Kondrót zo Smeru chce chrániť letiská pred exekúciami

Poslanec vládneho Smeru navrhol doplniť zákon o letiskových spoločnostiach a letecký zákon tak, aby bola infraštruktúra malých letísk chránená pred exekúciami.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - ARCHÍV SME)

Zámerom navrhovanej zmeny nie je ochrana celého majetku tvoriaceho letiská a ich súčasti a príslušenstvá, ale len ich najdôležitejšie časti.

BRATISLAVA. Poslanec vládneho Smeru Maroš Kondrót dnes v parlamentnej rozprave k novele Obchodného zákonníka navrhol doplniť zákon o letiskových spoločnostiach a letecký zákon tak, aby bola infraštruktúra malých letísk chránená pred exekúciami.

"Na majetok, ktorý tvorí leteckú infraštruktúru malého letiska, ktoré prevádzkuje letisková spoločnosť, nemožno zriadiť záložné právo, ani ho nemožno inak použiť na zabezpečenie záväzkov letiskovej spoločnosti, inej obchodnej spoločnosti, alebo tretej osoby a nemožno ho previesť do vlastníctva iného ako štátu, alebo letiskovej spoločnosti," uvádza Kondrót v pozmeňovacom návrhu.

"Majetok, ktorý tvorí infraštruktúru malého letiska, ktorý prevádzkuje letisková spoločnosť, nemožno postihnúť výkonom rozhodnutia, alebo exekúciou," navrhuje poslanec doplniť do platnej normy.

Potreba zaručiť dostupnosť

Zmenu odôvodňuje potrebou zabezpečiť dopravnú obslužnosť na území Slovenskej republiky.

"Je potrebné, aby obyvatelia Slovenskej republiky a Slovenská republika mali k dispozícii sieť letísk, ktoré sú využiteľné pre oblasť civilného, ako aj vojenského letectva. Ale predovšetkým je prostredníctvom nich možné zabezpečiť dopravné spojenie nie len vtedy, keď je možné využiť aj iné spôsoby dopravy, ale najmä vtedy, ak z rôznych dôvodov, ako sú napríklad havárie a prírodné katastrofy, nie je možné zabezpečiť zásobovanie územia inými spôsobmi dopravy," zdôraznil Kondrót.

"Cieľom navrhovanej úpravy je zabezpečiť ochranu pred nežiaducim nakladaním s leteckou infraštruktúrou, ktoré by mohlo viesť k tomu, že by ju nebolo možné využiť na uvedené účely," zdôraznil Kondrót.

Doplnil, že zámerom navrhovanej zmeny nie je ochrana celého majetku tvoriaceho letiská a ich súčasti a príslušenstvá, ale len ich najdôležitejšie časti, teda "vzletové a pristávacie dráhy, rolovacie dráhy, odbavovacie plochy a pozemky pod nimi".

Dodal, že na základe ústavy je možné zákonom ustanoviť, ktorý majetok môže byť iba vo vlastníctve štátu, samospráv, alebo určených právnických osôb.

Nepriama novela sa Žitňanskej nepáči

Spravodajkyňa novely Obchodného zákonníka Lucia Žitňanská (SDKÚ) reagovala kritickým stanoviskom, podľa ktorého sú nepriame novely zákonov vo všeobecnosti nežiaduce a ešte horšie je, ak ich predloží poslanec priamo do pléna parlamentu.

"Vždy je lepšou cestou, keď ide návrh cez parlamentný výbor," upozornila, že poslanci by mali dostať dostatočný časový priestor na to, aby si návrh mohli preštudovať, prediskutovať a zaujať k nemu stanovisko.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 538
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 197
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 861
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 503
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 132
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 146
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 034
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 515
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 576
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 495

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom.

ŠPORT

Prvá klasika ukáže favoritov. Víťazstvo sa však nevypláca

Belgičan Tom Boonen má poslednú šancu vyhrať.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop