Ford zatvorí závod v Belgicku

Vyše 4-tisíc zamestnancov Fordu v Belgicku príde o prácu. Výroba stadiaľ sa premiestni do lacnejšieho Španielska.

BRUSEL. Americká automobilka Ford do konca roka 2014 zatvorí svoj závod v Belgicku a prepustí všetkých 4300 zamestnancov. Ford sa tak snaží znížiť svoje kapacity, aby zmiernil straty v Európe, ktoré tento rok zrejme prekročia 1 miliardu dolárov (772,68 milióna eur).

V závode v belgickom meste Genk sa vyrábali modely Mondeo, S-Max a Galaxy. Ford ich výrobu presunie do Valencie v Španielsku, kde sú náklady na mzdy nižšie. Americký koncern odhaduje, že vďaka zatvoreniu belgickej továrne ušetrí približne 500 miliónov dolárov.

Odbyt vozidiel Ford v Európe vytrvalo klesá, za prvých 9 mesiacov tohto roka sa znížil o 12,6 percenta. Dôvodom je dlhová kríza a úsporné opatrenia, ktoré musia vlády zavádzať. Spotrebitelia tak majú hlbšie do vrecka a viac si strážia výdavky, preto odkladajú nákup drahších položiek, akými sú práve autá.

Vedenie Fordu sa vo štvrtok stretne aj s odborármi v Británii. Automobilka ale odmietla špekulácie v tlači, že možno zatvorí aj závod v Southamptone, kde sa montujú dodávky Transit a zamestnáva 500 ľudí.

Je tiež možné, že po presune výroby z Genku do Valencie automobilka na oplátku premiestni výrobu modelov C-MAX a Grand C-MAX zo Španielska do Saarlouisu v Nemecku.

Informovali o tom agentúry Reuters, AP a DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 947
  2. Od septembra opäť po starom 5 050
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 472
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 585
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 817
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 771
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 280
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 262
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 057
  10. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 026

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Odsedel si trest za protest proti okupácii ČSSR. Neľutuje

Zorjanov príbeh je ťažko uveriteľný.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

EKONOMIKA

Kedy dostanete 13. a 14. plat? Fico podporil Dankov návrh

Koalícia sa zrejme dohodne na úľavách.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.