Veľké firmy Sodastream zatiaľ skôr odmietajú, či dokonca žalujú za reklamné a marketingové akcie zamerané proti ich plastovým obalom.
PRAHA. Muž s československými predkami sa nebojí konkurovať obrovským spoločnostiam typu Coca-Coly a teraz chce Čechom ponúkať sirup podobný chuti kofoly, píše iDNES.cz.
"Kofola je zásadná lokálna chuť. Chceme sa prispôsobovať miestnym chutiam, takže sme sa rozhodli, že urobíme podobný sirup," hovorí Birnbaum v rozhovore pre MF DNES. Podľa neho sa chuť bude volať Retro-Cola a prídu s ňou na jar.
Birnbaum zároveň láka Kofolu na priamu spoluprácu podobne, ako to v USA robí napríklad s potravinárskym gigantom Kraft Foods. Ponúka tak otvorenie nového predajného kanála cez predajne elektra a domácich potrieb, kde sa bombičky s CO2 a sirupy Sodastreamu výhradne predávajú.
Kofola nekomentuje
Pre Kofolu by to, samozrejme, znamenalo ohrozenie ich predajov inde. Firma reagovala opatrne. "Kofola nekomentuje, ani nešpekuluje o žiadnych neuzatvorených projektoch," povedal Jiří Vlasák, marketingový šéf Kofola Česko-Slovensko.
Zároveň zdôraznil, že si zakladá na garancii originálnej chuti, a preto nepredáva sirup Kofo na ďalšie miešanie, ani nepoužíva pre distribúciu postmixy.
Zatiaľ ich odmietajú
Veľké čisto nápojové firmy Sodastream zatiaľ tiež skôr odmietajú, či dokonca žalujú za reklamné a marketingové akcie zamerané proti ich plastovým obalom.
Sodastream je neporovnateľne menší, zatiaľ nedosahuje ani percento tržieb, ktoré celosvetovo vykazuje Coca-Cola. Každoročne však rastie dvojciferným tempom, tento rok by sa firma mala zväčšiť zhruba o 45 percent a utŕžiť 442 miliónov dolárov.