Počiatek: Podpery musia posudzovať autorizované osoby

Na stavbe úseku D1 Fričovce - Svinia používajú iné podpery, ako tie, ktoré zlyhali o pár kilometrov ďalej. Aj na tie sa ale majú vzťahovať špeciálne opatrenia.

FRIČOVCE. Výstavba objektov na diaľničnom úseku D1 Fričovce Svinia, ktorá sa začala pred rokom, zatiaľ pokračuje podľa schváleného harmonogramu. Dokončenie tohto úseku je naplánované na marec 2015.

Niektoré objekty rozostavaného úseku si vo štvrtok popoludní v rámci výjazdu prezrel aj minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek. Okrem neho sa s postupom prác oboznámili aj členovia Monitorovacieho výboru Operačného programu doprava, ktorý v týchto dňoch zasadá na východe Slovenska.

Extra opatrenia

Výstavba tohto vyše 11-kilometrového diaľničného úseku je financovaná z eurofondov a štátneho rozpočtu, pričom zhotoviteľ, združenie firiem Doprastav a Strabag, by ho mal postaviť za 114,6 milióna eur. Z hľadiska charakteristiky má ísť o diaľničnú výstavbu strednej náročnosti. Približne 20 percent trasy sa bude nachádzať na 15 mostoch.

Ministerstvo dopravy prijalo po tragédii v Kurimanoch opatrenia na eliminovanie rizík a tie sa budú týkať aj týchto objektov.

"Akákoľvek podporná konštrukcia, ktorá by svojím zlyhaním mohla ohroziť životy či zdravie, bude musieť byť navrhovaná a posudzovaná autorizovanou osobou a nezávisle," povedal minister. Upozornil, že toto opatrenie týkajúce sa dočasných podporných konštrukcií je zatiaľ nad rámec zákona, ale v budúcnosti ho chcú zaviesť aj do legislatívy.

Urobia dodatky

"Kým ešte nie je nový stavebný zákon, požiadal som Národnú diaľničnú spoločnosť, aby iniciovala uzavretie dodatkov ku zmluvám, na tie kontrakty, ktoré už existujú, aby toto bolo súčasťou zmluvných podmienok," konštatoval Počiatek. Nepredpokladá, že by to malo pozdržať výstavbu diaľničného úseku.

"Myslím si, že to nešťastie otvorilo množstvo otázok externých a interných dozorov, ich kvality a bude sa aj týmto zaoberať. Určite je dôležité, aby tie dozory boli čo najkvalifikovanejšie na stavbách," dodal Počiatek.

Riaditeľ projektového tímu Marcel Horvát konštatoval, že na mostoch v tomto úseku sú nastavené technológie iným spôsobom, ako bolo v Kurimanoch.

"Budeme používať väčšinou podporné konštrukcie, ktoré sa budú pohybovať v hornej časti. Sú to výsuvné skruže, ktoré sme od začiatku plánovali nastaviť na tejto stavbe," povedal Horvát. Potvrdil, že projektantom dali zadania týkajúce sa nariadenia ministerstva a tí majú zabezpečiť procesy tak, aby sa dodržal harmonogram výstavby.

Doplnil, že v dvoch lokalitách musel prebehnúť archeologický prieskum a okrem toho sa ukázalo, že na zosuvnom území pri Chmiňanoch sa budú musieť vykonať vážnejšie opatrenia.

Na diaľničnom úseku je naprojektovaných dovedna 84 objektov. V okolí stavby postavia asi štyri kilometre oporných múrov a približne 3,5 kilometra protihlukových stien.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  6. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  7. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  9. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 15 395
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 398
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 075
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 056
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 236
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 098
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 988
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 910
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 351
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 133

Téma: Fotky, Fotografie a fotogalérie


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Fotky, Fotografie a fotogalérie  na domov.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

SVET

Ruské palivo, falošné prístavy. V sankciách pre Kima vidí Rusko svoju šancu

V čase, keď sa od svojho spojenca odvracia Čína, využívajú situáciu ruskí podnikatelia.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

PRIMÁR

Šesť krokov, ktoré by ste mali urobiť, ak plánujete otehotnieť

Ako správne pripraviť telo na počatie a budúce tehotenstvo.

Neprehliadnite tiež

Nová dotácia. Časť drevodomu zaplatí po novom štát

Tento rok rozdelí rezort pôdohospodárstva na montované domy z dreva milión eur. Výška podpory bude závisieť od regiónu

Ekonomika má rásť 3,3-percentným tempom, v budúcom roku ešte zrýchli

Vyplýva to z dát, ktoré zverejnil Inštitút finančnej politiky pri ministerstve financií.

Razenie tunela Čebrať na diaľnici D1 by sa mohlo obnoviť v januári 2018

Odhaduje to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin.

Investície do verejných budov už nebudú zaťažovať verejné financie

Nové pravidlá umožnia podľa MF SR zapájanie know-how a financií súkromného sektora do takýchto investícií, a to bez vplyvu na verejné financie.