Štát je s prevádzkou vlakov RegioJet zatiaľ spokojný

Prevádzku osobnej vlakovej dopravy na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno, ktorú vykonáva súkromný prepravca, ministerstvo dopravy hodnotí pozitívne.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TIBOR SOMOGYI)

Dopravca sa zaviazal, že 94 percent všetkých vlakov príde včas. Ak budú meškať viac ako 30 minút, mala by spoločnosť za každý zmeškaný vlak zaplatiť sankcie.

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy ako objednávateľ je zatiaľ spokojné s prevádzkou osobnej železničnej dopravy na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno, ktorú zabezpečuje súkromný prepravca RegioJet od 4. marca tohto roka na základe zmluvy vo verejnom záujme.

"Doterajší vývoj prevádzky možno hodnotiť pozitívne, nie sú zaznamenávané závažné udalosti narušujúce dopravnú obsluhu tohto traťového úseku," informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

5,79 eura na kilometer

Počas prevádzky vlakovej dopravy na uvedenej trati sa podľa neho doteraz vyskytli bežné prevádzkové poruchy, ktoré pri takom rozsahu prevádzky je možné predpokladať.

Išlo najmä o meškania vlakov spôsobené prevádzkovou situáciou na trati, napríklad pre stavebné práce alebo poruchu železničných koľajových vozidiel.

"Fakt, že dobre zorganizovaná železničná doprava dokáže upútať záujem verejnosti, potvrdzuje v tomto prípade významný nárast cestujúcich," dodal Kóňa s tým, že počas špičkových období začína občas spôsobovať nedostatok kapacity.

Od začiatku privátnej prevádzky vlakov medzi Bratislavou a Komárnom od 4. marca do 8. decembra ministerstvo dopravy uhradilo RegioJetu 5 485 225 eur za najazdených 947 269 vlakových kilometrov. Predstavuje to 5,79 eura na jeden kilometer.

Počas platnosti nového cestovného poriadku od 9. decembra 2012 do 14. decembra 2013 plánuje ministerstvo poskytnúť prepravcovi 7 115 021 eur za 1 196 422 vlakových kilometrov, čo je 5,95 eura na kilometer.

Zmluva do roku 2020

Zmluvu o prevádzke osobnej železničnej dopravy na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno podpísali ministerstvo dopravy a RegioJet 27. decembra 2010.

Je uzatvorená na takmer deväť rokov od marca 2012 do decembra 2020 na dopravné výkony približne 1,2 mil. vlakokilometrov ročne, pričom štát preplatí dopravcovi v priemere 5,9 eura na kilometer.

Firma plánuje ročne po celej trase prepraviť do 1,9 mil. cestujúcich. V tomto roku vzhľadom na začatie prevádzky v marci bude cestujúcich pravdepodobne menej.

Dopravca sa zaviazal, že 94 % všetkých vlakov príde včas. Ak budú meškať viac ako 30 minút, mala by spoločnosť za každý zmeškaný vlak zaplatiť sankcie.

Spoločnosť RegioJet a.s. so sídlom v Bratislave bola založená 19. novembra 2010 a v Obchodnom registri SR je zapísaná od 26. novembra 2010.

Má základné imanie 25 tis. eur a založila ju česká materská spoločnosť Student Agency, s.r.o. Brno.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 662
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 572
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 000
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 501
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 560
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 355
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 337
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 106
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 983
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 873

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Na testovanie potravín dá Brusel milión eur, zákony však meniť nebude

Sťažnosti Slovenska či Česka zobrala Európska komisia na vedomie. Zloženie potravín chce ďalej testovať.

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.

Najväčší nespracovaný diamant na svete našiel kupca, stál 53 miliónov dolárov

Diamant Naše svetlo je veľký asi ako tenisová loptička a objavili ho v diamantovej bani v Botswane v roku 2015.

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.