Železničiari začali tender na deväť vlakov za 90 miliónov

Železničná spoločnosť Slovensko už začala ďalší tender na dodanie deviatich dvojsystémových elektrických vlakov pre regionálnu dopravu.

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. už začala ďalší tender na dodanie deviatich dvojsystémových elektrických vlakov pre regionálnu dopravu.

Predpokladaná cena za dodanie nových vlakových súprav počas troch rokov je 90 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Ide o súčasť projektu regionálnej podpory integrovaných dopravných systémov v Bratislave a Košiciach a ich priľahlých územiach.

Ako štátny železničný osobný dopravca informoval vo Vestníku verejného obstarávania, nákup vlakových súprav chce financovať z peňazí Európskej únie, zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov v rámci Operačného programu Doprava (OPD) v terajšom programovom období eurofondov.

Jeden z deviatich vlakov spoločnosť obstaráva na vlastné riziko a náklady a na dodanie ďalších ôsmich si vyhradzuje právo uplatnenia opcie najneskôr do 1. januára 2014.

Opciu si uplatní v prípade schválenia revízie OPD a podpisu zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na nákup deviatich elektrických vlakov. Súčasťou zákazky je dodanie sprievodnej technickej dokumentácie a zaškolenie zamestnancov železničnej spoločnosti z obsluhy, údržby a prevádzky vlakov.

Záujemcovia môžu požiadať o súťažné podklady do 31. januára a ponuky sa majú otvárať 28. februára budúceho roka. Železničná spoločnosť chce dodávateľa vybrať cez následnú elektronickú aukciu. Pri vyhodnocovaní bude rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe šiestich kritérií.

Celková cena za dodanie vlakov, vrátane opcie, má relatívnu váhu 60 bodov, preferované prevádzkovo-technické parametre 40 bodov, najvyšší počet pevných sedadiel vo vlakoch 15 bodov, najmenšia celková dĺžka vlaku cez spriahadlá a najnižšia vlastná hmotnosť celého prázdneho vlaku majú po 10 bodov a najvyšší pomer trvalého výkonu vlaku na vlastnú hmotnosť celého prázdneho vlaku v kilowattoch na tonu päť bodov.

Požadovaný obrat uchádzačov z predaja osobných koľajových vozidiel za posledné tri roky je spolu minimálne 60 mil. eur.

Železničiari už v novembri vyhlásili verejnú súťaž na nákup dvadsiatich dieselmotorových vlakových súprav s nízkopodlažnou konštrukciou pre regionálnu prepravu cestujúcich v okolí Bratislavy a Košíc.

Predpokladaná cena za dodanie vlakov počas troch rokov je 90 mil. eur bez DPH. Aj nákup týchto vlakov má byť financovaný zo zdrojov Európskej únie, štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov spoločnosti. Záujemcovia môžu požiadať o súťažné podklady do 31. decembra a ponuky sa majú otvárať 30. januára budúceho roka.

Železničná spoločnosť chce najprv získať dva dieselmotorové vlaky iba na vlastné náklady. Na dodanie ďalších 18 súprav si chce podobne uplatniť právo opcie najneskôr do 1. januára 2014.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 046
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 561
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 583
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 237
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 906
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 705
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 375
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 309
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 596
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 160

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.