Od roku 2014 sa už nemá meniť vlakový grafikon každý rok

Od roku 2014 sa už cestujúci zrejme dočkajú toho, že sa im príchody a odchody vlakov nebudú každoročne upravovať.

BRATISLAVA. Pravidelné zmeny cestovných poriadkov na železnici by tak mali byť minulosťou.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) chce totiž spolu s ministerstvom dopravy zaviesť od uvedeného roka pravidelnú taktovú dopravu na celom Slovensku.

"Potom nebudeme musieť meniť grafikon každý rok tak ako teraz, že v ňom boli posuny vlakov o niekoľko minút hore alebo dole," uviedol pre TASR riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jiří Kubáček.

Základ pre zavedenie úplnej taktovej dopravy položil podľa jeho slov už grafikon, ktorý začal platiť od nedele 9. decembra 2012. Rozšíril premávanie vlakov v pravidelnom takte na väčšinu územia aj do regionálnych spojov. Vlaky však v pravidelných intervaloch zatiaľ nejazdia všade.

"Je to práca, ktorá nás ešte po dva roky čaká," doplnil Kubáček.

Výhoda taktovej dopravy spočíva podľa neho predovšetkým v tom, že si ľudia ľahko zapamätajú cestovný poriadok.

"Keby ste zobrali švajčiarsky cestovný poriadok, zistíte, že to nie je kniha, ale len jeden papier. Ten nehovorí o hodinách, ale len o charakteristických minútach príchodov a odchodov vlakov," opísal. Ľudia si podľa neho ľahko zapamätajú, že vlak ide napríklad o 7.17 h či 8.17 h a 9.17 h.

Doteraz bola na Slovensku taktová doprava v spojoch medzi Bratislavou a Košicami, ale nefungovala napríklad medzi Žilinou a Zvolenom či Banskou Bystricou.

"Týmto grafikonom sme takmer skončili práce na konsolidácii diaľkovej dopravy," priblížil Kubáček. V regionálnej doprave pritom nebola takmer nikde. "Možno isté náznaky boli na tratiach okolo Bratislavy, ale to boli len náznaky," doplnil.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 359
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 144
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 626
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 421
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 051
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 011
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 903
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 798
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 602
  10. Inteligencia vo všetkom 1 542

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Medzinárodný menový fond vyzdvihol ekonomické výsledky Slovenska

Išlo predovšetkým o výsledky hospodárenia.

Érsek potápa súťaž na vlaky do Bystrice, obnovuje rýchliky do Košíc cez Zvolen

Ministerstvo dopravy zrušilo vo februári súťaž na vlaky medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Mali priniesť lepšie služby a nižšie ceny

Richter: Máme záujem pracovať so znevýhodnenými skupinami

Minister zdôraznil, že je potrebné sa zamerať na absolventov evidovaných na úradoch práce.

Mihál: Školil som ženy z úradu práce, nik im nevysvetlil nový zákon

Minister práce Ján Richter chce do konca roka nezamestnanosť znížiť na 7-percent.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop