MÉDIÁ

TA3 získala vládnu kampaň, ktorá má podporiť nakupovanie rýb

Z eurofondov pôjde na podporu konzumácie sladkovodných rýb 684-tisíc eur. Televízia tvrdí, že je veľmi efektívna.

Sladkovodné ryby sa u nás jedia málo, rybolov živí len veľmi malú skupinu ľudí.Sladkovodné ryby sa u nás jedia málo, rybolov živí len veľmi malú skupinu ľudí.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo pôdohospodárstva zaplatí za šoty, dokumenty a relácie o sladkovodných rybách na Slovensku viac ako pol milióna eur.

Televízii TA3 blízkej podnikateľovi Ivanovi Kmotríkovi dá 171-tisíc eur za výrobu a 513-tisíc za odvysielanie.

Každý vylovený kilogram sladkovodnej ryby tak bude mať podporu 25 centov reklamy, vyplýva z prepočtov urobených podľa vlaňajšej štatistiky výlovov na Slovensku.

SME má k dispozícii dokument, že ministerstvo Ľubomíra Jahnátka (Smer) plánovalo s RTVS podpísať zmluvu o podobnej kampani na podporu konzumácie našich rýb.

Platiť malo okolo 150-tisíc eur len za výrobu programov, pretože ich verejnoprávna televízia chcela odvysielať zadarmo.

Napokon ministerstvo za veľkorysú kampaň podľa zmluvy s majiteľom televízie TA3, firmou C.E.N., dá 684-tisíc eur.

Televízia TA3 za 171-tisíc nakrúti dva reklamné šoty, desať polhodinových dokumentárnych filmov a dvanásť dvadsaťminútových relácií. Za 513-tisíc eur ich potom televízia sama odvysiela.

Skúmali trh, spokojná TA3

Fakty
Euroryby
  • na Slovensku sa málo jedia sladkovodné ryby, z eurofondov sa zaplatí televízna kampaň,
  • TA3 prichystá spoty a dokumenty za 683­-tisíc eur,
  • ministerstvo pôdohospodárstva verí, že ľudia začnú ryby kupovať.
Foto: AUTOR

Ministerstvo tvrdí, že TA3 vybralo „prieskumom trhu“ podľa priemernej ceny za odvysielanie šotu.

Markíza chcela za šot 1140,5 eura, Joj pýtala 972 eur, STV žiadala 619,2 eura a TA3 prišla so sumou 552,5 eura.

Kampaň ministerstvo označilo za „oprávnenú aktivitu,“ od opatrenia si sľubuje, že ľudia začnú viac kupovať ryby.

Na to sa má teraz sústrediť „podpora a posilnenie cieľavedomého komunikačného pôsobenia na spotrebiteľov so zameraním na sprostredkovanie informácií, predstavenie pozitívneho imidžu sektora a jeho produktov“, obhajovali Jahnátkovi ľudia drahú kampaň.

TA3 potvrdila, že zákazku dostala po prieskume trhu a považuje sa za mimoriadne vhodné médium na komunikáciu európskych tém.

„Podobné kampane v minulosti ukázali vysokú efektivitu TA3 ako média pre edukačno-informačné kampane celospoločenského charakteru.“

Propagácia konzumácie sladkovodných rýb už raz bola podľa informácií SME pred niekoľkými týždňami pripravená v lacnejšom variante.

Iná bratislavská produkčná firma mala nakrútiť päť 26-minútových dokumentov s názvom Nie je ryba ako ryba za približne 150-tisíc eur. Návrh zmluvy, ktorý má SME k dispozícii, nakoniec podpísaný nebol.

Filmy mala RTVS odvysielať „bezodplatne“. Keby sa u Jahnátka držali tohto plánu, ušetrili by viac ako pol milióna eur. Ministerstvo odpovedalo, že takáto zmluva s RTVS však podpísaná nebola.

Kampane už za HZDS

Obrovské peniaze na podporu predaja slovenských rýb išli aj v roku 2011. Za ministra pôdohospodárstva Zsolta Simona sa mali platiť kampane za takmer milión eur.

Simon vtedy povedal, že nešlo o jeho zadanie, ale o kampaň rozbehnutú jeho predchodcami, ktorej náklady znížil na menej ako polovicu.

Kampaň za 2,8 milióna vznikla medzi rokmi 2007 a 2008. V tom čase ministerstvo riadili nominanti HZDS Miroslav Jureňa, Zdenka Kramplová a Stanislav Becík.

Na tanieri sú najmä české kapry

Sladkovodné ryby sa u nás jedia málo, rybolov živí len veľmi malú skupinu ľudí. Spoliehame sa tradične na české rybníky a po novom na lacnejšie vietnamské pangasiusy.

BRATISLAVA. Na Slovensku sa minulý rok podľa Štatistického úradu vylovilo 2,75 milióna kilogramov rýb. Veľkorysá propagácia ich konzumácie tak ministerstvo vyjde na 25 centov za kilogram živej rybacej váhy.

Rybolovu a chovu rýb sa na plný úväzok v roku 2009 venovalo len 91 ľudí, niekoľko ďalších stoviek sa rybárstvom zaoberá sezónne a na dohodu.

Až deväťdesiat percent kaprov, ktoré sa na Slovensku predávajú, je z Českej republiky.

Ďalšia sladkovodná ryba, ktorá sa u nás presadila v posledných rokoch a je sa častejšie než kapor, je pangasius, ktorý sa dováža najmä z Vietnamu.

Vzhľadom na pravidlá podobných kampaní platených z eurofondov klipy zrejme nebudú zamerané na podporu predaja „slovenských rýb“, ale iba rýb či sladkovodných rýb.

kapor_res.jpg

FOTO: TASR

Miroslav Kern

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  2. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  3. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  4. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  5. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  6. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  8. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  9. Investment Advisory Guide for Slovakia
  10. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 27 709
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 21 545
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 20 992
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 17 358
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 13 548
  6. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 12 287
  7. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 11 286
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 7 475
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 6 936
  10. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 832

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Lieta na nových Boeingoch: Pred nástupom do lietadla mám vždy rešpekt

Stroje Boeing 737 Max 8 nesmú lietať až do objasnenia problému.

Pilot lietadla Boeing 737 Max 8 Ľubomír Matúška.
Jozef Majský ako úspešný podnikateľ v roku 2001.

MMF ocenil rozhodnutie Fedu, ktorý zastavil sprísňovanie menovej politiky

Americká centrálna banka úrokové sadzby nezvýši.

Zálohovanie PET fliaš pomôže aj národným parkom, tvrdia ich riaditelia

Riaditelia národných parkov a štátni ochranári jednoznačne podporujú zálohovanie.

Ilustračné foto.
Premiér Peter Pellegrini.