BRATISLAVA. Vyplýva to z novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorú dnes podpísal prezident SR Ivan Gašparovič.
Ministerstvo kultúry ako autor právnej normy pritom nepredpokladá, že by táto zmena finančne zaťažila poskytovateľov mediálnych služieb na požiadanie. Podľa údajov za rok 2010 totiž všetci z 36 poskytovateľov túto podmienku aj tak spĺňali.
Súčasťou novely je aj rozšírenie obmedzenia vysielania telenákupu na lieky a zdravotné výkony. Je to reakcia na európsku smernicu, ktorá už bola transponovaná do slovenskej legislatívy, avšak s niektorými nedostatkami, medzi nimi aj nesprávnym prekladom.
"Výraz 'marketing authorization' je v zmysle smernice Európskeho parlamentu a Európskej rady zo 6. novembra 2001, ktorým sa ustanovuje zákonník spoločenstva o humánnych liekoch, 'povolenie na uvedenie na trh', nie 'marketingové oprávnenie'. Povolenie na uvedenie humánneho lieku na trh upravuje zákon o liekoch a zdravotníckych pomôckach," vysvetľuje rezort kultúry, ktorý právnu zmenu pripravil po pripomienkach Európskej komisie.