Diaľnica číslo 1 smeruje k roku 2019

Stavba najdlhšieho tunela na Slovensku sa pre súťaže odsúva. Zásadným problémom už pre diaľnicu nie je príroda.

Výstavbu diaľnic sprevádzajú už roky komplikácie. D1 už mala byť hotová aj v roku 2010.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Časť diaľnice D1 medzi Turanmi a Hubovou sa napokon bude stavať tak, ako je naprojektovaná. Tvrdí to ministerstvo dopravy.

Odvoláva sa na posledné rokovania s Európskou komisiou. Tá diaľnicu dlho blokovala pre obavy, že v pôvodne naprojektovanej podobe príliš zasiahne chránené oblasti Fatry. „Komisia akceptovala postup Slovenska pri skúmaní vplyvov výstavby úseku diaľnice D1 Turany - Hubová na životné prostredie,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Podľa agentúry TASR sa tak už netreba vrátiť a skúmať, či by sa nedala diaľnica postaviť priateľskejšie voči životnému prostrediu, napríklad tunelom Korbeľka.

Diaľnica č. 1
Ako sa stavia
  • D 1 chcela kedysi dostavať do roku 2010 prvá vláda Roberta Fica ako PPP projekt.
  • Aj pre sporný úsek Turany – Hubová stavbu nestihla začať reálne stavať.
  • Vláda Ivety Radičovej PPP zrušila a súťažila nanovo.
  • Niektoré úseky diaľnic sa už stavajú, ďalšie súťažia.

Ochranári nesúhlasia

Tunelový variant preferujú ochrancovia životného prostredia. Hovoria, že ani mimoriadne opatrenia navrhnuté rezortom dopravy ako protihlukové steny či koridory pre zver, ktoré ju dostanú na druhú stranu cesty, nestačia. „Stále trváme na tom, čo hovoríme,“ povedal vedecký pracovník z Botanickej záhrady Univerzity Komenského v Blatnici Ján Topercer.

Ochranári chcú vec komentovať na budúci týždeň. Brusel sľubuje, že sa k diaľnici vyjadrí konkrétne neskôr.

Napriek tomu, že problém s prírodou mizne, začne sa tento úsek diaľnice stavať najskôr v roku 2015. Exminister dopravy Ján Figeľ plánoval začiatok ešte na tento rok.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že zmeny, ktoré si v projekte vyžiadala ochrana prírody, čaká proces posúdenia vplyvu na životné prostredie a tiež územné a stavebné konanie. Keby sa mali posudzovať iné varianty diaľnice, trvalo by to oveľa dlhšie.

Tendre brzdia diaľnicu

Podľa informácií, ktoré sú na stránke Národnej diaľničnej spoločnosti, možno očakávať, že po tejto diaľnici pôjdu autá najskôr v roku 2019. Spolu s obchvatom Prešova tak bude najneskôr dokončenou časťou D1.

Konkurovať v tomto smere jej ešte môže tunel Višňové. Podľa najnovších informácií ministerstva dopravy sa má začať stavať na budúci rok, aj keď sa pôvodne čakalo, že by to mohlo byť už tento rok.

Rovnaké meškanie sa ukazuje v prípade úseku medzi Hubovou a Ivachnovou. Obe diaľničné časti odsunuli naťahujúce sa tendre.

Naposledy Národná diaľničná určila víťaza tendra na stavbu tunela Višňové. Toto rozhodnutie však napadol ďalší záujemca – Doprastav.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 585
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 014
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 319
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 545
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 517
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 950
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 458
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 601
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 479
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 186

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

EKONOMIKA

Ktorá personálka zamestnala najviac ľudí? Pozrite si grafy

Pravidlá fungovania personálnych agentúr by sa mohli čoskoro zase meniť.

Neprehliadnite tiež

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.

Čína sa chce ešte viac otvoriť zahraničným investorom

Čínska vláda chce prilákať viac zahraničných investorov.

Číňania končia spoluprácu s vydavateľstvom Empresa Media

Informoval o tom spravodajský web HlídacíPes.org.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop