MÉDIÁ

TA3 získala vládnu kampaň, ktorá má podporiť nakupovanie rýb

Z eurofondov pôjde na podporu konzumácie sladkovodných rýb 684-tisíc eur. Televízia tvrdí, že je veľmi efektívna.

Sladkovodné ryby sa u nás jedia málo, rybolov živí len veľmi malú skupinu ľudí.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo pôdohospodárstva zaplatí za šoty, dokumenty a relácie o sladkovodných rybách na Slovensku viac ako pol milióna eur.

Televízii TA3 blízkej podnikateľovi Ivanovi Kmotríkovi dá 171-tisíc eur za výrobu a 513-tisíc za odvysielanie.

Každý vylovený kilogram sladkovodnej ryby tak bude mať podporu 25 centov reklamy, vyplýva z prepočtov urobených podľa vlaňajšej štatistiky výlovov na Slovensku.

SME má k dispozícii dokument, že ministerstvo Ľubomíra Jahnátka (Smer) plánovalo s RTVS podpísať zmluvu o podobnej kampani na podporu konzumácie našich rýb.

Platiť malo okolo 150-tisíc eur len za výrobu programov, pretože ich verejnoprávna televízia chcela odvysielať zadarmo.

Napokon ministerstvo za veľkorysú kampaň podľa zmluvy s majiteľom televízie TA3, firmou C.E.N., dá 684-tisíc eur.

Televízia TA3 za 171-tisíc nakrúti dva reklamné šoty, desať polhodinových dokumentárnych filmov a dvanásť dvadsaťminútových relácií. Za 513-tisíc eur ich potom televízia sama odvysiela.

Skúmali trh, spokojná TA3

Fakty
Euroryby
  • na Slovensku sa málo jedia sladkovodné ryby, z eurofondov sa zaplatí televízna kampaň,
  • TA3 prichystá spoty a dokumenty za 683­-tisíc eur,
  • ministerstvo pôdohospodárstva verí, že ľudia začnú ryby kupovať.
Foto: AUTOR

Ministerstvo tvrdí, že TA3 vybralo „prieskumom trhu“ podľa priemernej ceny za odvysielanie šotu.

Markíza chcela za šot 1140,5 eura, Joj pýtala 972 eur, STV žiadala 619,2 eura a TA3 prišla so sumou 552,5 eura.

Kampaň ministerstvo označilo za „oprávnenú aktivitu,“ od opatrenia si sľubuje, že ľudia začnú viac kupovať ryby.

Na to sa má teraz sústrediť „podpora a posilnenie cieľavedomého komunikačného pôsobenia na spotrebiteľov so zameraním na sprostredkovanie informácií, predstavenie pozitívneho imidžu sektora a jeho produktov“, obhajovali Jahnátkovi ľudia drahú kampaň.

TA3 potvrdila, že zákazku dostala po prieskume trhu a považuje sa za mimoriadne vhodné médium na komunikáciu európskych tém.

„Podobné kampane v minulosti ukázali vysokú efektivitu TA3 ako média pre edukačno-informačné kampane celospoločenského charakteru.“

Propagácia konzumácie sladkovodných rýb už raz bola podľa informácií SME pred niekoľkými týždňami pripravená v lacnejšom variante.

Iná bratislavská produkčná firma mala nakrútiť päť 26-minútových dokumentov s názvom Nie je ryba ako ryba za približne 150-tisíc eur. Návrh zmluvy, ktorý má SME k dispozícii, nakoniec podpísaný nebol.

Filmy mala RTVS odvysielať „bezodplatne“. Keby sa u Jahnátka držali tohto plánu, ušetrili by viac ako pol milióna eur. Ministerstvo odpovedalo, že takáto zmluva s RTVS však podpísaná nebola.

Kampane už za HZDS

Obrovské peniaze na podporu predaja slovenských rýb išli aj v roku 2011. Za ministra pôdohospodárstva Zsolta Simona sa mali platiť kampane za takmer milión eur.

Simon vtedy povedal, že nešlo o jeho zadanie, ale o kampaň rozbehnutú jeho predchodcami, ktorej náklady znížil na menej ako polovicu.

Kampaň za 2,8 milióna vznikla medzi rokmi 2007 a 2008. V tom čase ministerstvo riadili nominanti HZDS Miroslav Jureňa, Zdenka Kramplová a Stanislav Becík.

Na tanieri sú najmä české kapry

Sladkovodné ryby sa u nás jedia málo, rybolov živí len veľmi malú skupinu ľudí. Spoliehame sa tradične na české rybníky a po novom na lacnejšie vietnamské pangasiusy.

BRATISLAVA. Na Slovensku sa minulý rok podľa Štatistického úradu vylovilo 2,75 milióna kilogramov rýb. Veľkorysá propagácia ich konzumácie tak ministerstvo vyjde na 25 centov za kilogram živej rybacej váhy.

Rybolovu a chovu rýb sa na plný úväzok v roku 2009 venovalo len 91 ľudí, niekoľko ďalších stoviek sa rybárstvom zaoberá sezónne a na dohodu.

Až deväťdesiat percent kaprov, ktoré sa na Slovensku predávajú, je z Českej republiky.

Ďalšia sladkovodná ryba, ktorá sa u nás presadila v posledných rokoch a je sa častejšie než kapor, je pangasius, ktorý sa dováža najmä z Vietnamu.

Vzhľadom na pravidlá podobných kampaní platených z eurofondov klipy zrejme nebudú zamerané na podporu predaja „slovenských rýb“, ale iba rýb či sladkovodných rýb.

kapor_res.jpg

FOTO: TASR

Miroslav Kern

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  3. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  4. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  5. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  6. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  7. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  8. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
  9. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  10. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  3. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  4. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  5. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  6. Európska investičná banka a EXIMBANKA SR spája svoje sily
  7. Rektorom Ekonomickej univerzity v Bratislave bude opäť F. Daňo
  8. Kúpa založenej s.r.o. s históriou
  9. 5. ročník súťaže Equitone – originálne odvetrané fasády
  10. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 29 378
  2. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 26 635
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 22 289
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 13 957
  5. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 955
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 9 147
  7. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 5 505
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 5 258
  9. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 4 485
  10. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 405

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kočner sa aj z väzby zbavuje majetku, založil osem bytov v Bratislave

Vo štvrtok bude súd rozhodovať o väzbe.

DOMOV

Maďarič tvrdí, že Fico poprel byt na Vazovovej. V Smere o tom nevedia

Fico podľa Maďariča povedal, že v byte nebol.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto sa najmenej teší na Kosíkov návrat na Slovensko

Kosík chce vypovedať o únose aj Lexovi.

Komentár Zuzany Kepplovej

Nie, OSN nemôže napísať, že migrácia sa zakazuje

Nech sa páči, pán Lajčák, vysvetľovať globálny kompakt kolegom aj voličom.

Neprehliadnite tiež

Ani dobré správy z Londýna nezvrátili zostup na americkej burze

Investori sa obávajú dôsledkov medzinárodnej obchodnej vojny.

V Kočnerovej kauze je nový posudok, potvrdzuje falšovanie zmeniek

Rusko podpísal zmenky po roku 2013, nie v roku 2000.

Kanada bude pracovať s Čínou na dohode o voľnom obchode

V minulosti sa obe strany nedokázali dohodnúť.

Podcast Index

Index: Ako míňať menej papierových utierok na toaletách

Drobné poštuchnutia menia naše správanie.