Presun správy eurofondov Počiatkovi nevadí

Presunutie koordinácie eurofondov pod Úrad vlády SR podľa ministerstva dopravy nie je zlá myšlienka.

BRATISLAVA. Bude tak totiž zabezpečená koordinácia peňazí Európskej únie (EÚ) na všetkých rezortoch.

Ministerstvo dopravy, ktoré čerpanie eurofondov v súčasnosti koordinuje, tvrdí, že treba ešte doriešiť technické detaily takéhoto presunu, ak sa uskutoční.

"Cieľom ministerstva dopravy, pod ktoré v súčasnosti Centrálny koordinačný orgán spadá, je hľadanie najlepšieho modelu, ktorý zabezpečí najefektívnejšie čerpanie eurofondov," informoval agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.

"V súčasnosti je dôležité, že rokovania o prípadnom presune Centrálneho koordinačného orgánu nijako neovplyvňujú už rozbehnuté rokovania o novom programovom období, ani čerpanie v rámci tohto programového obdobia, ktoré úspešne pokračujú," dodal.

Ministerstvo dopravy tak reagovalo na to, že koordináciu využívania finančných prostriedkov z EÚ v nasledujúcom programovom období 2014 až 2020 bude zabezpečovať nový podpredseda vlády pre investície.

Podľa očakávania má ním byť exminister dopravy v prvej vláde Roberta Fica a terajší poslanec parlamentu Ľubomír Vážny (Smer-SD).

Vicepremiér pre investície podľa návrhu jeho štatútu bude koordinovať aj prípravu Partnerskej dohody na roky 2014 - 2020 na národnej úrovni a mal by byť i podpredsedom Rady vlády pre Partnerskú dohodu.

Predseda vlády navrhne Vážneho hlave štátu Ivanovi Gašparovičovi na vymenovanie na post podpredsedu vlády pre investície.

Pre agentúru SITA to v utorok potvrdil Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR s tým, že o termíne vymenovania budú informovať. Úlohou vicepremiéra pre investície bude najmä koordinácia veľkých investičných projektov, ktoré sa realizujú štátom alebo s účasťou štátu, s predpokladanými nákladmi nad 1 mld. eur.

Bude dohliadať aj na veľké investičné projekty štátu alebo s jeho účasťou, ktorých očakávané náklady budú nižšie ako 1 mld. eur, a to na základe rozhodnutia vlády.

"O tom, ako bude fungovať spolupráca ministerstva dopravy a budúceho podpredsedu vlády, sa rozhodne až po tom, ako bude vymenovaný a ako sa definitívne určí jeho náplň práce," uviedol ďalej Kóňa.

Podpredseda vlády pre investície by mal zároveň zhodnocovať reálnosť a potrebu takýchto investičných projektov, ako aj predkladať vláde štúdie uskutočniteľnosti s konkrétnymi návrhmi financovania a návrhmi na výstavbu.

Popritom by mal vypracovávať Stratégiu hospodárskeho rozvoja Slovenska, ktorá má obsahovať koncepcie rozvojových programov v oblasti hospodárstva a ekonomiky.

"Plnenie úloh podpredsedu vlády SR pre investície organizačno-technicky zabezpečuje Úrad vlády SR v rámci svojej rozpočtovej kapitoly, a to bez navyšovania rozpočtu. Zmyslom uvažovaného umiestnenia Centrálneho koordinačného orgánu pre obdobie 2014 - 2020 na úrad vlády ako centrálny orgán štátnej správy je prierezovosť, resp. komplexnosť celej problematiky," informoval ďalej úrad vlády.

Centrálny koordinačný orgán pre eurofondy sa na úrade vlády nachádzal už v roku 2010 počas prvej Ficovej vlády. Po voľbách v júni 2010 vtedajšia vláda Ivety Radičovej rozhodla o premiestnení tohto orgánu v rámci rozšírenia kompetencií ministerstva dopravy, ktoré viedol Ján Figeľ (KDH).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 446
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 769
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 076
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 431
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 426
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 055

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.