MÉDIÁ

TA3 získala vládnu kampaň, ktorá má podporiť nakupovanie rýb

Z eurofondov pôjde na podporu konzumácie sladkovodných rýb 684-tisíc eur. Televízia tvrdí, že je veľmi efektívna.

Sladkovodné ryby sa u nás jedia málo, rybolov živí len veľmi malú skupinu ľudí.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo pôdohospodárstva zaplatí za šoty, dokumenty a relácie o sladkovodných rybách na Slovensku viac ako pol milióna eur.

Televízii TA3 blízkej podnikateľovi Ivanovi Kmotríkovi dá 171-tisíc eur za výrobu a 513-tisíc za odvysielanie.

Každý vylovený kilogram sladkovodnej ryby tak bude mať podporu 25 centov reklamy, vyplýva z prepočtov urobených podľa vlaňajšej štatistiky výlovov na Slovensku.

SME má k dispozícii dokument, že ministerstvo Ľubomíra Jahnátka (Smer) plánovalo s RTVS podpísať zmluvu o podobnej kampani na podporu konzumácie našich rýb.

Platiť malo okolo 150-tisíc eur len za výrobu programov, pretože ich verejnoprávna televízia chcela odvysielať zadarmo.

Napokon ministerstvo za veľkorysú kampaň podľa zmluvy s majiteľom televízie TA3, firmou C.E.N., dá 684-tisíc eur.

Televízia TA3 za 171-tisíc nakrúti dva reklamné šoty, desať polhodinových dokumentárnych filmov a dvanásť dvadsaťminútových relácií. Za 513-tisíc eur ich potom televízia sama odvysiela.

Skúmali trh, spokojná TA3

Fakty
Euroryby
  • na Slovensku sa málo jedia sladkovodné ryby, z eurofondov sa zaplatí televízna kampaň,
  • TA3 prichystá spoty a dokumenty za 683­-tisíc eur,
  • ministerstvo pôdohospodárstva verí, že ľudia začnú ryby kupovať.
Foto: AUTOR

Ministerstvo tvrdí, že TA3 vybralo „prieskumom trhu“ podľa priemernej ceny za odvysielanie šotu.

Markíza chcela za šot 1140,5 eura, Joj pýtala 972 eur, STV žiadala 619,2 eura a TA3 prišla so sumou 552,5 eura.

Kampaň ministerstvo označilo za „oprávnenú aktivitu,“ od opatrenia si sľubuje, že ľudia začnú viac kupovať ryby.

Na to sa má teraz sústrediť „podpora a posilnenie cieľavedomého komunikačného pôsobenia na spotrebiteľov so zameraním na sprostredkovanie informácií, predstavenie pozitívneho imidžu sektora a jeho produktov“, obhajovali Jahnátkovi ľudia drahú kampaň.

TA3 potvrdila, že zákazku dostala po prieskume trhu a považuje sa za mimoriadne vhodné médium na komunikáciu európskych tém.

„Podobné kampane v minulosti ukázali vysokú efektivitu TA3 ako média pre edukačno-informačné kampane celospoločenského charakteru.“

Propagácia konzumácie sladkovodných rýb už raz bola podľa informácií SME pred niekoľkými týždňami pripravená v lacnejšom variante.

Iná bratislavská produkčná firma mala nakrútiť päť 26-minútových dokumentov s názvom Nie je ryba ako ryba za približne 150-tisíc eur. Návrh zmluvy, ktorý má SME k dispozícii, nakoniec podpísaný nebol.

Filmy mala RTVS odvysielať „bezodplatne“. Keby sa u Jahnátka držali tohto plánu, ušetrili by viac ako pol milióna eur. Ministerstvo odpovedalo, že takáto zmluva s RTVS však podpísaná nebola.

Kampane už za HZDS

Obrovské peniaze na podporu predaja slovenských rýb išli aj v roku 2011. Za ministra pôdohospodárstva Zsolta Simona sa mali platiť kampane za takmer milión eur.

Simon vtedy povedal, že nešlo o jeho zadanie, ale o kampaň rozbehnutú jeho predchodcami, ktorej náklady znížil na menej ako polovicu.

Kampaň za 2,8 milióna vznikla medzi rokmi 2007 a 2008. V tom čase ministerstvo riadili nominanti HZDS Miroslav Jureňa, Zdenka Kramplová a Stanislav Becík.

Na tanieri sú najmä české kapry

Sladkovodné ryby sa u nás jedia málo, rybolov živí len veľmi malú skupinu ľudí. Spoliehame sa tradične na české rybníky a po novom na lacnejšie vietnamské pangasiusy.

BRATISLAVA. Na Slovensku sa minulý rok podľa Štatistického úradu vylovilo 2,75 milióna kilogramov rýb. Veľkorysá propagácia ich konzumácie tak ministerstvo vyjde na 25 centov za kilogram živej rybacej váhy.

Rybolovu a chovu rýb sa na plný úväzok v roku 2009 venovalo len 91 ľudí, niekoľko ďalších stoviek sa rybárstvom zaoberá sezónne a na dohodu.

Až deväťdesiat percent kaprov, ktoré sa na Slovensku predávajú, je z Českej republiky.

Ďalšia sladkovodná ryba, ktorá sa u nás presadila v posledných rokoch a je sa častejšie než kapor, je pangasius, ktorý sa dováža najmä z Vietnamu.

Vzhľadom na pravidlá podobných kampaní platených z eurofondov klipy zrejme nebudú zamerané na podporu predaja „slovenských rýb“, ale iba rýb či sladkovodných rýb.

kapor_res.jpg

FOTO: TASR

Miroslav Kern

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 834
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 322
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 4 969
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 421
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 066
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 648
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 555
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 258
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 838
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 503

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Gašpar s Kaliňákom spochybňovali pravosť vyhlásenia bývalého siskára Ľuboša Kosíka o únose prezidentovho syna. Kosík poslal video ako dôkaz.

TV

Kosík vo videohovore z afrického väzenia: Zaručte mi bezpečnosť

Bývalý siskár potvrdzuje svoju totožnosť.

SVET

Zeman ťahal Drahoša do bahna, no on sa nedal. Znamená to prehru?

Český prezident sa vôbec sa nezmenil.

Neprehliadnite tiež

Kľúčový nemecký index Dax sa dostal na nové maximum

Index dosiahol nové maximum 13.596,89 bodu.

Fico, Kaliňák či Danko to nie sú. Kto sú najmajetnejší politici na Slovensku

Aktivisti skontrolovali majetok verejných funkcionárov na základe verejných dát katastra nehnuteľností.

Banka JPMorgan Chase v najbližších rokoch investuje 20 miliárd dolárov

Banka chce využiť úspory, ktoré jej prinesie daňová reforma v USA.

Tri mesiace sa bude dať vybrať stavebné sporenie bez dokladovania

Sporiteľne odmietajú zmeny v stavebnom sporení, upozorňujú, že ministerstvo si návrhom protirečí.

SaS: Tisíce exekúcií sú dôsledkom hrubého zlyhania štátu a vlád Roberta Fica

Podľa opozičnej strany je súčasná situácia neakceptovateľná.