Vážny je spokojný so svojimi právomocami

Podpredseda vlády pre investície Ľubomír Vážny je spokojný so svojimi kompetenciami napriek tomu, že vláda v stredu schválila jeho štatút s pripomienkou.

BRATISLAVA.

Pôvodný návrh štatútu vicepremiéra bol podľa neho v rozpore so znením kompetenčného zákona a zákona o pomoci z fondov Európskej únie (EÚ).

Tie sa budú musieť neskôr ešte upraviť. Dovtedy bude Vážny podľa schváleného štatútu spolupracovať pri koordinácii príprav Partnerskej dohody na roky 2014 až 2020 na národnej úrovni i pri koordinácii využívania finančných prostriedkov z EÚ v budúcom sedemročnom programovom období.

Pôvodný návrh štatútu znel tak, že prípravu Partnerskej dohody i čerpanie eurofondov bude koordinovať.

"Toto bol zmysel pripomienok. V kompetenčnom zákone je, že ministerstvo dopravy koordinuje a v štatúte bolo tiež, že podpredseda vlády koordinuje. Bol tam konflikt s kompetenčným zákonom a ten sa odstráni do úpravy zákona," povedal Vážny po stredajšom rokovaní vlády.

Dovtedy bude eurofondy podľa neho koordinovať naďalej ministerstvo dopravy.

Vážny bude hlavne koordinovať veľké investičné projekty štátu s predpokladanými nákladmi nad 1 mld. eur. Dohliadať bude aj na veľké investičné projekty pri očakávaných nákladoch do 1 mld. eur, a to na základe rozhodnutia vlády.

V jeho kompetencii však je iba koordinácia veľkých investičných projektov, ktoré nie sú spolufinancované z peňazí EÚ.

Pôjde najmä o strategické projekty v oblasti energetiky a pri plánovanej výstavbe širokorozchodnej železnice cez Slovensko od Košíc do Bratislavy. Vážny sa zároveň stal podpredsedom Rady vlády SR pre Partnerskú dohodu na roky 2014 - 2020.

Bývalý minister dopravy v prvej vláde Roberta Fica sa nevyjadril k výhradám opozície, že vytvorenie postu vicepremiéra pre investície je zbytočné a nahrádza kompetencie iných rezortov.

"Nekomentujem, je to ich právo," povedal Vážny. Podľa neho je štatút definovaný tak, že jeho kompetencie sa nebudú prekrývať s kompetenciami ministerstiev.

Ministerstvo dopravy malo k návrhu štatútu podpredsedu vlády pre investície zásadné pripomienky. Jeho pôsobnosť označilo za zasahovanie do vlastných právomocí v oblasti veľkých investičných a dopravných projektov i pri koordinovaní využívania peňazí EÚ.

Tieto rozpory sa úpravou štatútu napokon odstránili a minister dopravy Ján Počiatek potvrdil, že všetky pripomienky si vyjasnili.

"Myslím si, že na úrovni vlády je pozícia vyjasnená, nesúvisí vôbec s agendou ministerstva dopravy, čo sa týka budovania cestnej a železničnej infraštruktúry. Samozrejme, nad rámec je jedine širokorozchodná trať, ktorá by prešla pod pána Vážneho," povedal Počiatek po rokovaní vlády.

Uvažuje ešte nad tým ako inštitucionálne zabezpečiť prípravu budúceho programového obdobia využívania eurofondov, ako aj pozíciu Centrálneho koordinačného orgánu v tomto období.

"Ešte som to celé nedomyslel. V každom prípade nebude zasahovať do toho, čo vykonáva ministerstvo dopravy," dodal minister k úlohe Vážneho pri koordinácii čerpania eurofondov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 744
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 051
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 978
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 334
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 399
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 865
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 854
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 837
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 766
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 408

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

Neprehliadnite tiež

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.

Siemens plánuje zrušiť takmer sedemtisíc pracovných miest na celom svete

Spoločnosť Siemens konštatovala, že zisk z produkcie elektriny a plynu prudko klesol.

Fico ustupuje pekárom pri nočnej práci, najsilnejší je Babiš

Na Slovensku pracuje v noci štvrť milióna ľudí.

Fico žiada Kisku, aby zaplatil milión za používanie vládneho lietadla

Fico sa na konci tlačovej konferencie pustil do prezidenta Andreja Kisku.