Štart stavby obchvatu Bratislavy sa posúva o rok

Vodiči sa začiatku výstavby obchvatu Bratislavy nedočkajú ani v roku 2014. Plánovaný štart stavebných prác na diaľnici D4 sa totiž posúva na rok 2015.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

V priebehu roku 2013 má byť ukončený len úsek R4 Košice - Milhosť v dĺžke 14,2 km.

BRATISLAVA. Vodiči sa začiatku výstavby obchvatu Bratislavy nedočkajú ani v roku 2014. Plánovaný štart stavebných prác na diaľnici D4 sa totiž posúva o rok neskôr.

Šéf rezortu dopravy ho najnovšie odhaduje na rok 2015. Vyplýva to z aktualizovaného Programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014, ktorý ministerstvo dopravy poslalo do pripomienkového konania.

Pôvodne sa pritom mal úsek na D4, z Jaroviec po Ivanku pri Dunaji, začať stavať o dva roky. "Urobíme všetko pre to, aby sa diaľnica D4 začala stavať v roku 2014," uviedol v auguste tohto roka pre TASR hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.

Podľa aktualizovaného programu výstavby diaľnic je však tento termín príliš ambiciózny a príprava si bude vyžadovať dlhší čas oproti pôvodným predpokladom. Spustenie výstavby tak rezort dopravy odhaduje na rok 2015, kedy by sa mali stavebné práce odštartovať aj na úseku z Ivanky pri Dunaji po Raču.

Úseky diaľnice D4 pritom aj naďalej ostávajú ako horúci kandidáti na výstavbu formou takzvaných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty).

Časť diaľnice z Jaroviec po Ivanku pri Dunaji má napríklad odhadované stavebné náklady vo výške 576 miliónov eur. Ďalší úsek na D4 z Ivanky pri Dunaji po Záhorskú Bystricu si podľa odhadov vyžiada 599 miliónov eur a tretí, z Devínskej Novej Vsi po štátnu hranicu s Rakúskom, má vyčíslené náklady na 100 miliónov eur.

Aktualizovali Figeľov program

Pôvodný diaľničný program, ktorý vypracoval rezort dopravy pod vedením bývalého ministra Jána Figeľa a vláda Ivety Radičovej schválila vlani v júli, podľa súčasného vedenia ministerstva navyše nezohľadňuje niektoré ciele a požiadavky vyplývajúce z Programového vyhlásenia a uznesení súčasnej vlády.

"Cieľom aktualizácie programu je predovšetkým zaktualizovať a zreálniť harmonogram začínania a dokončovania stavieb uvedených v pôvodnom programe na obdobie 2011 - 2014 a stanoviť výhľadový zoznam pripravovaných stavieb zaradených na realizáciu po roku 2014," uvádza sa v dokumente.

Aktualizovaný program bude zároveň podkladom pre vypracovanie zmluvy o poskytnutí dotácií z rozpočtovej kapitoly ministerstva dopravy.

Začali stavbu privádzača v Spišskej

V terajšom roku začala výstavba diaľničného privádzača Spišská Nová Ves - Levoča (1 km) v rámci prác na druhom úseku D1 Jánovce - Jablonov (9,5 km), ktoré mali pôvodne začať vlani. Nad rámec plánu začala stavba obchvatu Žiaru nad Hronom na R2 v polovičnom profile (5,3 km).

Podľa pôvodného programu v tomto roku mala začať výstavba 39,3 km diaľničných úsekov - D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (13,4 km), D1 Turany - Hubová (13,6 km) a D3 Svrčinovec - Skalité v polovičnom profile (12,3 km).

Nestalo sa tak pre neukončené verejné obstarávanie na práce, resp. v prípade D1 Turany - Hubová pre dopracovanie podrobného posúdenia vplyvov stavby na životné prostredie.

Nezačali ani plánované práce na 18,6 km rýchlostných ciest - R2 Ruskovce - Pravotice v polovičnom profile (10,5 km) a R2 Zvolen, východ - Pstruša (8,1 km).

Dôvodom je predĺženie verejného obstarávania na zhotovenie projektových dokumentácií. S výstavbou väčšiny týchto úsekov sa má začať v roku 2013, v prípade diaľnice Turany - Hubová v roku 2015.

Budúci rok chcú ukončiť cestu Košice - Milhosť

V priebehu roku 2013 má byť ukončený len úsek R4 Košice - Milhosť v dĺžke 14,2 km. Výstavba rýchlostnej cesty k hranici s Maďarskom začala v lete 2010 a pôvodne mala trvať do začiatku budúceho roku, ale predĺži ju archeologický prieskum.

V budúcom roku je plánovaný začiatok výstavby 45,3 km diaľnic na úsekoch D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala a Hubová - Ivachnová (15,3 km), D3 Svrčinovec - Skalité v polovičnom profile a Žilina, Strážov -Brodno, ako aj 33,9 km rýchlociest na úsekoch R2 Ruskovce - Pravotice v polovičnom profile, Zvolen, východ - Pstruša, Pstruša - Kriváň (10,1 km) a Tvrdošín - Nižná v polovičnom profile (5,2 km).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 346
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 779
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 079
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 044
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 163
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 425
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 422
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 058

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.