Pred komárňanským Kauflandom bola v utorok večer tlačenica, ľudí vpúšťali po várkach podľa počtu voľných vozíkov. O pár hodín na to otváral nový obchod Tesco. To isté sa stalo v Hlohovci.
BRATISLAVA. Keď v stredu ráno otvárali nová predajňu reťazca Tesco v Komárne, lákali na zľavy a akcie. Pozorovatelia sa však zhodli, že tam bolo iba o čosi viac ľudí, než pri bežnom sobotňajšom nákupe.
"Zato pred Kauflandom bolo viac ľudí pár hodín pred tým, ako Tesco otvorilo," hovorí Peter z Komárna. Kaufland totiž po tom, ako v utorok večer zatvoril obchod, iba narýchlo precenil niektoré tovary a o 23:00 hodine predajňu opäť otvoril.
V tom čase už lákal na výpredaj. Hodinu pred jeho začiatkom stálo pred predajňou asi 200 ľudí.
Podľa hovorcu Kauflandu Martina Gärtnera ponúkal reťazec zhruba polovičné zľavy na vybrané tovary. Veľký záujem sa podľa neho podarilo zvládnuť.
Ľudí vpúšťali do obchodu vo várkach asi po päťdesiatich. "Podľa počtu voľných vozíkov," opísal situáciu Gärtner.
Podobne aj v Hlohovci
Rovnako ako v Komárne, aj v Hlohovci sa v ten istá deň a v tom istom čase uskutočnila rovnaká akcia Kauflandu. O pár hodín na to, tu otváralo nové Tesco. O podobných zhodách okolností sa hovorí aj v prípade Malaciek.
Gärtner tvrdí, že to nemá súvislosť. "Načasovanie takej akcie trvá dlhšie, čiže nám nešlo o to, že v tom meste otvára nejaký iný obchod," hovorí Gärtner.
Ako to vníma Tesco, sme sa nedozvedeli. "Aktivity konkurencie nekomentujeme," povedal hovorca siete Peter Sklenář.
Dodal len informácie o tom, na ktoré dni a s akým programom bolo naplánované otváranie nových obchodných sietí.
Smer ukáže budúcnosť
Či možno v budúcnosti očakávať podobné masové akcie ako usporadúva Kaufland, sme sa spýtali aj ďalších predajcov.
"Nezúčastňujeme sa „krátkodobých, účelových cenových vojen“. Našim zákazníkom ponúkame celoročne zaujímavú a atraktívnu ponuku tovarov za výhodné ceny. Tú vo vybraných obdobiach dopĺňame o spotrebiteľské súťaže o hodnotné ceny," zareagovali z reťazca COOP Jednota Slovensko.
"Komunikujeme so zákazníkmi nástrojmi, ktoré sa nezahrávajú s ich ľudskou dôstojnosťou a neponižujú ich," reagoval Miroslav Chmelár z firmy Ahold, ktorá prevádzkuje obchody Hypernova a Albert.