PARÍŽ. Francúzska mediálna a telekomunikačná spoločnosť Vivendi zaznamenala za tretí kvartál pokles zisku. Nomenší, ako jej analytici predpovedali.
Z najnovších výsledkov Vivendi vyplýva, že jej zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) sa za tri mesiace do konca septembra znížil medziročne o 8 percent na 1,39 miliardy eur. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters však predpovedali, že klesne na 1,27 miliardy eur.
Tržby mediálnej skupiny sa v treťom kvartáli znížili medziročne o 1,6 percenta na 6,67 miliardy eur, čo sa zhruba zhoduje s odhadmi analytikov, ktorí očakávali tržby na úrovni 6,68 miliardy eur.
Čistý zisk Vivendi po očistení od jednorazových príjmov a strát v sledovanom období klesol o 2,9 percenta na 665 miliónov eur.
Na hospodárske výsledky Vivendi mala negatívny vplyv cenová vojna na telekomunikačnom trhu, ktorá skresala príjmy jej mobilného operátora SFR.
Spoločnosť, ktorá okrem mobilných operátorov vo Francúzsku, v Maroku a Brazílii vlastní napríklad aj nahrávaciu spoločnosť Universal Music, vydavateľstvo videohier Activision Blizzard, či najväčšiu platenú televíznu stanicu vo Francúzsku Canal+, zároveň zvýšila svoj odhad čistého zisku v tomto roku na zhruba 2,7 miliardy eur z pôvodne očakávaných 2,5 miliardy eur.
Čo sa týka SFR, Vivendi plánuje znížiť prevádzkové náklady operátora o 500 miliónov eur do konca roka 2014.