Rezort dopravy poprel tvrdenie odborov o prepúšťaní v Cargu

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy poprelo tvrdenie Odborového združenia železničiarov (OZŽ), že hromadné prepúšťanie šesťsto zamestnancov Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia nebolo prerokované v súlade s paragrafom Zákonníka práce. Ten ukladá zamestnávateľovi povinnosť prerokovania so zástupcami zamestnancov. Na pracovnom stretnutí, ktoré sa uskutočnilo 28. novembra, boli podľa rezortu dopravy prítomní zástupcovia všetkých odborových organizácií pôsobiacich v Cargu, vrátane OZŽ.

"Všetci mali možnosť klásť doplňujúce otázky nielen zástupcom odboru riadenia ľudských zdrojov (v Cargu) ako spracovateľovi písomnej informácie o hromadnom prepúšťaní, ale aj členovi predstavenstva a zároveň riaditeľovi úseku ekonomiky. Ten im poskytol podrobné informácie o vývoji tržieb a súčasnej ekonomickej a finančnej situácii v spoločnosti," povedal vo štvrtok rezortný hovorca Martin Kóňa.

Ministerstvo dopravy kladie osobitný význam udržaniu zamestnanosti v Cargu, a preto trvalo na tom, že počet šesťsto prepustených bude maximálne možné číslo, ktoré nie je definitívne. Vedenie spoločnosti zároveň dostalo pokyn urobiť všetko pre to, aby bol skutočný počet nižší. Ministerstvo ako akcionár spoločnosti bude venovať pozornosť ďalšiemu vývoju situácie v nej i možnostiam jej ďalšieho rozvoja.

OZŽ nesúhlasí s hromadným prepúšťaním 600 zamestnancov Carga. Odborové združenie tvrdilo, že s jej podnikovým výborom v Cargu nebolo hromadné prepúšťanie prerokované v súlade so Zákonníkom práce. Pre zachovanie sociálneho zmieru pritom žiadajú, aby sa vážnou situáciou v štátnej železničnej nákladnej spoločnosti neodkladne zaoberalo ministerstvo dopravy.

OZŽ pripomenulo, že podľa Programu revitalizácie troch štátnych železničných spoločností, ktorý schválila vláda Ivety Radičovej 16. marca 2011, malo Cargo opustiť 1 800 zamestnancov. Doteraz podľa zástupcov pracovníkov odišlo z firmy už viac ako 2 600 zamestnancov.

"Plnenie tohto opatrenia je prekročené," upozornili odborári. Vedenie Carga má podľa programu revitalizácie zabezpečiť za legislatívnej podpory ministerstva dopravy zvýšenie objemu nákladnej prepravy v rokoch 2013 a 2014 zhruba na 44 miliónov až 45 miliónov ton ročne. "Nárast tržieb medzi rokmi 2010 a 2012 by mal dosiahnuť úroveň 17,8 mil. eur. Ani jedno z uvedených opatrení na zabezpečenie zamestnanosti sa neplní," dodalo OZŽ.

Rezort dopravy považuje za pozitívnu správu, že železničná nákladná doprava ako celok už prestáva klesať a pomaly si stabilizuje svoj podiel na trhu prepravných služieb. Slovenský nákladný dopravca má ešte stále väčší podiel na nákladnej doprave ako národní dopravcovia v okolitých štátoch.

"To však bohužiaľ nič nemení na tom, že súčasná realita neposkytuje Cargu dostatočný priestor na to, aby mohlo udržať zamestnanosť na súčasnej úrovni. Je úlohou manažmentu, aby urobil všetko pre to, aby podnik udržal konkurencieschopný aj za cenu opatrení, ktoré nie sú populárne a vidíme ich iba neradi," dodal Kóňa.

Nákladná doprava je podľa rezortu dopravy efektívna, ak prepravuje náklad na trate dlhšie ako 350 kilometrov. Ministerstvo zároveň hľadá poradcu, ktorý by mal pomôcť pri výbere strategického partnera pre Cargo. Spojenie so zahraničným partnerom by malo zlepšiť ziskovosť firmy, čo by mohlo pomôcť udržať aj zamestnanosť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 414
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 325
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 337
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 057
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 986
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 159
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 013
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 572
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 884
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 566

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop