SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

TA3 získala vládnu kampaň, ktorá má podporiť nakupovanie rýb

Z eurofondov pôjde na podporu konzumácie sladkovodných rýb 684-tisíc eur. Televízia tvrdí, že je veľmi efektívna.

Sladkovodné ryby sa u nás jedia málo, rybolov živí len veľmi malú skupinu ľudí.Sladkovodné ryby sa u nás jedia málo, rybolov živí len veľmi malú skupinu ľudí. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo pôdohospodárstva zaplatí za šoty, dokumenty a relácie o sladkovodných rybách na Slovensku viac ako pol milióna eur.

Televízii TA3 blízkej podnikateľovi Ivanovi Kmotríkovi dá 171-tisíc eur za výrobu a 513-tisíc za odvysielanie.

Každý vylovený kilogram sladkovodnej ryby tak bude mať podporu 25 centov reklamy, vyplýva z prepočtov urobených podľa vlaňajšej štatistiky výlovov na Slovensku.

SME má k dispozícii dokument, že ministerstvo Ľubomíra Jahnátka (Smer) plánovalo s RTVS podpísať zmluvu o podobnej kampani na podporu konzumácie našich rýb.

Platiť malo okolo 150-tisíc eur len za výrobu programov, pretože ich verejnoprávna televízia chcela odvysielať zadarmo.

Napokon ministerstvo za veľkorysú kampaň podľa zmluvy s majiteľom televízie TA3, firmou C.E.N., dá 684-tisíc eur.

Televízia TA3 za 171-tisíc nakrúti dva reklamné šoty, desať polhodinových dokumentárnych filmov a dvanásť dvadsaťminútových relácií. Za 513-tisíc eur ich potom televízia sama odvysiela.

Skúmali trh, spokojná TA3

Fakty
Euroryby
  • na Slovensku sa málo jedia sladkovodné ryby, z eurofondov sa zaplatí televízna kampaň,
  • TA3 prichystá spoty a dokumenty za 683­-tisíc eur,
  • ministerstvo pôdohospodárstva verí, že ľudia začnú ryby kupovať.
Foto: AUTOR

Ministerstvo tvrdí, že TA3 vybralo „prieskumom trhu“ podľa priemernej ceny za odvysielanie šotu.

Markíza chcela za šot 1140,5 eura, Joj pýtala 972 eur, STV žiadala 619,2 eura a TA3 prišla so sumou 552,5 eura.

Kampaň ministerstvo označilo za „oprávnenú aktivitu,“ od opatrenia si sľubuje, že ľudia začnú viac kupovať ryby.

Na to sa má teraz sústrediť „podpora a posilnenie cieľavedomého komunikačného pôsobenia na spotrebiteľov so zameraním na sprostredkovanie informácií, predstavenie pozitívneho imidžu sektora a jeho produktov“, obhajovali Jahnátkovi ľudia drahú kampaň.

TA3 potvrdila, že zákazku dostala po prieskume trhu a považuje sa za mimoriadne vhodné médium na komunikáciu európskych tém.

„Podobné kampane v minulosti ukázali vysokú efektivitu TA3 ako média pre edukačno-informačné kampane celospoločenského charakteru.“

Propagácia konzumácie sladkovodných rýb už raz bola podľa informácií SME pred niekoľkými týždňami pripravená v lacnejšom variante.

Iná bratislavská produkčná firma mala nakrútiť päť 26-minútových dokumentov s názvom Nie je ryba ako ryba za približne 150-tisíc eur. Návrh zmluvy, ktorý má SME k dispozícii, nakoniec podpísaný nebol.

Filmy mala RTVS odvysielať „bezodplatne“. Keby sa u Jahnátka držali tohto plánu, ušetrili by viac ako pol milióna eur. Ministerstvo odpovedalo, že takáto zmluva s RTVS však podpísaná nebola.

Kampane už za HZDS

Obrovské peniaze na podporu predaja slovenských rýb išli aj v roku 2011. Za ministra pôdohospodárstva Zsolta Simona sa mali platiť kampane za takmer milión eur.

Simon vtedy povedal, že nešlo o jeho zadanie, ale o kampaň rozbehnutú jeho predchodcami, ktorej náklady znížil na menej ako polovicu.

Kampaň za 2,8 milióna vznikla medzi rokmi 2007 a 2008. V tom čase ministerstvo riadili nominanti HZDS Miroslav Jureňa, Zdenka Kramplová a Stanislav Becík.

Na tanieri sú najmä české kapry

Sladkovodné ryby sa u nás jedia málo, rybolov živí len veľmi malú skupinu ľudí. Spoliehame sa tradične na české rybníky a po novom na lacnejšie vietnamské pangasiusy.

BRATISLAVA. Na Slovensku sa minulý rok podľa Štatistického úradu vylovilo 2,75 milióna kilogramov rýb. Veľkorysá propagácia ich konzumácie tak ministerstvo vyjde na 25 centov za kilogram živej rybacej váhy.

Rybolovu a chovu rýb sa na plný úväzok v roku 2009 venovalo len 91 ľudí, niekoľko ďalších stoviek sa rybárstvom zaoberá sezónne a na dohodu.

Až deväťdesiat percent kaprov, ktoré sa na Slovensku predávajú, je z Českej republiky.

Ďalšia sladkovodná ryba, ktorá sa u nás presadila v posledných rokoch a je sa častejšie než kapor, je pangasius, ktorý sa dováža najmä z Vietnamu.

Vzhľadom na pravidlá podobných kampaní platených z eurofondov klipy zrejme nebudú zamerané na podporu predaja „slovenských rýb“, ale iba rýb či sladkovodných rýb.

kapor_res.jpg

FOTO: TASR

Miroslav Kern

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  2. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  5. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  6. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  7. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  3. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  4. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  5. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  6. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  7. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  8. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  9. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  10. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  1. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 13 008
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 11 743
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 7 356
  4. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 6 379
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 359
  6. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 4 996
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 991
  8. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 3 581
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu? 2 744
  10. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie 2 077
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nezamestnanosť je v topoľčianskom okrese stále pod celoslovenským priemerom.

Dlhodobá nezamestnanosť si vyžaduje konkrétnejšie opatrenia, tvrdia audítori.


TASR 2 h
Konateľ spoločnosti JRK Marián Kobolka

Po roku od zavedenia zberu takmer nič nefunguje, tvrdí Kobolka z JRK.


2 h
Patrik Tkáč na snímke z roku 2008.

Finančníkovi sa vyhýbajú kauzy.


7 h
Prezident Konfederácie odborových zväzov Marián Magdoško.

Kolektívne zmluvy a dodatky zabezpečujú zamestnancom aj jednorazovú odmenu.


SITA 2 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 7 462
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 249
  3. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 4 035
  4. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť. 3 889
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 885
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 707
  7. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný 3 412
  8. Věra Tepličková: Kapitán je späť. Rozdal úlohy, funkcie a je pripravený 2 728
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu