prepojenie západného a východného Slovenska by malo byť dokončené v roku 2018. Takýto termín dostavby diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc odhaduje minister Ján Počiatek (Smer). Šéf rezortu dopravy to uviedol v rozhovore pre TASR.

Hoci plán výstavby diaľnic, ktorý je v súčasnosti v medzirezortnom pripomienkovom konaní, oficiálne hovorí o roku 2019, Počiatek chce diaľnicu o rok skôr.

"Mojou ambíciou je tento termín posunúť do roku 2018," priblížil minister. Dosiahnuť to chce kvalitnou prípravou všetkých projektov a kvalitnými podmienkami verejného obstarávania. "Treba urýchliť všetky prípravné procesy," dodal Počiatek.

Za svoju najväčšiu výzvu do budúceho roka tak považuje výstavbu diaľnic.

Rozostavať takmer 80 kilometrov

"V budúcom roku chceme rozostavať 79,2 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest," doplnil minister.

Z toho na diaľnici D1 z Bratislavy na východ Slovenska, by sa mala v roku 2013 spustiť výstavba 15,3-kilometrového úseku pri Ružomberku z Hubovej po Ivachnovú a 13,4-kilometrového úseku pri Žiline z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu.

Súčasťou tohto technicky náročného úseku je aj tunel Višňové, ktorý má byť po dokončení najdlhším tunelom na Slovensku.

Komisia plán prijala

V prípade diaľnice do Košíc pritom najväčší otáznik visel nad úsekom Turany Hubová. Európskej komisii sa nepozdával vplyv diaľnice na životné prostredie.

Pred dvomi týždňami ale v tejto veci definitívne rozhodla a prijala opatrenia Slovenska, ktorými sa majú zmierniť dopady diaľnice na prírodu. Pri diaľnici tak nie je nutné meniť trasu, do projektu sa majú len zapracovať úpravy. Počiatek by chcel tento úsek začať stavať v roku 2014.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 599
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 805
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 471
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 090
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 995
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 770
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 475
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 301
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Voľby do VÚC 2017 Košice (župné voľby)

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.